Kako pokrenuti newsletter ti možda trenutno izgleda kao ogroman, dlakavi bauk i nemaš pojma odakle da kreneš.
No, do kraja ovog blog posta, obećavam ti da ćeš jedva čekati da počneš da gradiš svoju email listu i da ćeš znati sve što ti je potrebno tako da ti ovaj proces bude lak i zabavan.
Dobro mi došla kod Profe, ovde marketing radimo drugačije.
Ako me ne znaš, ovde možeš pročitati više o meni.
Zašto ti je potreban newsletter?
Sigurna sam da ti se dešavalo da se malo zabrineš kada Facebook i Instagram trokiraju i padnu.
“Šta ću sad, moj biznis trpi, a objava mora da ide.”
“U toku mi je upis na program, kako ću sad da obavestim moje ljude!?”
Svi se tu malo ukakimo i upitamo šta sad. No, kada imaš svoju email listu, sa svojom ekipom na njoj – o ovome ne moraš da brineš.
I ovo je konkretno moj omiljeni razlog zašto izgraditi email listu.
Jer mogu društvene mreže da padaju do sutra, tvoja email lista i ljudi na njoj su tvoji. Zauvek. Dok sami ne odluče da se sa iste odjave.
Kako pokrenuti newsletter – BENEFITI
Pre nego što pređemo na konkretne savete kako pokrenuti newsletter, evo još nekoliko benefita istog:
- Odnos koji imaš sa ekipom koja je na tvojoj listi je prisniji. Ostavili su ti svoj email, to je ipak nivo više od pukog lajkovanja na društvenim mrežama.
- Poverenje je veće nego na društvenim mrežama i ti možeš još više da ga produbljuješ slanjem vrh, korisnih mejlova koje tvoja ekipa jedva čeka da pročita.
- Samim tim, pre će da kupi neko ko je na tvojoj listi, nego neko ko te prati na IG recimo.
- I sama znaš da kada ti stigne mejl, obično ga pročitaš sa fokusom. Ne odvlači ti pažnju novo obaveštenje ili nova poruka u DM-u. Ljudi na mejlu obraćaju više pažnje.
Strava? Znam!
Ja moj šaljem svakog utorka i uživam do koske. Možeš se prijaviti na moj newsletter ovde:
Profin Newsletter
Saveti o biznisu, mindsetu i kako do više klijenata uz pomoć Instagrama.
Svakog utorka u tvom inboxu.
Prihvatam politiku privatnosti i uslove korišćenja
https://www.google.com/recaptcha/api2/anchor?ar=1&k=6Lf1KHQUAAAAAFNKEX1hdSWCS3mRMv4FlFaNslaD&co=aHR0cHM6Ly9wcm9mYXphZHJtci5yczo0NDM.&hl=en&v=5JGZgxkKwe0uOXDdUvSaNtk_&size=normal&cb=gpnzfr8n7h37Upiši me kod Profe
Koji alat za email marketing odabrati?
Ima ih k’o šaše što bi moj tata rekao.
Razlog zašto ja koristim baš ovaj o kome ću ti pričati i u koji sam zaljubljena jeste što me je najbolje podržao u mojim biznis počecima.
Znam da znaš kako je kad tek počinješ i koliko znače kvalitetni alati koji će da te poguraju, olakšaju ti put, a besplatni su.
Za mene je to bio i ostao MailerLite.
Glavna i odlučujuća stvar mi je bila to što odmah ima dostupnu automatizaciju. I u free verziji! Dok svi ostali koji postoje to nude tek u plaćenoj.
Automatizacija ti omogućava da pripremiš i napišeš nekoliko mejlova koji će sekvencijalno tj. kroz vremenski period koji ti zadaš (zato se taj deo u email marketingu zove email sekvenca) da se šalju ljudima koji se pridruže tvojoj listi.
