Kako izgleda kada žene obilježavaju Movember? Važna poruka tuzlanskih aktivistica

Movember ili “novembar bez brijanja” u svijetu se obilježava tako što muškarci u ovom mjesecu ne briju bradu ili puste brkove kako bi podigli svijest o porastu broja oboljelih od raka. No, jeste li znali da postoje i žene koje obilježavaju Movember?Riječ je o tuzlanskim aktivisticama koje su pokrenule brend “Švare”. Njihova priča je počela 2009. godine, kada su se prvi put susrele s bojama za lice i odlučile Međunarodni dan podrške žrtvama torture obilježiti na kreativan i drugačiji način.

“Kao aktivistice, Lana i ja s našim prijateljima/cama obilježavale smo bitne datume i vrlo često smo oslikavanjem lica slale važnu i jaku poruku. U tom periodu kćerka naše prijateljice slavila je četvrti rođendan i zamolila nas da joj nacrtamo ‘švare’ (nepravilne, uvijene linije raznih boja) na licu. I upravo na tom rođendanu su se počeli javljati roditelji mališana da budemo animatorice na rođendanima njihove djece i oslikavamo njihova lica. Tako je nastao brend ‘Švare’, prepoznatljiv u Tuzli, ali i šire, na inicijativu najmlađe ‘švaralice’ Anje”, priča nam Tuzlanka Nina Zupan.

Danas, kako bi obilježili Movember, planirano je fotografisanje uz pridržavanje svih epidemioloških preporuka.

“Oslikale smo hiljade dječijih lica, učestvovale na stotinama manifestacija, najljepše maske slikale na utakmicama reprezentacije, proslavile rođendane ‘Švara’ sa stotinama djece, ali najdraže aktivnosti jesu upravo one s najsnažnijim porukama, poput humanitarnih akcija i obilježavanja mjeseca u kojem upravo i jesmo”, govori Zupan.

Obilježavanje mjeseca novembra počelo je, dodaje, prije sedam godina, na jednom od sastanaka Omladinskog pokreta “Revolt”.

“Razgovarale smo o tome kako se malo govori o mjesecu novembru kao mjesecu posvećenom prevenciji raka prostate te kako vrlo malo ljudi zna o pokretu Movember i o tome šta on znači. Odlučile smo da društvene mreže preplavimo našim fotografijama na kojima su naša lica oslikana brkovima. I tako nam se iz godine u godinu priključivao sve veći broj djevojaka koje su na taj način počele podizati svijest o redovnim pregledima muškaraca”, kaže Zupan.

Njihova simpatična ideja danas je prerasla u tradiciju.

“Na početku je to bila samo simpatična, simbolična akcija, naš mali doprinos, ali sada je već nešto što tradicionalno radimo, gdje sve više razgovaramo s našim prijateljima, braćom, rođacima, očevima i drugim muškarcima o neophodnim pregledima prostate.
Naši prijatelji iz multimedijalnog studija Lux Creative – Tarik i Vedran su tokom svih ovih godina stalna podrška, oni se pobrinu da pored toga što fotografije šalju poruku podizanja svijesti o redovnim pregledima, na ovaj način promovišemo i naš grad, fotografišući se pored značajnih historijskih i kulturnih dijelova Tuzle”, ističe Zupan.

Upravo ova akcija navela je, priznaje nam, i njenog tatu da krene na redovne preglede koji su mu spasili život.

“Nakon što je operisan prošao je hemoterapiju, dobio odgovarajuću terapiju i nastavio se redovno kontrolisati i preventivno djelovati. Njegov primjer bio je svima nama dodatna motivacija da simboličnom akcijom oslikavanja brkova i slanjem jasne i glasne poruke o važnosti pravovremenog pregleda nastavimo i pokušamo barem jednu mušku osobu godišnje motivisati da obavi redovan pregled”, naglašava Zupan.

Društvene mreže su, smatra, postale jak alat preko kojeg mogu poslati važne poruke.

“Svake godine je sve više registrovanih muškaraca oboljelih od raka prostate, koji je drugi po redu po učestalosti i treći najsmrtonosniji karcinom kod muškaraca u svijetu. Mi, kao kćerke, sestre, rodice, prijateljice i djevojke želimo da osvijestimo muškarce u našem okruženju o opasnosti raka prostate, ali i svojom simboličnom akcijom potaknemo na razmišljanje i pozovemo ih na redovne preglede”, poručuje Zupan.

klix.ba