USP ili kako se razlikovati u odnosu na konkurenciju?

Jedan od razloga zašto mnogi mali biznisi ne dobijaju nove klijente brzinom kako priželjkuju jeste taj što služe svima.

Je li služenje većem broju ljudi loš pristup? I jeste i nije? Tvoja namjera da služiš što većem broju ljudi jeste plemenita, ali to bi moglo biti kontraproduktivno kada je biznis u pitanju. Većina početnika razmišlja kako im se smanjuje tržište preciziranjem i sužavanjem niše. Što na prvu može djelovati logično.

Ali nasuprot tome, što se više pozicionirate kao stručnjak ili stričnjakinja u određenoj niši, to više ljudi privlači vaša JEDINSTVENA PONUDA.

Na primjer, reci da pati od bolova u plućima. Da li bi odabrali ljekara ili ljekarku opšte medicine ili pulmologa? Svi želimo otići specijalisti koji može riješiti naše probleme. Ovo poređenje jeste pomalo robusno, ali je zaista slikovito i lako pamtljivo, u trenutku kada se budeš kolebali.

Kako razumjeti šta je ciljnoj grupi potrebno?

Nakon što ste suzili svoje tržište, istražiš i stvoriš avatar idealnog klijenta ili klijentice.

Pored pretpostavki o starosnoj dobi i demografskim podacima, važno je da odgovoriš i na ova ŽIVOTNA PITANJA:

Koji je najvažniji problem s kojim se klijent i klijentica suočava, a koji bi ti mogao riješiti?
Koji su osnovni izazovi koji koče njegov napredak?
Što ga sprečava da nešto preduzme?
Zašto se opire da postigne svoje ciljeve?
Kakva mu je podrška potrebna?

Najbolji način da razumiješ svoju publiku je uključivanje u moćne i transformativne razgovore. Komunicirajte s publikom putem newslettera, web sajta, online ali i na forumima ili Social Media platformama. Otvori svoje kanale, ohrabri ih da pišu i traže tvoje mišljenje. Npr. na mom sajtu postoji forma za „Brzu biznis analizu“, koju posjetioci mogu lako ispuniti.

https://coaching-studio.biz/biznis-analiza

Ovo se pokazalo odličnim alatom za lak pristup mentoru, ali i brzu pomoć potencijalnom klijentu, koji na taj način može osjetiti „ukus saradnje“ sa mnom, kao i da se uvjeri u ekspertizu.

USP – kako se diferencirati se u odnosu na konkurenciju?

USP – eng. Unique Selling Proposition ili ono po čemu ste VI/Vaša ponuda jedinstveni u odnosu na konkurente.

Zašto ti je potreban USP?

Na tržištu postoji mnogo različitih kompjutera…

Ali zašto si odabrao jedini koji sada koristiš? Po čemu se razlikovao od konkurencije?

Koja je najvažnija stvar koja ti  je privukla pažnju i uvjerila te da ga kupiš? Drugim riječima, koji je njegov USP ili jedinstveni prodajni prijedlog?

USP govori tvoj ciljanoj publici po čemu si drugačiji od drugih u istoj branši i daje potencijalnom klijentu i klijentici čvrst razlog da radi sa tobom.

Nakon što otkriješ svoje idealne klijente, važno je izraditi vlastiti USP koji će im biti privlačan. Evo kako…

Za početak, odgovori na pitanja:

Tvoj biznis je stvoren s kojim razlogom?
Koje su tvoje prednosti u odnosu na konkurenciju?
Koje su tvoje snage, jedinstvene karakteristike, kombinacija znanja/vještina, lični pečat?
Po čemu si u nedostižnoj prednosti u odnosu na konkurenciju (npr. lokacija, uslovi poslovanja, tehnička znanja, biznis model)?
Kada odgovoriš na ova pitanja, možeš generisati ideje za USP izjavu, te na kraju procesa odabrati onu s kojom najviše rezonuješ TI uz najbolju pretpostavku da će sa takvom USP izjavom rezonovati i tvoj idealan klijent i klijentice.

Za izradu efektne USP izjave, ispuniš praznine u obrascu ispod:

FORMULA: „Ja pomažem (IDEALAN KLIJENT) da postigne (ISHOD) kroz (VAŠ PRISTUP/USLUGA).“

Moj primjer: „Mentorišem preduzetnike u uslužnim branšama da brže akviziraju idealne klijente i klijentice kroz preciziranje jedinstvene ponude.“

Prilikom definisanja svog jedinstvenog prodajnog prijedloga (USP-a) usredotoči se na svoje klijente i klijentice, jer upravo je izvanredno iskustvo klijenta i klijentica u središtu dobrog USP-a. Ukorijeni to u svoje poslovne vrijednosti.

Umjesto zaključka, još jedan mali podsjetnik.
Bez obzira vodiš li trgovinu za bebi opremu, agenciju za nekretnine ili art shop, trebali bi pronaći jedinstveni prodajni prijedlog (USP) svog biznisa. Kada znaš po čemu si drugačiji ili bolji od konkurencije, teže ćeš se izgubiti u gužvi i moru informacija. Lakše ćeš komunicirati sa svojim idelanim klijentima i klijenticama i tvoje poruke će biti smislene i efektne.

– – – – – –
U okviru START i PLUS business programa jedan od najvažnijih koraka jesi upravo definisanje USP izjave, te usklađivanje ponude, komunikacije i promotivne strategije upravo sa njom.

Trenutno ima mjesta za nove klijente u okviru oba programa. Prijavi se.

Izvor: rolify.com