Prokrastinacija na poslu: kako je prepoznati i izbjeći

Svako od nas se povremeno bori s prokrastinacijom – sklonosti odgađanja zadataka koje moramo obaviti. Bilo da je u pitanju kućni zadatak ili obaveza koju odlažemo jer nam se sve čini važnije u tom trenutku – svi smo ponekad rado prokrastinirali.

Ali kada ova sklonost  postane hronična, posebno na radnom mjestu, prokrastinacija može značajno uticati na našu produktivnost, profesionalni napredak, ali i opšte zadovoljstvo poslom. Srećom, postoji nekoliko efikasnih strategija koje vam mogu pomoći.

Identifikuj uzrok prokrastinacije

Da biste se uspješno suočili s prokrastinacijom, važno je prvo prepoznati šta je njen tačan uzrok. Prokrastinacija često proizlazi iz straha od neuspjeha, osjećaja preopterećenosti, nedostatka samopouzdanja ili nedostatka motivacije. Skloni smo zanemarivanju ovih problema, umjesto rješavanju, što rezultira odgađanjem zadataka.

Koristite tehniku “jedna po jedna stvar”

Da biste izbjegli osjećaj preopterećenosti, pokušajte se usredsrediti na jedan zadatak u jednom trenutku. Identifikujte koji je zadatak trenutno najvažniji i držite fokus na njemu sve dok ga ne završite. To znači da se morate suzdržati od prebacivanja na druge zadatke, čak i kada se pojave prepreke. Morate znati reći ne.

Kreirajte svoj plan rada

Osmišljavanje jasnog, konkretanog plana rada jedan je od najučinkovitijih načina za borbu protiv prokrastinacije. Definišite sve zadatke koje morate obaviti, postavite prioritete, odredite rokove kao i vremenske okvire za svaki zadatak. Ovaj će vam plan omogućiti da održite fokus i vidite svoj napredak, što će vam pomoći da ostanete motivisani.

Ograničite distrakcije

Distrakcije su veliki poticaj za prokrastinaciju. Pokušajte smanjiti ili eliminisati distrakcije u toku radnog vremena, koliko god je to moguće. Isključite obavijesti na svom računaru ili mobitelu, radite u mirnom okruženju, a u ekstremnim slučajevima kad ništa drugo ne pomaže, koristite aplikacije koje blokiraju distrakcije.

Koristite tehniku “Pet minuta”

Tehnika “Pet minuta” može biti izuzetno korisna kada se borite sa započinjanjem zadatka. Princip je vrlo jednostavan: odlučite da ćete raditi na određenom zadatku samo pet minuta. Često će tih pet minuta biti dovoljno da savladate početno oklijevanje i zadržite momentum za nastavak rada.

Sve u svemu, prokrastinacija je izazov s kojim se mnogi profesionalci bore. Ali s pravim alatima, tehnikama i razumijevanjem, može se uspješno prevladati.

Izvor: lonac.pro