Ismar Lačević: „ Lokalna start-up scena treba unikatan i inovativan pristup rastu i razvoju biznisa“

Balkan Green Ideas je regionalni program podrške društvenim poduzetnicama i poduzetnicima koji u BiH provodi Startup studio uz podršku Rockefeller Brothers Fund. Na ovogodišnjem takmičenju, Bosnu i Hercegovinu predstavlja i Ismar Lačević. Upoznaj ga!

Ismar Lačević, dvadesetosmogodišnji mladi preduzetnik, sa dvadeset i četiri godine je odlučio krenuti preduzetničkim putem. Za njega, idejnog kreatora Adama, to je put potpune slobode rada i učenja, razvijanja i uspjeha. Njegova, društveno odgovorna, poslovna ideja je digitalna vizitka koja omogućava brzo i jednostavno dijeljenje kontakt informacija kao i pohranu informacija drugih osoba u jednoj aplikaciji.

Svoj put, Ismar je gradio u IT sektoru, a njegova strast oduvijek je bila kreiranje rješenja koja ljudima olakšavaju svakodnevnicu i čine život boljim. Posljednjih deset godina, Ismar je fokusiran na projektni menadžment, prodaju i stvaranje pozitivnog utjecaja u lokalnoj zajednici. Danas, Ismar radi na projektu Adam s jasnom vizijom i planom zaštite i unapređenja životne sredine. Do sada je tim razvio prozivod i tri verzije unapređenja, te sklopio partnerstva sa lokalnim kompanijama i institucijama.

👇 Pročitaj intervju, upoznaj inspirativnog Ismara Lačevića i saznaj više i o njegovoj pobjedničkoj ideji. 

Startup studio: Šta te motiviralo da razvijaš ovakvu ideju? 
Ismar: “Ideja za Adam je nastala relativno spontano jer sam kroz svakodnevne situacije vidio da se veliki broj osoba nađe u situaciji gdje žele da nekome daju svoju vizitku međutim istu nemaju u novčaniku. Osim toga, tu je i želja za prevencijom situacije gdje tražim vizitku osobe s kojom sam imao sastanak, a ne mogu da je nađem. Cijeli svijet se kreće u digitalnom smjeru, a vizitke, kao jedan od glavnih alata networking-a, ne smiju zaostajati.” 

Startup studio: Šta je problem, a šta konkretno rješenje?
Ismar:
 “Vizitke sa sobom nose niz problema u svakodnevnoj primjeni. Najveći je taj što se godišnje preko 1.8 miliona stabala posječe za proizvodnju vizitki, a od toga 80% bude izgubljeno ili bačeno. To je kako ekološka, tako i financijska katastrofa jer znači da svaka osoba/kompanija konstantno mora plaćati za printanje novih kartica. Drugi problem je praktičnost. Ko od nas ima uvijek dostupne vizitke drugih osoba kada mu treba kontakt informacija? Rješenje je digitalizacija! Dijeljenje informacija nikada nije lakše bilo nego sad. Tehnologija je toliko napredovala da svi relevantni poslovni podaci mogu biti podijeljeni u sekundi, što networking i komunikaciju čini lakšom, sigurnijom i bržom.”

Startup studio: U kojoj fazi si trenutno? Kako ti ide? S kim radiš u timu? 
Ismar
: “Adam je krenuo 2020. godine u sredini COVID-19 pandemije, gdje je rast bio dosta sporiji nego očekivano. Jedan od glavnih aspekata usvajanja korištenja aplikacije su trebali biti događaji koji u tom periodu nisu bili organizovani. Kako je globalna pandemija znatno oslabila, tako su se otvorile nove mogućnosti rasta, koje smo i iskoristili. Adam je za manje od 2 godine dostigao preko 1.500 korisnika, realizovane su saradnje s privatnim i javnim sektorom, te su uvedene nove funkcionalnosti kao dodavanje članskih/loyalty kartica, paketa benefita i mnoge druge. Tim se trenutno sastoji od 13 članova koji rade na razvoju i rastu proizvoda. Veliki dio tima su software developeri i prodajni predstavnici u lokalnim zajednicama.”

Startup studio: Na koje poteškoće nailaziš? 
Ismar:
 “Najveća poteškoća dosad je bila odbojnost tržišta prema promjenama. I dalje, veliki broj osoba koristi printane vizitke i tvrde da im ne treba ništa bolje od toga” ili dok nije pokvareno, ne mijenjaj. Iako se status quo polako mijenja, to je i dalje velika kočnica rasta. “

Startup studio: Zašto si se prijavio na Balkan Green Ideas? 
Ismar:
 “Balkan Green Ideas je izvanredna prilika dobijanja povratnih informacija oko traženosti i potencijala proizvoda kao i financijske podrške za daljnji razvoj aplikacije. Imati pristup mentorima, ekspertima, te vidjeti ideje iz drugih zemalja daje novu perspektivu koja može pomoći pri kreiraju strategije rasta i razvoja.”

