Upoznajte Senku Bajramović – Menadžericu za razvoj online zajednice u Fondaciji Mozaik

Pozdrav svima 😎 
Student sam prve godine Ekonomskog fakulteta u Bihaću. U drugom semestru dobio sam novi predmet Osnovi menadžmenta i prvi zadatak. Zadatak je da uradim intervju sa  menadžerom/menadžericom.
Čitajući blogove na loncu.pro primijetio sam blogove Senke Bajramović – community menadžerice. 😊 Kontaktirao sam Senku i odradio prvi intervju. Intervju je prošao bolje nego što sam očekivao! U loncu sam toliko dugo i drago mi je što sam konačno upoznao i osobu koja stoji iza ove čitave priče. 🙂     

Možeš li nam se za početak predstaviti?

Uh, najteže pitanje na početku 😁. Ja sam Senka Bajramović, ovo ljeto punim 30 godina (nadam se ne u lockdownu). Studirala sam komunikologiju na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, gdje sam završila i magistarski studij na Odsjeku za politologiju – Međunarodni odnosi i diplomatija. Od studentskih dana volontiram i stičem različita radna iskustva, a najviše sam vremena provela u nevladinom sektoru, radeći s mladima i za mlade. Veliki sam idealista i mislim da svi u svojim mikro-sredinama, radeći ono u čemu smo najbolji, možemo napraviti značajne promjene. Volim pozitivne priče koje slave nečiji uspjeh i radujem se svakom, pa i najmanjem koraku, na putu ka boljem okruženju za život mladih, ali i svih nas u BiH. Fondacija Mozaik i svakodnevna mogućnost da kroz lonac.pro zajednicu pomognemo i osnažimo mlade ljude (uključujući i nas koji tu radimo) je zbog toga bila odličan izbor za razvijanje moje karijere u tom smjeru.

Koja je tvoja trenutna pozicija i koliko dugo si na njoj?

Radim kao Community Manager/Menadžerica za razvoj online zajednice u Fondaciji Mozaik. U Mozaik sam došla kao internica, a onda se vratila kad je bila otvorena pozicija za moj posao iz snova. Online zajednica koju moderiram je lonac.pro – regionalna zajednica za društveni aktivizam i preduzetništvo, na kojoj radim od njenog nastajanja, sad već preko 3 godine. Možeš ovdje pogledati kako smo se prisjetili nastajanja lonca. Na ovoj poziciji sam od jula 2019. godine. Kad smo kod internshipa u Mozaiku, trenutno je otvorena super prilika – poziv za praksu u Finansijsko-administrativnom odjelu Fondacije Mozaik. Check it out! 👀

Možeš li ukratko predstaviti rad Fondacije Mozaik?

Fondacija Mozaik postoji skoro 20 godina i jedna je od najinovativnijih neprofitnih korporacija (social entreprise) na našim prostorima. Naš koncept razvoja Bosne i Hercegovine zasnovan je na jačanju preduzetništva, a prvenstveno društvenog preduzetništva mladih. Mozaikova misija je prepoznati, osnažiti i investirati u društveno odgovorne mlade ljude, kako bi oni postali uzori njihovim vršnjacima i vršnjakinjama. Svoju misiju provodimo kroz tri jako povezana programa – prepoznajemo mlade kroz regionalnu zajednicu lonac.pro, osnažujemo ih kroz Omladinske banke, a investiramo u njih kroz Startup studio.

Tim Fondacije Mozaik

Kako je nastala lonac.pro zajednica?