Primer:
Imaš eBook koji si napisala i koji poklanjaš svakome ko se upiše na tvoju listu. Pripremila si i 5,6 mejlova koji će im stizati svaki drugi dan (recimo) od trenutka upisa i koji su puni dodatnih korisnih saveta, koji još više grade poverenje i produbljuju odnos sa tvojom ekipom.
E pa, kako to sve ne bi radila i slala ručno, podesiš jednom i on sam šalje svakom novom ko se upiše.
MailerLite je i free do 1000 email adresa. Dakle ne plaćaš ništa dok ne izgradiš svoju listu do 1000 ljudi na njoj.
Nakon toga, plaćaš 15$ mesečno što je smešno.
(a i ako znaš šta radiš u email marketingu i kidaš svoj posao, dok napuniš svoju listu sa 1000 adresa, trebalo bi da praviš mnogo više od tih 15$)
Takođe, ima svoje snimljene i napisane tutorijale koji ti olakšavaju kad negde zapneš.
Rekoh ti, podržali su me maksimalno. I znam da će i tebe ako ih odabereš.
Kako pokrenuti newsletter?
Otvaranje naloga na MailerLite nije ništa komplikovanije nego otvaranje Facebook profila.
Kako bi počela, klikni ovde i idi na “sing up” opciju.
Dobićeš ovo prozorče:
Popuniš ovu formu i ako te buni ovo “Company or Organisation”, a još uvek nemaš svoju firmu, stavi svoje ime i prezime.
Nakon toga, potrebno je da te odobre.
Na ovom linku, klikom ovde imaš jasan korak po korak tutorijal i načine kako da odradiš ovaj “odobravanje deo”.
Ako ti više prija video tutorijal, imaš njihov ovde.
I imaj na umu da sve, apsolutno sve što ti treba (kako poslati mejl svojoj listi, kako napraviti stranicu za upis, kako podesiti automatizaciju) imaš u njihovoj help sekciji i još bolje, na njihovom YouTube kanalu.
Samo kucaj šta ti treba. Na engleskom naravno. A ako ga ne znaš, nauči. Zaista nemaš izgovor za to što ne znaš engleski u 21. veku, a gradiš biznis i sve ti je na klik daleko.
Izgradnja email liste – 3 saveta za uspešan start
Želim da ti ovaj blog post bude full podrška i da se ne pitaš samo kako pokrenuti newsletter, već i da imaš odskočnu dasku za uspešan start.
- Dovedi što više očiju na link za upis
- Piši iskreno i autentično
- Uvek imaj poziv na akciju
‘Ajmo sad konkretno.
1. Dovedi što više očiju na link za upis
Kada napraviš svoju stranicu za upis na tvoju email listu, deli link do nje svuda!
Naravno, čim si ovde, smatram da si dovoljno zrela i pametna da znaš da to ne znači da ideš i spamuješ po FB grupama. FB će ti blokirati link i možeš u očin.
Evo nekoliko zdravih načina.
Podeli ga na svom Instagramu:
- Objavi u storiju da si pokrenula newsletter, šta ekipa koja se upiše može da očekuje (kakve sočne savete) i ostavi im link da se upišu
- Stavi link u opis svog profila na IG (moj primer ispod)
- Napravi objavu u kojoj ćeš da javiš ljudima da si pokrenula newsletter i da mogu da se upišu klikom na link u opisu profila
Podeli i na Facebook-u:
- Objavu (sa IG) u kojoj obaveštavaš svoju ekipu da si pokrenula newsletter okači i na svoju FB stranicu i napiši da ćeš im ostaviti link za upis u prvom komentaru (FB ne voli linkove koji vode van njega, pa ako ga staviš u sam post, neće ga gurati toliko)
- Objavi i na svom profilu, jer što da ne. Ja sam neke klijente dobila nakon godinu dana jer sam objavila šta radim na mom privatnom profilu, a oni mi rekli da nisu imali pojma da se time bavim dok nisam objavila
Ako snimaš za YouTube:
- Spominji u svojim videima da imaš newsletter ili free eBook koji mogu skinuti kada se upišu na listu
- Ostavljaj link za upis u opisima svojih videa
- Stavi link u sekciju sa ostalim linkovima na tvom kanalu
To su samo neki od saveta kako izgraditi email listu, a kako budeš radila, padaće ti na pamet i novi. Neminovno je.
