Nejra Sinanović: Mjesto na tržištu rada možemo pronaći sami, pokretanjem vlastitog biznisa

Vrijedne, hrabre i ustrajne žene naša su inspiracija. One svojim radom doprinose da svijet postane bolje mjesto za život. Širom svijeta danas se obilježava Međunarodni dan žena, kao dio borbe za ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravnost žena i muškaraca.

Mnogo je žena u Bosni i Hercegovini koje svojim primjerom mogu poslužiti kao inspiracija drugima. Jedna od njih je i Nejra Sinanović, vlasnica modnog brenda “Neyra”.      

“Čvrsto vjerujem da za svakoga ko želi da radi i ko se trudi, postoji mjesto na tržištu rada. Nekada ga jednostavno sami sebi moramo stvoriti i to pokretanjem vlastitog biznisa”, kazala je Nejra za Akta.ba.

Smatra da je cijeli proces za žene teži. Ne nužno zbog spolnih nejednakosti, već zbog potrebe prilagođavanja poslovnog sa privatnim aspektom života.

“To često zna predstavljati izazov. Zaista vjerujem da mi žene možemo postići mnogo, samo ako to jako želimo. Pored te želje, volje i truda, u mom slučaju podrška supruga i porodice je zaista nešto što mi daje dodatni vjetar u leđa. Potiče me da idem naprijed. Na tome sam naročito zahvalna”, istakla je.

Vjeruje da biti poduzetnik bilo gdje, a pogotovo u BiH zbog socio-ekonomske situacije nije lahko. Ipak nije nemoguće.

Ideja za pokretanje biznisa se javila tokom sudiranja

Interesovanje za modom i dizajnom kod Nejre se javilo još u ranom djetinjstvu. Igrajući se često je sama osmišljala i kreirala haljine za lutke.

“Od mame sam kasnije naučila šivati. Tako sam u srednjoj školi često sama sebi kreirala i šila odjeću. Uglavnom od nekih starih materijala koje bih pronalazila u kući”, prisjetila se.

Ljubav prema modi, odvela je u vode manekenstva. Nekoliko godina profesionalno se bavila modom na domaćoj i internacionalnoj modnoj sceni.

Ipak, konkretna ideja za pokretanjem vlastitog biznisa javila se tokom studiranja. Studirala je na Ekonomskom Fakultetu u Sarajevu i magistrica je marketing-menadžmenta.

“Prikupljajući razna znanja iz oblasti finansija, prodaje i marketinga, odlučila sam zakoračiti u svijet poduzetništva. Sve svoje ljubavi, iskustva i znanja spojiti u jednu. Tako je nastao modni brend Neyra, koji savremenoj ženi pruža elegantne, ženstvene i nosive odjevne komade. Sve to sa etiketom „Made in BiH“, na što sam iznimno ponosna”, naglasila je.

nejra

Dinamični radni dani

Nejrini radni dani vrlo su dinamični i interesantni. O poslu razmišlja uvijek, a vrlo često najbolje ideje i inspiracija dođu joj kada krene na spavanje. Tako vrijeme za dizajniranje i skiciranje nemam unaprijed određeno. Dan uglavnom počinje sa svojom porodicom.

“Obično dan počinjem sa „punjenjem baterija“ kod kuće uz svoju kćerkicu i supruga, vrlo mi je važno da doručkujemo skupa prije nego svako krene u svoju svakodnevnu rutinu. Uobičajan radni dan obično podrazumijeva određeno vrijeme komuniciranja sa klijenticama na online platformama (InstagramFacebook). Odnosno odgovaranje na upite, zatim pakovanje narudžbi i slanje na adrese kupaca. Dobar dio dana provodim i u komuniciranju sa eksternim saradnicima, pogonima koji nam proizvode odjeću, usmjeravanju i usklađivanju njihovog rada sa mojim skicama i nacrtima željenog proizvoda”, priča nam Nejra.

Svaki dan ima određeno vrijeme za kreiranja sadržaja za društvene mreže. Na tom polju još uvijek uči.

“Algoritam društvenih mreža mijenja se čini mi se svakodnevno. Zbog toga sadržaj koji se plasira mora biti usklađen sa time, ali naravno i sa estetikom i vizijom brenda”, pojasnila je.

nejra

Uskoro otvara svoj salon

Trenutno je u procesu finaliziranja nove kolekcije, ali i otvaranja svog prvog ateljea.

“Imam jako puno posla oko toga. Otvorenje salona očekujemo krajem mjeseca marta, i jako sam nestrpljiva da vam pokažem sve na čemu smo vrijedno radili nekoliko mjeseci”, naglasila je.

Brend Neyra se prvobitno predstavio sa kolekcijom svečanih haljina pravljenih od najkvalitetnijih materijala. No, pandemija je “natjerala” da se prilagodi potrebama tržišta.

“Predstavili smo kolekciju unikatnih i visokokvalitetnih košulja koje su brzo postale naš bazni proizvod. Odnosno „best-seller“. Danas nam je ponuda zaista raznolika. U našem ateljeu može se pronaći i haljina za svaki dan, svečani komadi, košulje, setovi od lana, a u pripremi je i naša nova kolekcija.  Ona će, sigurna sam, naše vjerne klijentice ostaviti bez daha”, poručila je Nejra.

nejra

Kupci sve više biraju domaće #madeinbih

Proteklih nekoliko godina Nejra je primijetila da je trend podrške domaćih brendova u velikom porastu. Ljudi se svi više odlučuju za kupovinu domaćeg. Spremni su podržati male poduzetnike.

“Tome je sigurno doprinijela i kvaliteta proizvoda koje plasiraju BH brendovi. Obično se radi o brendovima koji rade na malo, odnosno male količine, pri čemu je obično kvaliteta na visokom nivou. To je, pretpostavljam, izgradilo povjerenje kod kupaca”, istakla je.

U slučaju njenog biznisa primijetila je da čak kupci iz susjednih zemalja vrlo rado kupuju njene proizvode. Etiketa „Made in BiH“ im daje neku sigurnost kada je kvalitet u pitanju.

“To je veliko dostignuće, ali sigurno da ima tu još prostora za poboljšanje i napredak. Kada je u pitanju podrška za specifično žene poduzetnice, mislim da mi žene jedna drugu najviše možemo poticati na rast i razvoj u svakom smislu, pa tako i u poslu”, naglasila je.

Još uvijek je mali broj poduzetnica u BiH, ali ima dosta projekata koji su usmjereni upravo na osnaživanje ženskog poduzetništva. To pokazuje da se stvari mijenjaju.

“Zaista ću biti i više nego sretna ako svojim primjerom podstaknem barem jednu ženu na korak pokretanja svog biznisa, ili barem na razmišljanje o tome.”, poručila je vlasnica modnog brenda Neyra.

Razgovarala: Elvedina Obuća

Izvor: akta.ba