Bh. mini biznisi vrijedni vaše pažnje

Teško je pokrenuti svoj biznis, kažu. Teško je opstati u poslovnom svijetu, kažu. Put preduzetnika je težak i neizvijestan. U Bosni i Hercegovini ništa ne može opstati, pa tako ni biznis, kažu.

Ipak, stvarnost je malo drugačija, pa se danas mala preduzeća pokreću kao izvor dodatnog prihoda ili prosto kao način za samozapošljavanje. Veliki broj mladih ljudi se odlučuje krenuti ovim putem i iskoristiti sva znanja i potencijal koji posjeduju te pokrenuti vlastiti  biznis.

Uz mnogo znanja, truda i rada, konstantnog usavršavanja te osluškivanja i praćenja zahtjeva tržišta, ti mali biznisi su svakako primjer uspjeha i činjenice da je sve, uz predanost i želju, moguće. Iako postoji veliki broj mini biznisa koje vrijedi spomenuti, danas vam donosimo pet koji se po našem mišljenju izdvajaju.

Od Brčkog, Vogošće pa do Krajine i Drvara, prošetali smo Bosnom i Hercegovinom i za vas izdvojili pet mini biznisa iz oblasti prehrambene industrije koji su vrijedni vaše pažnje. Ukoliko ste u potrazi za savršenim poklonom ili samo želite počastiti sebe i svoje nepce visokokvalitetnim proizvodom domaće radinosti, na pravom ste mjestu, pa nastavite sa čitanjem.

100kić rakije

U Potočarima kod Brčkog porodica Stokić već decenijama proizvodi rakiju. Ipak prije nekoliko godina, jedan od najmlađih članova porodice Vlado je modernizovao način proizvodnje i danas je njihova rakija redovno na pobjedničkim postoljima sajmova i manifestacija. U svoju rakiju od šljive, dunje i kajsije ne dodaju etil – alkohol ili šećer pa je kvalitet njihovog proizvoda zagarantovan. Tome u prilog ide i činjenica da od nje nemate glavobolje ili mamurluk (vjerujte, autorica ovog teksta je to provjerila 😉).

Sherbetlook

Jakub i Nerma Lepić Salkić i njena sestra Nermina su osnivači brenda Sherbetlook. Sami naziv brenda je vezan za našu tradiciju pa se tako u ponudi mogu pronaći proizvodi koje su pravile naše bake. Sokovi od đulbešećer ruže, zove, nane, jabuke, višnje, maline, aronije i kupine će vas u treptaju oka vratiti u djetinjstvo. Takođe, u ponudi su i jastučići i čajevi od sušene lavande, a vrijedna ekipa je na tržište izbacila i čajeve i to u raznim kombinacijama pa bacite pogled!

Braško

Možda je Braško mlad brend ali je svakako vrijedan vaše pažnje! Nermin i Nervesa Kasupović  su pod ovim imenom odlučili na tržište plasirati domaću trahanu, trahanu sa povrćem te integralnu trahanu. S obzirom da je trahana u Bosanskoj Krajini, području na kojem je Braško i osnovan, dijelom svakodnevne ishrane, njena proizvodnja za veće tržište se činila kao logičan korak. U proizvodnji angažuju i žene starije od 50 godina, pa je njihov biznis i društveno odgovoran.

Budi zdrav ko dren

Duh predaka u modernom izdanju. Ovim bi se riječima mogla opisati poslovna filozofija brenda Budi zdrav ko dren koji je u Drvaru osnovala porodica Sabljić. Naime, oni su iskoristili potencijal drenjine po kojoj je ovaj kraj poznat i na tržište plasirali proizvode od ove voćke, koji su pripremani na tradicionalan način, prema receptu naših predaka. Osnovali su i istoimeno udruženje koje se bavi i brendiranjem tradicionalnih proizvoda, edukaciji i jačanju kapaciteta proizvođača. Mućeni pekmez od drenjina, rakija drenja, liker, imber sok i rakiju u premium verziji možete naručiti preko njihovog web shopa ili kupiti u njihovom izložbenom prostoru gdje ih možete probati ali i vidjeti kako izgleda cijeli proces proizvodnje.

PD Klekovača

Iza Porodičnog domaćinstva „Klekovača“ stoje Lana Lukić i njen otac Milan. Na farmi imaju 120 koza sanske i alpske rase. Na farmi u selu Bare, pored Bosanskog Petrovca proizvode kozje mlijeko, jogurt, surutku, mlade, tvrde i polutvrde sireve sa dodacima poput bundeve, bijelog luka, badema, čilija, kikirikija, maslina ali i sireve u maslinovom ulju. Za one malo hrabrije tu su i sirevi sa dodacima višnje i suvog voća. Zvuči zanimljivo? PD „Klekovača“ ima i svoju Facebook i Instagram stranicu gdje ih možete kontaktirati i naručiti njihove proizvode.

A sada želimo da čujemo vas. Koji su to domaći prehrambeni proizvodi i mali biznisi vrijedni naše pažnje?

blog.domacin.ba