Kao što sam rekla, skoro 20 godina Mozaik radi s mladim ljudima i vrlo dobro poznaje njihove potrebe, interese i želje. Kroz Omladinsku banku smo upoznali mlade ljude širom BiH, od najmanjih mjesta do urbanih sredina, tako da je Mozaik već imao jednu ogromnu offline zajednicu mladih ljudi, spremnih da urade nešto dobro za svoje zajednice, uže i šire. Kroz lonac.pro smo htjeli okupiti sve kolektivno izgrađene prilike (dakle, vrlo smo svjesni toga da dobre prilike za mlade ljude u BiH i šire ne kreira samo Mozaik), potrebne mladima za profesionalni rast i razvoj. Ideja je da mlada osoba, u bilo kojem kutku BiH (ili regiona) koja želi da uradi nešto dobro, u loncu nađe ono šta joj treba – odgovor, savjet, investiciju, grant, saradnike, mentorice, podršku i ohrabrivanje da ono što je naumila i uradi… kako bi mogla da uspije. To je i naša primarna ciljna skupina – mladi od 17 do 35 godina koji žele da uče, rade i razvijaju svoje preduzetničke vještine, dok s druge strane, na osnovu njihovih potreba, uključujemo one koji žele i mogu da ih „poguraju“ na putu ka uspjehu – mentore i mentorice, investitore, nevladine organizacije, javni i privatni sektor, akademske zajednice, donatore, pojedince. Trenutno ih je tu 160! Tako je nastala, a još raste i razvija se i poprima dimenzija koje i nas same znaju iznenaditi ❤ Kad su tu ljudi koji ulaze s namjernom da pomognu i “hrane” se onim pozitivnim u moru negativnog oko nas, odlične konekcije i priče se stvaraju i bez našeg uplitanja.

Kako izgleda dan jednog Community Managera?

Community Manager definitivno spada među zanimanja koja postoje tek nekoliko godina na našim prostorima i najčešće se povezuje s marketingom i društvenim mrežama. Široka je definicija pozicije, a u mom slučaju se prvenstveno odnosi na moderiranje online zajednice – lonca. U njoj je uvijek živo, radi 24/7, pa postoji izreka – online zajednice ne spavaju, baš kao ni Community Manageri 😊. Iako pozicija podrazumijeva dosta planiranja, osmišljavanja contenta i kampanja, također je i jako nepredvidiva jer morate jako brzo reagovati i odgovoriti na najrazličitije upite, komentare, interakcije… Iako je česta floskula u opisu nekih poslova, ni jedan radni dan CM-a stvarno nije isti i to je jedna od najvećih prednosti ovog posla. Osluškujete potrebe zajednice (sad je to već velika zajednica od skoro 50.000 registrovanih članica i članova!), stalno testirate šta ih zanima i šta može još bolje, radite na unapređenju njihovog korisničkog iskustva, trudite se uključiti što više onih koji će pogurati dobre ideje mladih, ali i smisliti inovativne načine kako da te prilike dođu do njih. Pratite analitiku: brojite sesije, vrijeme zadržavanja, pišete newslettere, moderirate FB grupu, kreirate content, dijelite ga različitim kanalima, povezujete ljude, komunicirate s njima na svakom mogućem kanalu… i na kraju dana budete najsretniji kad neko zbog vas dobije priliku za praksu, posao, da pokrene svoj biznis, unaprijedi poslovanje, upozna mentora koji im promijeni život i sl. Mislim da je dovoljno pogledati samo kratku retrospektivu naših aktivnosti prošle godine, da se stekne slika šta sve radimo: Retrospektiva 2020. u loncu.

Tim Fondacije Mozaik i mladi inovatori

Je li to radiš samo ti ili imaš tim kojim upravljaš?

