Autor: Hazim Okanović
Veliki je broj nadležnosti jedinica lokalne samouprave koje su uzurpirane od viših nivoa vlasti, uključujući i financijske efekte koji ih prate, kao što je i mnoštvo nadležnosti viših nivoa koje su, bez suglasnosti jedinica lokalne samouprave, date u njihovu nadležnost, ali bez financijske podrške.
Duži niz godina Zakon o pripadnosti javnih prihoda FBiH izvor je nepravednosti u načinu raspodjele javnih prihoda: dok određene razine vlasti dobivaju i previše u odnosu na način na koji koriste sredstva, lokalna vlast, koja najodgovornije i najproduktivnije koristi novac građana, uskraćena je za pravedan pripadajući udio.
Prema Zakonu entitetu Federaciji BiH pripada 36,20% prihoda, kantonima 51,48%, Direkciji cesta 3,90% dok na općine otpada samo 8,42%. Postavlja se pitanje, da li je realno očekivati povećanje udjela prihoda od indirektnih poreza općinama i gradovima u FBiH s 8,42% na 9,81% a što bi u praksi značilo oko 40 miliona KM više za: novu i kvalitetniju javnu rasvjetu, čišće parkove i ulice, digitalizaciju javne uprave, koja će pojeftiniti javne usluge građanima i poduzetnicima i uštediti im vrijeme i dr.
Emisija je nastala u okviru projekta “Promoviranje sudjelovanja građana u lokalnoj upravi” koji Centar za građansku suradnju iz Livna implementira uz podršku Nacionalne zaklade za demokraciju (NED).
Sadržaj i stavovi izneseni u video emisiji su osobni stavovi autora/voditelja/urednika/gosta i ne odražavaju stavove Centra za građansku suradnju i Nacionalne zaklade za demokraciju.
Izvor: cgslivno.org