Ključ turizma su ljudi: Džaba i najbolja žičara ako je na ulazu nekulturan uposlenik

“Turistička destinacija je uža ili šira turistički organizirana i tržišno prepoznatljiva prostorna jedinica, čiji turistički proizvod(i), kao rezultat izvorne i izvedene turističke ponude ima(ju) potencijalnu ili stvarnu utrživost na turističkom tržištu”, naglašeno je to na panelu pod nazivom “Destinacija i njen turistički razvoj”, održanom na prvom Sarajevo Tourism Summitu.

Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam je na početku svog izlaganja kazao da je ovo jako važna tema, i da je pohvalno što se o ovome danas razgovara.

“Mi smo prije tri nedjelje došli iz Indije, tamo smo im predstavljali turističku ponudu Vojvodine kao i Srbije, i oni su nam rekli sve je to super ali kako bismo mi mogli doći do Sarajeva, Mostara, Kotora, Podgorice.. i onda smo shvatili da bez obzira što mi svi na balkanu volimo da uživamo u toj kvazi veličini, da smo ustvari jako mali u odnosu na velika svjetska tržišta, i kad se ujedinimo i dalje smo mali jer se svjetsko tržište konstantno mijenja i mi moramo ići u korak s njim”, pojasnio je Ivanišević.

Spomenuo je i primjer toga kako je danas karta iz Beograda do Abu Dhabija jeftinija nego karta iz Beograda do Podgorice, te da je zbog toga bitno boriti se i ponuditi ljudima mnogo više nego što smo do danas nudili.

“Ono što želim da naglasim da ukoliko se bavite bilo čim što hoćete nekom da prodate, morate da budete inovativni, da ponudite nesto novo jer poenta cijele priče je da ljudi dođu ovdje i potroše pare, hoću da ovi hoteli budu puni i u Sarajevu, Novom Sadu, Beogradu i zato mislim da treba mnogo više da sarađujemo”, poručio je.

PANEL

PROMOCIJA DESTINACIJE

Predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajeva Haris Fazlagić govorio je o Sarajevu kao turističkoj destinaciji i prilagođavanju promjenama na globalnom turističkom tržištu u cilju održivog turističkog razvoja.

“Turistička zajednica KS Visit Sarajevo svakodnevno se nosi s izazovima promocije destinacije i adekvatnog odgovara na zahtjeve različitih profila turista i trendova koje tržište diktira. U protekloj godini Kanton Sarajevo posjetili su turisti iz čak 193 zemlje svijeta, što najbolje govori o disperziji turističke ponude kojom raspolažemo i brojnim specifičnim oblicima turizma koje razvijamo u KS, od kulturno-historijskog, outdoor, vjerskog i gastro turizma, do dark turizma i halal turizma koji nas diferenciraju od konkurencije i nude autentično i unikatno iskustvo turistima koji posjećuju našu destinaciju”, rekao je Fazlagić.

Kroz digitalizaciju turističke ponude i razvoj novih projekata kao što je Sarajevo City Card, te aktivniju saradnju sa Sarajevo International Airport ulažu u inovacije.

“Pratimo globalne trendove i pozicioniramo Sarajevo kao modernu i poželjnu turističku destinaciju koja spremno odgovara na sve zahtjeve turista i tržišta”, naglasio je Fazlagić.

panel

Amarildo Murić, direktor Nacionalnog Parka Una je kazao da im je cilj da “Nacionalni park Una” postane prepoznat kao jedna oaza koja će biti generator održivot razvoja na našem području, ali da najviše toga ovisi o ljudima.

“Jedan čovjek može nešto, ali ljudi zajedno mogu mnogo više. Nužna je potreba da napravimo ambijent za bolju privredu, bogatije društvo i iz tog razloga moramo raditi na organizaciji ovakvih panela, sajmova. Moramo se vratiti jedni drugima na zdravoj osnovi i pokušati dovesti taj dio “svjetskog kolača” u naše prostore. Jedina formula za uspjeh na primjeru Nacionalnog parka Una je upravo ta komunikacija sa interesnim skupinama, bilo da se radi o javnom ili privatnom sektoru, nekim nevladinim organizacijama, to je jedan pristup koji će definitivno dovesti do rezultata ako radimo onako kako treba, uporno i uz veliku dozu entuzijazma”, poručio je Murić.

KLJUČ TURIZMA SU LJUDI

O tome koliko su važni ljudi u razvoju turističke destinacije i samom privlačenju turista govorio je Dejan Ljevanić, direktor OC Jahorina.

“Suština turizma je da se čovjek osjeća lijepo na koju god turističku destinaciju da ode. Vi možete uložiti milione, ali ako zakaže ljudski faktor džaba vam sve, i upravo zbog toga prema mom mišljenju ključ turizma su ljudi, oni su ti koji čine destinaciju, turizam. Ono što ja često govorim svojim zaposlenicima jeste upravo to da možemo mi platiti gondolu i 10 miliona eura, ali ako se na ulazu u gondolu nalazi čovjek koji je nekulturan, neuredan i slično, tada ta gondola više nema nikakvu vrijednost”, mišljenja je Ljevnaić.

PANEL

I on je naglasio važnost zajedništva i zajedničkog rada kada je u pitanju razvoj turizma, naglašavajući da bez obzira koliko dobar plan ili projekat napravili i pokušali realizirati, da uvijek postoje ljudi koji neće poštovati vaš rad i samim time mnogo je teže onda napraviti jednu destinaciju dobrom destinacijom.

Žarko Vico, pomoćnik direktora TO Grada Trebinja je istaknuo važnost prirodnih resursa koje treba da ima svaka destinacija da bi bila privlačna turistima.

“Trebinje je prepoznato kao mjesto koje ima izuzetan geostrateški položaj, dobru klimu, neke prirodne resurse koje nam je dao Bog, ali smatram također i složit ću se sa kolegama  da su ljudi najvažniji u razvoju turizma. Bitna je zajednička posvećenost viziji i cilju, mi mnogo radimo na tome i upravo iz tog razloga Trebinje bilježi kontinuirani rast i posjećuje nas veliki broj turista”, kazao je na kraju izlaganja Vico.

Ovaj panel održan je u sklopu prvog “Sarajevo Tourism Summita” u organizaciji Business Concierge Centra, te suorganizaciji sa marketinškom agencijom Topcom. Događaj se realizuje uz podršku USAID-ovog Projekta razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini, a važnost ovog događaja za razvoj i unapređenje turizma prepoznala je i Turistička zajednica Kantona Sarajevo.

Izvor: akta.ba