Sačuvani su izvorni lukovi i ono što je ostalo od najstarijeg mosta, dok je ostatak obnovljen kamenom drugog simbola Mostara- Ćirine zgrade.
Kameni most na rijeci Radobolji u Ilićima zasjao je novim sjajem. Naime, most na dva luka koji je stariji od Starog mosta u Mostaru dobio je novo ruho. Titulu najstarijeg mosta u Mostaru Kameni most preuzeo je nakon što su u ratu porušeni Stari most i Kriva ćuprija.

“To je Ćatića ćuprija. Riječ je o najstarijem mostu u Mostaru koji je preživio i nije porušen. Svi ostali su srušeni pa obnovljeni, i Kriva ćuprija i Stari most. To je jedini most koji nije srušen. Jest on rekonstruiran, dograđen, ali to je najstariji most u Mostaru”, kazao je za Bljesak.info profesor Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru Mladen Glibić. Riječ je o mostu koji je izgrađen od kamena tenelija, a koji je godinama unazad bio zaboravljen te više podsjećao na ruševinu nego na simbol.5
Kameni simbol
Sačuvani su izvorni lukovi i ono što je ostalo od najstarijeg mosta, dok je ostatak obnovljen kamenom Ćirine zgrade. Građevinski radnici, arhitekti i inženjeri napravili su pravo malo čudo te oživjeli most o čijoj važnosti se premalo govori. Naime, u narodu je ovaj most nosio naziv Ćatića ćuprija te je bio i ostao značajan za Mostar kao objekt kulturnog nasljeđa.

Prema predaji, Ćatija ćupriju sagradio je predak stare mostarske obitelji Ćatića koja je stanovala u ovom dijelu Mostara, a koja je u Ilićima posjedovala i kulu. “Govoreći o izgradnji novog vodovoda u Mostaru 1885. godine, Karl Peez navodi da je vodovod bio proveden ispod dvadesetak izvanredno slikovitih i lijepih kamenih mostića na Radobolji koji su tada i kasnije, prilikom regulacije Radobolje, zatrpani zemljom”, napisao je Hivzija Hasandedić u knjizi “Spomenici kulture iz turskog doba u Mostaru”. Kameni most ukupne je dužine 12,50 m i širine 2,60 m s dva lučna svoda. U okviru projekta rekonstruiran je i postojeći cestovni most, dvije prilazne ceste te kolničke trake.
Biser povijesti
Tvrtka GRAĐEVINAR doo Mostar bila je zadužena za radove koji su započeli u kolovozu 2019. godine, a koji su više puta prekidani zbog nepovoljnih vremenskih neprilika, vodostaja rijeke Radobolje, ali i imovinskih problema na prilaznoj cesti.

Nakon obnove mosta uređena je i okolina pa tako svi oni koji se žele diviti ‘biseru povijesti’ mogu to učiniti te sjesti na neku od postavljenih klupa. Kameni most je od potpuno zapuštenog i zaboravljenog mjesta postao mjesto okupljanja, ali i turistička atrakcija kojom se Mostar može dičiti, kako pred stranim, tako i domaćim turistima. Potrebna financijska sredstva za realizaciju projekta mosta i dijela ceste su osigurana iz proračuna Grada Mostara u iznosu od oko 240.000 KM, a iz Fonda zaštite okoliša FBiH 100.000 KM. Upravo ovakvi projekti, ali i oni njemu slični ono su što Mostaru treba. Obnova onoga što Mostar ima, jer popis je to koji je zaista šarolik. Ostaje nada kako će i brojne građevine, baš poput Kamenog mosta, uspjeti dočekati svoj ‘red’ za obnovu te nastaviti stajati i prkostiti vremenu.





