Servis centar zeničkog Udruženja ‘Dlan’ pruža usluge za oko 200 korisnika s poteškoćama u ZDK-u

Kantonalno udruženje roditelja osoba oboljelih od cerebralne paralize i drugih onesposobljenja, uz podršku kompanije BH Telecom prezentiralo je na današnjoj panel diskusiji pod nazivom “Značaj i analiza rada Udruženja i Servis centra Dlan Zenica” rezultate svog rada.

Direktor tog udruženja Selvedin Dedić istakao je kako su u proteklih već 12 godina rada pružili preko 25.000 besplatnih usluga.

-Od drugih se udruženja razlikujemo po tome što pružamo podršku kompletnoj porodici, a ne samo korisnicima naših usluga. Pokušavamo i trudimo se da ono što institucije nekada ne stignu, nekada ne htjednu da stignu, na neki način, da mi dopunjavamo te damo svoj doprinos u smislu socijalizacije osoba i djece s posebnim poteškoćama, ali i njihovih porodica.

Fokus rada stavljamo na kompletnu porodicu, jer gdje je zdrava porodica tu je puno lakše i djetetu i osobi sa poteškoćama- istakao je Dedić.

Centar je, podvlači, servis svim ustanovama i institucijama koje ne stižu da zadovolje svakodnevne potrebe ove populacije.

-Mi smo tu i cilj nam je da otklonimo sve barijere koje postoje- ne samo fizičke, nego i barijere u glavama naših sugrađana, našeg društva… Nažalost, te je barijere i najteže otkloniti- naglašava Dedić.

Udruženje za rad Servisnog centra “Dlan” sa sjedištem u Zenici, ali koje djeluje i u drugim lokalnim zajednicama u tom kantonu te od 2019. godine njihove usluge koristi oko 200 korisnika, ima i podršku USAID-a. Dedić, međutim, smatra kako ne dobijaju dovoljno podrške domaćih institucija.

Kroz izradu i prodaju raznih predmeta, koje njihovi članovi izrađuju u sklopu svojih radionica, pokušavaju, napominje, da osiguraju “samoodrživost udruženja i Servisnog centra”. Međutim, najavljuje kako će se od 2025. godine, najvjerovatnije, “USAID povući” te će ostati bez finansijske podrške. Nadaju se kako će ih nakon toga podržati vlasti na svim nivoima te da će nastaviti svoju misiju.

Servis centar je, smatra Dedić, potreban ovim osobama, o kojima trenutno brine njihovih osam zaposlenih te veliki broj volontera, od kojih su neki i studenti. Običan čovjek, podvlači, pruža podršku radu tog udruženja i centra.

Zeničanka Jasmina Karić, inače socijalni pedagog iz Centra za socijalni rad Zenica, majka je dvoje djece, od kojih je jedan 12-godišnji dječak s dijagnozom autizma te koristi usluge ovog servis centra.

-S obzirom da je njemu 12 godina, taj period kada smo tek otkrili dijagnozu, bilo je mnogo teže nego sada. Sada je veća svijest ljudi i građana o autizmu i svim drugim poteškoćama. Sve više imamo udruženja koja se bave s djecom s poteškoćama- ističe Karić.

Socijalizacija je, smatra, najveći problem za djecu s poteškoćama, jer je potrebno da se što više druže s drugom djecom te da usvajaju neke “normalne” oblike ponašanja.

-Udruženje “Dlan” besplatno pruža usluge, a što je jako važno napomenuti, jer, danas, gdje god da krenete morate platiti- ističe Karić.

Napominje kako njen sin ide u školu te jednom ili dva puta sedmično posjećuje Servis centar, a podrška koju dobija u tom servisnom centru, naglašava, rezultirala je da mu je “povećana empatija, više obraća pažnju na drugu djecu i njegova je socijalizacija znatno bolja nego prije”. Naučio je, podvlači, obavljati svakodnene poslove, koje ranije nije radio.

Podrška zajednice, koliko god bila bolja nego na početku njihove borbe, smatra, još uvijek je nedovoljna te je i dalje najvažnija podrška porodice i način na koji funkcioniraju ona i suprug.

Koordinatorica Servis centra Amela Talić najavila je kako su trenutno u fazi kreiranja kampanje “Koga boli moj zub”, u sklopu koje žele djeci i osobama s poteškoćama u razvoju obezbjediti “ravnopravno pravo na zubotehničku zdravstvenu zaštitu”.

Izvor: zenicablog.com