Nadina mirisna avantura

Po svojoj kreativnosti postala je nadaleko poznata, a svaki proizvod je mirisna priča.

Nada Šarić iz mjesta Rakitna kod Posušja hobi je pretvorila u posao koji su prepoznali istinski ljubitelji kvalitetnih i lijepih kombinacija cvijetnih nota.

Ovo je Nadin svijet parfema.

Možete li ukratko predstaviti sebe i posao kojim se bavite?

Moj posao je nastao iz hobija. Bavim se prirodnom parfemistikom, koja je jedinstvena po tome što većinu komponenti za parfeme estrahiram  ili dobijam kroz “enfleurage” procese,  parnu destilaciju i tinkture.

Svijet parfema, zvuči kao uzbudljiv, lijep i mirisan posao. Da li je zaista tako?

Pokretanje prirodne  parfemistike je moja životna avantura, u koju unosim puno rada i ljubavi. Kada sam 2012. godine otkrila postojanje prirodne parfemistike, a od ranije imala znanja o našem bilju, krenula sam sa učenjem ekstrakcija. Tada sam došla i u jedno poslovno iskušenje, naime otkriće enfleurag narcisa privukao je svjetske prirodne parfemjere koji su bili zainteresirani za kupovinu sirovine. Moja sreća da nisam tada bila spremna za ozbiljnu proizvodnju, jer sam još uvijek imala puno toga da naučim.

Za kombinaciju mirisnih nota potrebno je imati osjećaja jednako kao i znanja? Koji od ova dva segmenta vama više pomaže u kreaciji proizvoda?

Za nastajanje dobrog parfema potrebno je imati i znanje i osjećaj. Tako sam odlučila uložiti u oboje, da steknem znanja i istančam osjećaj. Prijatelji su me spojili sa Slobodankom Poštić koja radi tečajeve izrade prirodnih parfema. Prvi tečaj je bio ključni jer utvrđuje mogućnost nosa da razlikuje i da li imam taj dar. Bogu hvala, imam. Nakon toga kreće učenje, upoznavanje mirisnih ulja, djelovanje ulja i ostalih komponenti u parfemu.

Da li nam možete otkriti koja je vaša najdraža cvijetna kombinacija i dio procesa kako ona nastaje?

Najdraža cvijetna kombinacija bio je uljni parfem s apsolutom iris palide, ruže, narcisa i jasmina. Jedno cvijetno puderasto blago koje nastaje odabirom mirisnih komponenti,  njihovim mješanjem i odabirom kapi u kojoj se sjedine.

Koji vam je bio prvi parfem koji ste napravili?

Prvi moj parfem je nastao tako što sam imala nešto svoje, nešto posuđeno i nešto poklonjeno. Sastavljen je od enfluage ekstrakcija narcisa, što je moja prva mirisna sirovina, zatim ima apsolut vanilije – koji sam dobila od prijatelja, dok sam treću komponentu, koja je sve spojila u jednu, dobila od brata kao suvenir iz Indije.

Bilo je to jedno savršeno iskustvo, uzbuđenje neopisivo jer –  napravila sam parfem!

Koliko su priznati i popularni proizvodi poput vaših kod domaćih kupaca i da li imate prostora da proizvode plasirate i van granica BiH?

Pravo uzbuđenje nastaje paralelno sa brojnim reakcijama na parfem, a jedna od njih je i komentar žene koja je nakon što je pomirisala kombinaciju nota rekla „ne pitam za cijenu, ovo je moje“.  Savršenstvo koje je  tražila u Parizu a našla u Rakitnu.

Na putu parfemjera izrodilo se mnoštvo proizvoda. Proučavajući sastojke otkrila sam razne načine iskoristivosti, djelovanje eteričnih ulja i njihova primjena u raznim pripravcima.  Tako sam otkrila da smilje u parfemu ima ulogu fiksativa a i u kremicama, melemima i serumima. Njegova primjena je za besmrtnu ljepotu, briše bore i daje koži punoću. Proizvod koji želim plasirati van BiH je jedinstvena planinska tura koja bi ljubiteljima mirisa prirode omogućila jedan sasvim novi i drugačiji doživljaj.

Autorica: Tanja Cerić

Related Posts

“Svi smo isti” radionica o ljudskim pravima

Želite li saznati više o ljudskim pravima i slobodi? Poznajete li svoja prava dovoljno dobro? Šta su to ljudska prava? Nova edukacija na ovu temu odražeće se 30.01. u 13:00 putem Zoom platforme. Edukaciju vodi tim mladih aktivista i volontera Udruženja „Most“ u sklopu novog projekta koji se sprovodi uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT. Ukoliko […]

Podrška za izgradnju kapaciteta za digitalnu transformaciju, inovacije i rješenja „smart” turizma u malim i srednjim preduzećima u oblasti turizma

The general objective of this Call is to boost the uptake of digitalisation and innovation by tourism SMEs through transnational cooperation and capacity building.   The action aims at:  reinforcing transnational and cross-border cooperation, in particular integration of tourism businesses and stakeholders in transnational and inter-regional innovation ecosystems to enable smart and sustainable growth of tourism SMEs; fostering SMEs’[…]