Evo kako su početnici u Bosni i Hercegovini postali heroji online trgovine

“Od početnika do heroja online trgovine” bila je tema prvog panela na današnjoj “eCommerce konferenciji u Sarajevu”.

Jasmin Mehić, direktor kompanije ZOI-84 je na samom početku pojasnio kako izgleda u javnoj kompaniji pokrenuti digitalnu transformaciju.

“Prije neke dvije godine sam se priključio javnom preduzeću ZOI-84 jednoj od kompanija koja je bazirana za pružanje usluga našim građanima i naravno jedna od stvari je bila kako prepoznati koje su to mogućnosti i kako implementirati ne samo eCommerce nego generalno digitalnu transformaciju u javnim preduzećima. Za početak ja mislim da javna preduzeća nemaju vremena niti prostora da ne budu u skladu sa ostalim kompanijama koje su na realnom tržištu ili u privatnom sektoru. Javna preduzeća iako su u vlasništvu kantona, države ili druge institucije u svakom slučaju moraju da se pridruže i da na najbolji način podrže razvoj eCommerca jer je veliki broj korisnika”, pojasnio je Mehić.

Napomenuo je da je u javnom preduzeću jako malo želje za promjenom i jako malo želje za rizikom kako bi se pokrenuli neki procesi.

“Onog momenta kad pridobijete ljude, dobijate male pobjednike u firmama koji su ponosni na to što su napravili promjene među prvima”, kazao je.

Mehić smatra da kada je u pitanju kompanija ZOI da su oni daleko od heroja, ali da su napravili jedan dobar iskorak ka tome da to budu.

“Mi smo kompanija koja pruža uslugu ne samo domaćim nego i stranim turistima, predstavljamo kanton na najbolji način i moramo da pratimo svjetske trendove i ne možemo ostati zaključani u tom nekom starom vremenu. Znači sama digitalizacije je proces koji je davno započeo i javne kompanije se moraju što prije uključiti u taj proces i ne vidim razlog da ne krenemo tim pravcem”, poručio je.

konferencija

Nihad Borovina iz kompanije BH Telecom je na današnjem panelu govorio o važnosti ali i izazovu pokretanja mobilnih aplikacija.

“Aplikacija BH Telecoma je aplikacija koju smo razvili interno. Ona omogućava upravljanje korisničkim acoountom i ona ima elemente eCommerca. Putem aplikacije se vrši plaćanje, ali ona nama nije bitna samo zbog toga već generalno. S obzirom da se često spominju i termini digitalizacije, digitalne transformacije, to su termini koji su neodvojivi i ova aplikacija je postala tačka BH Telecoma u jednom takvom procesu”, pojasnio je Borovina.

On naglašava da sa ovom aplikacijom po prvi put imaju sredstvo kojim mogu obaviti sve fizičke aktivnosti i da je upravo razlog zbog čega ima je toliko važna.

“Ciljali smo na visoko, a za takvo nešto izazovi se sami po sebi namještaju. Korisnici neće koristiti ništa što im nije upotrebljivo i što nije jednostavno, tako da ustvari u centru te priče je ključna volja korisnika. Ustvari ključni izazov je kako staviti korisnika u centar pažnje i napraviti nešto sa čim će on biti zadovoljan i što će moći svakodnevno koristiti”, zaključio je na kraju izlaganja.

ONLINE KUPOVINA

Anvar Alatović iz kompanije Penny plus je ispričao kako su došli na ideju da pokrenu web shop i koliko su zadovoljni ovakvom odlukom.

“Mi smo se ugledali na neke veće kompanije koje idu u tom pravu ecommerca i odlučili smo da pokrenemo web shop, ne očekujući velike rezultate. Zahvaljujući nažalost posljednjim dešavanjima poput pandemije ljudi sve više prelaze na taj internet kanal kupovine i moram reći da smo imali veliki rast u posljednje dvije godine”, rekao je Altović.

On je kazao da je njihov web shop punopravna članica njihove kompanije i punopravna članica prodavnice.

“Mi naš web shop poredimo sa prometima velikih centara koji rade na području Sarajeva i u budućnosti ćemo raditi na povećanju eCommerca”, poručio je.

PODACI KLJUČ STRATEGIJE

O uspjehu platforme Korpa, vodeće platforme za dostavu hrane i namirnica, govorio je Ermin Brkić koji je na početku svog izlaganja kazao da s obzirom da je Korpa nastala za vrijeme pandemije da uopšte nisu očekivali takve rezultate. 

“Ja bih razvojni put Korpe podijelio u tri faze. S obzirom da smo poučeni iskustvima ostalih ecommerce platforma znali smo da za kvalitetno donošenje odluka u ecommerce svijetu potrebno je da imamo podatke, s toga nam je prvi cilj u prvoj fazi bio da skupimo što više podataka i da osluškujemo naše korisnike i da na osnovu toga donosimo kvalitetne odluke”, pojasnio je Brkić.

Ohrabreni pozitivnim rezultatima odlučili su da jačaju njihovu poziciju u BiH, ali i u Sjevernoj Makedoniji.

“Analizom smo uvidjeli da je tržište Sjeverne Makedonije slično našem i tako smo sebi dali novi zadatak da se okušamo u međunarodnim vodama. Nastavili smo istom strategijom, nastavili smo da analiziramo povratne informacije od naših partnera, kupaca i 2022. godinu smo završili velikim uspjehom. Kraj prošle godine smo završili sa preko hiljadu partnera, 200 hiljada korisnika i povećan broj zaposlenih. Na kraju prošle godine smo ostvarili lidersku poziciju u BiH i ostvarilo smo veliku uspjeh u Skoplju. Ono što bih na kraju rekao jeste da su za uspjeh ključne odluke koje se temelje na podacima jer su oni nama davali smjernice u kojem smjeru naša strategija treba da ide”, poručio je Brkić.

Izlagači su na kraju panela zaključili i složili se u tome da je važno osluškivati interese i želje korisnika ili kupaca ukoliko želimo da naše poslovanje ide u pravom smjeru, te da su im upravo oni omogućili da danas budu to što jesu.

E.S.

Izvor: akta.ba