Nastavno i stručno osoblje iz BiH učilo metode i tehnike za podržavajuće učionice

Nastavno i stručno osoblje srednjih škola u Bosni i Hercegovini se redovno susreću sa višestrukim izazovima u nastavi, radu sa roditeljima, te samoj administraciji škole i u obrazovnom sistemu naše zemlje. Upravo kompleksnost bh. administracije i izdvajanja za naučna istraživanja smanjuju mogućnost da nastavno i stručno osoblje kreira svoje aktivnosti i posao na adekvatan i mladima i djeci podržavajući način.

Kroz drugi modul obuke Uči, misli i djeluj! za nastavno i stručno i osoblje srednjih škola u BiH polaznici su razmatrali načine i metode kroz koje mogu unaprijediti svoj rad u nastavi i zbornici, te radili na promišljanju bolje povezanosti stručnjaka u obrazovanju. Polaznici su se bavili adolescencijom, fazama svog i učeničkog iskustvenog učenja, stilovima učenja, te Bloomovom taksonomijom. Veliki dio modula je bio posvećen metodama i strategijama koje nastavnici mogu koristiti svakodnevno, sa učenicima ili kolegama.

Modul se posebno bavio pristupima i načinima postavljanja pitanja učenicima. Polaznicima je važno da su naučili i spoznali da različite vrste pitanja daju prostor i učenicima i stručnjacima za promišljanja o temi koju obrađuju, daju širinu i podržavaju kreativnost. Polaznici ističu kako su im upravo ove sesije na modulu iznimno podržavajuće jer postaju svjesniji kako stvarati autentičniji pristup u nastavi i radu u školi, a to u konačnici podržava učenike i njihov razvoj.

„Jednom riječju ovaj modul je više od očekivanog. Mi zaista nemamo prilike da često učestvujemo na treninzima i seminarima, a ono što mi se najviše sviđa je spoj teorije i praktičnog rada. Ono što smo dobili na ovom modulu ću koristiti u svojoj nastavnoj praksi. Ovo bi itekako koristilo svim prosvjetnim radnicima u BiH. Nadam se da će Institut moći uključiti više nastavnika i stručnjaka iz prosvjete u ovu obuku kako bi svi imali korist”,  ističe Lejla Zukan, profesorica Gimnazije Travnik.

U okviru trodnevnog modula polaznici obuke su imali priliku upoznati se i sa radom Asocijacije srednjoškolaca u BiH, te dati svoje sugestije kako bolje povezati lokalne timove Asocijacije i kako dodatno motivirati učenike za sudjelovanje u radu Asocijacije. Sa Lamijom Lapo, predsjednicom Asocijacije, polaznici su razgovarali i kakva podrška u aktivizmu mogu biti nastavnici u svim mjestima u kojima djeluju ASuBiH timovi.

„Ako želiš čovjeka da nahraniš za jedan dan pokloni mu ribu, a ako želiš da ga nahraniš za cio život nauči ga da peca”, navodi Eldin Šabanović iz Mješovite srednje škole Čelić i nastavlja: “Hvala Institutu za razvoj mladih KULT i njegovim saradnicima koji su na drugom modulu naučili nas da pecamo. Dali su nam “alate” koje možemo koristiti kako bi nastavni sadržaj bio zabavniji, efikasniji i produktivniji. Učenik bi bio u centru pažnje i ravnopravan sagovornik sa profesorom, a cilj je da škola bude mjesto na koje se učenici vraćaju sa osmjehom na licu i sa entuzijazmom koji plijeni, a kao konačan ishod dobili bi zdravu i uspješnu osobu.“

Program obuke nastao je kao odgovor na potrebu za pružanjem podrške nastavnom i stručnom osoblju srednjih škola u razvoju kompetencija potrebnih za uspješno planiranje i realizaciju procesa učenja i podučavanja zasnovanog na principima iskustvenog učenja te boljeg povezivanja. U obuci trenutno učestvuju 24 motivirana profesionalca koji kroz formalno obrazovanje direktno ili indirektno rade s djecom i mladima.

Izvor: mladi.org