Ja i sada svake nedelje pozovem moju IG ekipu kroz link u storiju da se upišu na moju email listu.
2. Piši iskreno i autentično
Gle ovako, ljudima je dojadilo da svedoče „savršenim” životima i raznoraznim filterima. Kako na društvenim mrežama, tako i van njih.
Pa ni ti ne bi čitala ovaj blog da ja sad koristim fraze poput “konverzija” i “open rate”, pravim se pametna kako znam marketing fraze i glumim ludilo da bih ispala kul.
Možda i bih ispala kul pred mojim kolegama. Ali ja nisam ovde zbog njih. Nego zbog tebe.
Zato i nisam “svačija šoljica čaja”.
Jer bih pre objasnila pitko i jednostavno i pomogla tebi da napraviš rezultat, pa makar ispala glupa ispred kolega.
Imaj na umu da je ljudima pravo osveženje upravo to i jedva čekaju više iskrenih i autentičnih ljudi koji se ne plaše i da budu ranjivi i da budu hrabri.
Nek ti ovo titra negde u pozadini mozga dok pišeš svoje mejlove.
3. Uvek imaj poziv na akciju
Znam da si pokrenula biznis jer voliš to što radiš i loži te kad vidiš koliko pomaže ljudima. Što je super. Zadrži to.
Ali ubaci i činjenicu da biznis nije biznis ako ne pravi pare.
Ni ti ne jedeš vazduh, niti plaćaš svoje račune sa zahvalnošću.
Kada pišeš mejlove, pričaj o svojoj ponudi, pozovi ljude da kupe, deli utiske onih sa kojima si radila, napiši kako ljudi mogu da rade sa tobom.
Da, u svakom mejlu – jedan i jasan poziv na akciju.
Sve ovo detaljno radimo u mom dvomesečnom programu “Profagram” I to na način koji je u skladu sa nama, bez onog grča u stomaku dok nudimo našu uslugu, već uz flow i lakoću.
(Ooo gle, upravo sam i u ovom blog postu imala poziv na akciju, a zvuči prirodno i neusiljeno. E pa o tome se radi.)
BONUS SAVET: Zašto brišem ljude sa moje liste?
Zar nije poenta celog ovog blog posta kako pokrenuti newsletter i kako izgraditi email listu.
Jeste.
Ali da li bi se ti fokusirala na neaktivnog pratioca na IG recimo koji nit te čita, nit lajkuje, niti će ikad išta kupiti od tebe, umesto da radiš, pomažeš i kidaš sa ovima koji su aktivni?
Isto je i sa email listom.
Ja moju očistim svakih par meseci tako što obrišem ljude koji nisu otvorili nijedan mejl u proteklih 60 dana.
Prvo, zauzimaju mesto onima koji bi rado čitali i ja bih mesečno plaćala i za njih (seti se da je MailerLite free do 1000 adresa, zašto bi ti plaćala onih 15$ ako pređeš tu cifru za nekog ko ne otvara i ne čita mejlove, zar ne?)
I drugo, drži tvoju listu zdravom. Ali bukvalno. Postoji izraz “healthy email list” u marketingu.
Što je veći procenat ljudi koji otvaraju i čitaju tvoje mejlove, to je ovaj procenat “zdravosti” veći i povećava šanse da tvoji mejlovi idu u glavni inbox tvoje ekipe. A ne u promocije folder ili ne daj Bože spam.
Sada imaš mesa za start i odgovor na pitanje kako pokrenuti newsletter i izgraditi email listu.
Ostaje ti da počneš.
Ostavljam ti ovde još jednom link do MailerLite-a.
Želim ti zdravu email listu, bogatu kvalitetnim ljudima!
Izvor: profazadrmr.rs