Startup studio: Šta očekuješ da ćeš ostvariti učešćem u programu?  Šta očekuješ od svojih mentora i mentorica iz Startup studija? 
Ismar:
 “Očekujem povratne informacije oko samog proizvoda, kao i sugestije unapređenja. Objektivne sugestije i konstruktivne kritike od strane osoba koje nisu direktno vezane za firmu i proizvod su uvijek korisne informacije i pomažu u razvoju. Uzevši u obzir iskustvo i znanje mentora iz različitih oblasti, vjerujem da ću kroz podršku dobiti ideje kako dalje razviti proizvod i ostvariti skaliranje istog. Dalje, očekujem sugestije kako smanjiti ili eliminisati kočnice koje korištenje i rast proizvoda trenutno ima. “

Startup studio: Kako vidiš Startup studio? 
Ismar:
 “Startup studio je godinama među rijetkim formatima koji kontinuirano radi na smislenom i kvalitetnom razvoju lokalnog preduzetničkog eko-sistema. Bilo kroz umrežavanje, prilike za financijsku podršku, pa do projekata. Lokalna start-up scena treba unikatan i inovativan pristup rastu i razvoju biznisa, a Startup studio vidim kao jedan od glavnih stubova izgradnje toga.”

Startup studio: Kako ćeš potrošiti novac od nagrade na regionalnom takmičenju?  Kako ćeš time unaprijediti svoje poslovanje? 
Ismar:
 “Adam je trenutno na jako važnoj raskrsnici gdje se mora implementirati jasna strategija rasta i razvoja. Novac od nagrade ću investirati u daljnji razvoj aplikacije, unapređenje dizajna kao i funkcionalnosti, te aktivnosti promocije. Najvažniji segment svakog proizvoda je slušanje želja, potreba i problema korisnika. Oni su upravo ti koji proizvod čine „živim“. Razvojem novih funkcionalnosti, poboljšanjem dizajna, kao i promocijom ćemo implementirati sve sugestije i želje koje naši korisnici imaju, te samim time unaprijediti poslovanje kroz rast broja korisnika.”

Startup studio: Vidiš li sebe kao društvenog preduzetnika koja će svojim rješenjima pomoći zajednici? 
Ismar:
 “Apsolutno da! Glavna funkcionalnost Adama je umrežavanje, te naš način rada nije ništa drugačiji. Od početka se trudimo da se umrežimo sa drugim biznisima/proizvodima i da zajedno rastemo, te pružamo dodatnu vrijednost lokalnoj zajednici.” 

Startup studio: Planirate li pokrenuti još nešto osim digitalnih vizitki što bi pozitivno utjecalo na naš okoliš?
Ismar: “Firma trenutno radi na izradi novog proizvoda za kupovinu ulaznica za događaje jer smo uvidili da je printanje ulaznica/pdf verzija jednako štetno za okoliš, a veliki broj osoba to i dalje radi. Ulaznice se printaju na više različitih vrsta papira, neki čak i na višegramskom što znači da je velika količina stabala potrebna za printanje.”

📍 Pročitaj naš prvi intervju sa Ismarom i saznaj kako se njegova ideja razvijala do danas.
📍 Pronađi Project Adam na Facebook-uLinkedin-uInstagram-u i istraži njihove podcaste. 
🍀 Startup studio želi mnogo sreće Ismaru na Balkan Green Ideas takmičenju 2022. godine. 

Izvor: lonac.pro

Related Posts

Iskoristi bespovratna sredstva za ulaganja iz dijaspore u Općini Ključ

Iskoristi bespovratna sredstva i investiraj u Bosni i Hercegovini U Općini Ključ je otvoren javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava osobama iz dijaspore koje su već pokrenule ili žele pokrenuti biznis u Bosni i Hercegovini. Raspoloživi fond za podršku osobama iz dijaspore za pokretanje poslovnog poduhvata u Jajcu iznosi 40.000 KM. Prosječan iznos zahtjeva sa kojim se može aplicirati za […]

#MOBA porodica predstavlja Maju Bojanić iz Dervente

Postala je svjesna koliko volonterstvo znači za samu osobu i koliko je može promijeniti u pozitivnom smislu #MOBA porodicu  čini mreža Omladinskih banaka iz 52 opštine/općine/grada širom Bosne i Hercegovine u kojoj se razvijaju prijateljstva, usavršavaju lične vještine i doprinosi zajednici. Omladinske banke vjeruju da su mladi sadašnjost, a ne samo budućnost i znaju da se mladi mogu razvijati[…]