Hvala što misliš da bih sama mogla moderirati zajednicu od skoro 50.000 ljudi! 😄 Ali, prvo cijela Fondacija Mozaik stoji iza naše zajednice. Svi su na različit način dijelovi velikog mehanizma koji zajedno pokrećemo i sve ono što svakodnevno rade, integrišu u lonac kako bi došlo do što većeg broja mladih ljudi kao potencijalna podrška i pomoć. Ipak, kao što sam navela, postoje i drugi Mozaikovi programi, koji su jako kompleksni i na kojem rade veliki timovi. Mi svoj tim nazivamo lonac timić, jer ga trenutno činimo samo nas tri, na full time-u. Uskoro ćemo tim proširiti s novim internima i internicama koji će nam sigurno biti velika pomoć. Zanimljivo je možda spomenuti da se nas tri još nikad nismo uživo vidjele! 😱😩 Kolegica Emilija Seočanac je u Beogradu i naša je Regionalna koordinatorica za razvoj online zajednice koja se trudi da dobre ideje i cijelu priču oko lonca, koja je već zaživjela u BiH, ponudi kao resurs i mladim ljudima u Srbiji, kao i potencijalnim partnerima koji mogu odgovoriti na njihove potrebe. Emili nam se pridružila prije tačno godinu dana, kad je i počela cijela korona-situacija, tako da se do sad još nismo imale priliku upoznati. Ali, s našim načinom rada i savršenom online komunikacijom, mislim da smo produktivnije i usklađenije nego dosta timova koji sjede zajedno u kancelariji cijeli dan. U našem timu je i Elvedina OmerhodžićKoordinatorica za društvene medije, koja se trudi da sav content koji imamo u loncu, pravovremeno i prilagođeno ciljnoj grupi kojoj se obraćamo, prikaže i na našim društvenim mrežama. I sama je vlasnica obrtaDStone pa su nam njena iskustva mlade preduzetnice jako korisna za razumijevanje naših članica i članova. U loncu možeš saznati i svoj stil rada u timu, pa se na Emili i mene koje smo jako I + E (integrator + enterpreneur), Ela sa svojim P + A (producer + administrator) savršeno uklopila. I to je jako važno za funkcionisanje tima, da upoznamo sami sebe, a tek onda druge i vidimo kako se međusobno uklapamo. Više o ovom zanimljivom testu: U loncu besplatno saznaj svoj stil rada u timu. 

Iako se nismo uživo upoznale potrudile smo se da ipak imamo reprezentativnu sliku 😁😁😁:

Senka & Pufna, Emili & Laki, Ela & Shilla

Jako si mlada dobila priliku da vodiš jedan tim i budeš na menadžerskoj poziciji. Da li ti je to predstavljalo problem u radu?

Moram priznati da stvarno nije, do sad. Možda sam samo imala sreću da radim u jednoj prije svega zdravoj radnoj sredini u kojoj se kolegice i kolege cijene po kolegijalnosti, produktivnosti, dobrim idejama i stavu prema poslu koji rade, a ne godinama, spolu ili nečemu drugom. Godine iskustva su naravno važne i moraju se cijeniti, ali mislim da mladi ljudi koji imaju potrebne vještine za menadžerske pozicije, zaslužuju dobiti prilike i opravdati povjerenje. Drago mi je da su direktorice i direktor Fondacije Mozaik to i prepoznali kod mene i dali mi priliku da se profesionalno razvijam, svakako učeći od njih. Rijetke su prilike da u jednoj firmi prođete pozicije od internice do menadžerice za tako kratko vrijeme i da neko ima plan za vaš karijerni put. I moj tim je jako mlad, sve imamo ispod 30 godina, funkcionišemo na sličan način, dijelimo iste vrijednosti i stavove, imamo istu odgovornost prema poslu koji obavljamo i mislim da to sve zajedno doprinosi tome da smo i uspješan tim, odnosno – olakšavaju mi moj posao. 😊

Spomenula si da dosta online komunicirate i da se s kolegicom iz Beograda čak niste ni upoznale. Kako osiguravate da se organizujete online?

