Iskustvo s treninga Informisanje javnosti i odnosi s medijima 03.-05.08.2022.

Podijelit ću s vama korisne informacije i znanja koje sam prikupila tokom treninga Informisanja javnosti i odnosa s medijima u odličnoj organizaciji Instituta za razvoj mladih “KULT”. Nadam se da ću vam uspjeti prenijeti savjete putem bloga.

Treningu su prisustvovali predstavnici različitih nevladinih organizacija i udruženja sa prostora cijele Bosne i Hercegovine koja sarađuju sa programima USAID-a. Imali smo priliku upoznati se, podijeliti savjete i dosadašnja iskustva te razmijeniti kontakte za daljnju komunikaciju. Voditelj treninga bio je novinar Tahir Žustra.

Trening Informiranje javnosti i odnosi s medijima je vrlo značajan jer danas živimo u tzv. medijatiziranom društvu, u kojem više od jedne trećine globalne populacije aktivno koristi društvene mreže, a kanali komunikacije se svakodnevno razvijaju ili se stvaraju novi.

Cilj treninga je ostvaren kroz osnaživanje učesnika za samostalno upravljanje procesima vezanim za medijske aktivnosti i informiranje javnosti. Po završetku modula učesnici su bolje razumjeli medije, osobe zaposlene u medijima, značaj društvenih mreža, važnost različitog pristupa različitim javnostima i kako plasirati svoju informaciju za što veći broj ciljane publike. 

Komunikacija je sredstvo i način razmjene ideja, stavova, vrijednosti, mišljenja i činjenica.

Komunikacijska shema:

Pošiljalac – Informacija – Kanal poruke – Medij – Primalac

 – šumovi  – povratna informacija

Pošiljalac je osoba koja kreira poruku. Kanal poruke je put, dok je medij sredstvo putem kojeg će informacija doći do primaoca. Šumovi i povratne informacije se mogu desiti između bilo kojih koraka.

% zaboravljanja sadržaja na medijima:

– nakon 24h → 25% sadržaja bude zaboravljeno,

– nakon 48h → 50% sadržaja bude zaboravljeno,

– nakon 72h → 96% sadržaja bude zaboravljeno.

 Pogrešan pristup medijima otežat će da naša informacija dođe do javnosti. Tromo i neredovno upravljanje kanalima na društvenim mrežama otežat će našu komunikaciju s ciljanom publikom i umanjiti našu kredibilnost.

5 ključnih tehnika za odnose s medijima:

1. poziv za medije – šalje se prije samog događaja i ukoliko događaj nije od velikog značaja dovoljno je poslati dva dana unaprijed i ponoviti na dan događaja (kao podsjetnik). Poziv se pošalje najkasnije do 8:30h ujutro jer je većina redakcijskih sastanaka između 9 i 10 h i tada se novinarima raspoređuju dnevni zadaci.

MEDIJI NE ODGOVARAJU NA MAILOVE. NA DOGAĐAJU SE POJAVE ILI SE NE POJAVE. (to je odgovor)

2. izjava za medije – kratka, jasna i ciljana. Ne bi trebala biti duža od 30 sekundi. Govornik uvijek gleda u novinara, ne gledati u kameru.

3. saopćenje za medije – piše se odmah po završetku događaja u prošlom vremenu. Prilog dvije do tri fotografije (do 1MB). Saopćenje bi trebalo sadržavati izjave ključnih osoba. Šalje se u Word formatu a fotografije u jpeg, zbog lakše tehničke obrade vijesti.

4. gostovanje u studiju – neka od ključnih pravila: budite pozitivni, koncentrisani, ne budite defanzivni ali ni pretjerano ofanzivni, nikada ne koristite neprovjerene informacije i poluistine, ne gubite živce, ne iznosite povjerljive informacije, koristite okrugle brojeve, ne odgovarajte na pitanja sa Da ili Ne, uvijek dodatno pojasnite, ne oslovljavajte novinara imenom, ne oblačite zelenu odjeću, sjediti uspravno i ruke držati u predjelu torza.

5. Press konferencija – organizuje se onda kada trebate saopćiti važne vijesti. Bitno je osigurati relevantne sagovornike. Neki od povoda za organizovanjem konferencije: predstavljanje uspjeha organizacije koji imaju efekta za javnost, predstavljanje novih ideja i poslovnih poduhvata i slično.

Tri trojčice (pravila vezana za organizovanje Press konferencije):

  1. uvodno izlaganje – do 3 minute
  2. broj govornika – do 3 osobe
  3. obraćanje – do 3 minute za svakog govornika

Medijska pismenost podrazumijeva sposobnost pristupa, analize, procjene i stvaranja sadržaja u različitim formama. Medijska pismenost ne znači “ne gledaj” već znači pažljivo gledaj, razmišljaj kritički i propituj.

Izvor: lonac.pro

Related Posts

Trening Finansijski menadžment

Program podrške zaštiti ljudskih prava USAID/INSPIRE provodi trening o temi finansijski menadžment koji je od velike važnosti za jačanje organizacijskih kapaciteta. Iako se djelovanje nevladinih organizacija zasniva na plemenitim i društveno korisnim idejama i ciljevima, njihov rad nije imun na probleme koji su svakodnevica savremenog života i poslovnih izazova u smislu izgradnje i provođenja adekvatnog sistema finansijskog upravljanja, putem kojeg se […]

Trening Upravljanje projektnim ciklusom 2022.

Upravljanje projektnim ciklusom nas uči kako da stvari povezujemo u jednu logičku cjelinu, da posložimo korake našeg rada na način da on zaista bude produktivan i smislen. Upravljanje projektnim ciklusom uglavnom vežemo za projekte, ali njegova funkcija je, zapravo, višedimenzionalna, te ga možemo primjenjivati prilikom kreiranja naših strateških planova, u upravljanju ljudskim resursima, ali i u svakodnevnom[…]