Donosimo 11 savjeta za saradnju s medijima!

Institut za razvoj mladih KULT u okviru programa Snaga lokalnog održao je NVO MeetUp na temu Nevladine organizacije u medijskom prostoru javnih servisa. Na MeetUp-u su učestvovali urednici javnih servisa BHRT-a, FTV-a i TVSA. Urednici programa javnih servisa razmijenili su savjete, iskustva i mišljenje sa posjetiteljima kako bi se uspostavila bolja saradnja između nevladinih organizacija i medija. Posjetitelji su imali priliku postaviti pitanja, saznati nove informacije, ali i načine i ideje kako pristupiti medijima.

Preporuke u tekstu nastale su kroz razgovor sa:
– urednikom Informativnog programa BHRT-a Dejanom Petrovićem,
– urednikom Jutarnjeg i kulturnog programa FTV-a Ivicom Pjanićem,
– šefom Odsjeka Informativno-obrazovnog programa TVSA Mirzom Sulejmanovićem.

U nastavku teksta navodimo 11 najvažnijih preporuka:

  • Događaje organizirajte u jutarnjim satima, do podneva!

U tim terminima emiteri imaju na raspolaganju najviše svojih kapaciteta, novinarske ekipe još uvijek nisu otišle na teren i imat ćete veće mogućnosti da su slobodne da dođu i proprate vaše događaje!

  • Najave za događaje pišite jednostavnim jezikom!

Kada pišete jednostavnim jezikom, sve što ste željeli reći čitaoci će moći razumjeti. Koliko god vaša tema bila specijalizirana, specifična i stručna, izražavanje jednostavnim riječima će omogućiti da svako od urednika/novinara shvati šta želite reći i koje su vaše zamisli i ciljevi.

  • Mijenjajte osobe koje predstavljaju vašu organizaciju!

Ljudski resursi mogu biti izazov za ispunjenje ovog savjeta, ali trudite se da pravite rotaciju osoba koje predstavljaju vašu organizaciju u medijima. Osigurajte da se, osim predsjednika/direktora, u medijima pojavljuju i ostali uposlenici, članovi ili volonteri, ovisno od tema. Pojavljivanje novih lica u medijima će ublažiti monotoniju u predstavljanju vaše organizacije i učiniće vas zanimljivijim za medije kao i za gledaoce.

  • Najave događaja dostavljajte što je moguće ranije!

Kako bi emiteri mogli planirati rasporede svojih kapaciteta važno je da događaj najavite čim budete imali informacije o vremenu i mjestu organiziranja. Urednički kolegiji se organiziraju u jutarnjim satima, najčešće u 9.00 sati, te se tada pravi konačnan raspored kapaciteta i praćenja dnevnih događaja. Ukoliko do tog dana niste najavili svoj događaj, učinite to najkasnije do 9.00 sati na dan događaja!

  • Događaje nikada nemojte organizirati srijedom ili četvrtkom!

Srijeda i četvrtak su sredina sedmice, te je tada najveća koncentracija vladinih događaja koje su javni emiteri dužni pratiti. Sjednice vlada, te drugi politički događaji u najvećoj mjeri tada okupiraju pažnju medija, pa teško da ćete uspjeti tada pronaći medijski prostor za sebe. Početak sedmice ili kraj bio bi idealan za organiziranje događaja organizacija civilnog društva.

  • Organizirajte događaje u drugim gradovima, a ne samo u Sarajevu!

Koliko god željeli da svoj događaj organizirate u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, morate biti svjesni da je tih događaja nekada i previše. Javni emiteri su dužni pratiti i događaje i iz drugih gradova, a njih često nema mnogo. Organiziranjem događaja u drugim gradovima stvorićete sebi veću mogućnost da upravo vaš događaj mediji isprate. Javni emiteri imaju svoja dopisništva i u drugim gradovima širom Bosne i Hercegovine

  • Budite uvijek dostupi medijima!

U svrhu što bolje promocije vaše organizacije budite dobri prijatelji sa urednicima/novinarima. Ukoliko vas oni pozovu u bilo koje vrijeme, potrudite se da im budete dostupni i fleksibilni, jer oni će to zapamtiti i učiniti isto za vas kada vam budu najpotrebniji.

  • Budite slobodni da koristite lična poznanstva kako biste došli do svog medijskog prostora!

Zbog užurbanosti i nepredvidljivosti rada na televiziji, urednici/novinari nekada koliko god se trudili, ne uspijevaju otvoriti svoje službene mailove na vrijeme. Zbog toga najava vašeg događaja može vrlo lako ostati u neotvorenj pošti. Nemojte se ustručavati da u nastojanju da osigurate sebi malo medijskog prostora koristite privatne brojeve telefona i lične kontakte ukoliko ih imate, sa osobama koje su uposlenici javnih emitera.

  • Koristite se novinarskim pravilom KO?, ŠTA?, KADA?, GDJE?, ZAŠTO?, KAKO?

Prilikom pisanja saopćenja za medije pokušajte u nekoliko rečenica dati odgovore na pitanja KO?, ŠTA?, KADA?, GDJE?, ZAŠTO?, KAKO? To su osnovni principi i postulati medijskog obraćanja. Jasnim odgovorima na ova pitanja, novinarama ćete obezbijediti osnovne informacije na osnovu kojih će oni stvoriti viziju vašeg događaja.

  • Ne slati „čaršaf“ odnosno previše duge tekstove!

Detaljna objašnjenja i dugi tekstovi prilikom predstavljanja vašeg događaja ne privlače dovoljno pažnje urednicima. Takvi tekstovi im oduzimaju vrijeme, stvaraju konfuzije i često budu odbačeni. Jasno, prezicno i u samo nekoliko rečenica predstavite događaj koji želite da bude medijski propraćen.

  • Pozovite novinare i urednike na svoje edukacije!

Koliko god urednici i novinari bili dobri istraživači i trudili se da na što bolji način dođu do svih potrebnih informacija o oblasti i temi kojom se bavi vaša organizacija, njima su ipak potrebna nova znanja. Nemojte se ustručavati da im uputite pozive na edukacije koje organizirate kako bi im na taj način omogućili da nauče i spoznaju nešto više o vašoj organizaciji.

Nadamo se da će vam ovih 11 savjeta biti korisno za organiziranje vašeg narednog događaja. Ne ustručavajte se, najavite događaj na vrijeme, jednostavnim tekstom i jasnim informacijama. Izgradite partnerske odnose s medijima!