Naša organizacija se stalno trudi biti u korak s vremenom i pratiti najinovativnije alate za rad. Sad nas ima skoro 40, a već godinu dana skoro cijeli tim radi od kuće. U tih godinu dana smo jako puno vremena uložili u pronalaženje načina da i online radimo efikasno i produktivno (a čini mi se sad čak i više nego prije). Taj stav menadžmenta prema radu je doprinio i mojoj organizaciji našeg tima. Svakodnevno komuniciramo, koristimo digitalne alate za organizaciju timova i projekata (npr. asanu), držimo se standarda uvedenih u naš svakodnevni posao kako ne bismo otežavali drugim kolegicama i kolegama pravovremeni pronalazak informacija i stalno komuniciramo i izvještavamo najbitnije informacije. Uglavnom, rekla bih da je najveći ključ – stalna komunikacija koja doprinosi tome da se i online osjećamo kao dio tima. Lagala bih kad bih rekla da nije zahtjevno, da ne crpi vrijeme, ali definitivno je važno, kao što se vidi po našim rezultatima koje mjerimo. Izazovi online rada se više odnose na trenutne uslove i uspostavljanje balansa privatnog i poslovnog. Jako je lako upasti u zamku da se posao proteže na cijeli dan, pogotovo na ovoj i sličnim pozicijama. Kod nas posao nikad ne završava, završavaju pojedinačni zadaci ili cjeline, ali uvijek, vrlo lako, samo možemo preći na novu. Važno je slaviti uspjehe, stalno gledati iza sebe – šta smo uradili i pratiti pomake ka zadatom cilju. 

Koje su tvoje najveće vrline, a koje slabosti? Koje vrline misliš da su najpotrebnije za poziciju na kojoj si?

OK, najteža pitanja ipak ostavljaš za kraj? 😂 Mislim da su iskrenost, empatija, perfekcionizam i humor moje najveće vrline, svakako, pa i profesionalno. Tako komuniciram i interno i eksterno i srećom zajednica koju moderiram je zasnovana na jednakim vrijednostima, pa mi se nije bilo teško uklopiti. Trudim se uvijek pronaći nešto pozitivno i svaki problem radije doživjeti kao izazov koji ću riješiti. Što se mana tiče, rekla bih da još uvijek pronalazim načine da se u ovako dinamičnoj poziciji naučim bolje fokusirati na bitne zadatke i radije riješiti jedan veliki problem dugoročno, nego možda pet manjih, koji su mogli čekati. Svakako se nadam da će iskustvo doprinijeti boljem prioritiziranju kako mojih, tako i zadataka koje prenosim dalje na tim. Rekla bih i da sam nestrpljiva, što me ponekad dovodi do situacija da bih sve i odmah, što naravno u ovom poslu nije moguće.

Šta je po tebi najpoželjnija vještina jednog menadžera ili menadžerice?

Pa, svakako je najveće pitanje tu – šta želi u konačnici taj menadžer ili menadžerica i kakav tim vodi? Najpoželjnije vještine menadžera koji želi da bude i lider svom timu i ne samo strogi autoritet su definitivno uvažavanje mišljenja svog tima, donošenje važnih odluka zajedno i omogućavanje da rade ono što vole i u čemu su najbolji, svakom od njih. Svakako, menadžer ne može zahtijevati određeni stil rada, standarde i stav prema poslu, bez da i sam to ne radi. Mislim da pozicija sama po sebi ne treba definisati naše odnose i da menadžerica može biti i prijateljica i neko s kim se šališ, dijeliš privatne probleme i pitaš za privatni savjet. Ali, to je moguće samo ako su obje strane fer i ni u kom momentu ne zloupotrebljavaju prijateljstvo niti dopuštaju da se zbog njega posao ne uradi. Mislim da je to svakako i dobra organizacija – overview cijelog procesa na način da vidi njegov početak i kraj i gdje se ko i kako u njemu uklapa. Po meni je dobar menadžer – uključen menadžer, a ne neko ko će delegirati zadatke, a preuzeti zasluge na kraju za urađeni posao.

Hvala Senki na odličnim odgovorima. Nadam se da ste uživali u čitanju, baš kao i ja u ovom intervjuu 😎 Ako imaš nekih pitanja za Senku, vezanih za rad lonca ili njenog tima, svakako joj piši 🤗


lonac.pro