1) Draga Tania, ti si fotografkinja! Kada si počela da se baviš fotografijom?
Znate kako kažu: “Pogled unazad je 20/20”? Pa, tako se definitivno osjećam kad se osvrnem na početak svog fotografskog putovanja. Zašto? Jer je moje fotografsko putovanje započelo zbog Bosne! Sad mi je tako jasno da me je put kojim sam išla prije otprilike 8 godina odveo do mojih najvećih strasti u životu. Dakle, dopustite mi da objasnim, upravo sam prihvatila svoju prvu kulturnu razmjenu u Bosni i Hercegovini i trebala sam započeti prikupljanje sredstava kako bih pokrila sve svoje troškove. Jednom od mojih rodica trebao je vjenčani fotograf, pa sam je povezala s jednim, ali nije joj se svidio njegov rad. Ispričala sam sve o tome jednoj od svojih voditeljica putovanja na kulturnu razmjenu, a ona je priznala da već neko vrijeme želi započeti da se bavi fotografijom i da bi definitivno voljela probati s fotografisati vjenčanje moje rodice. Njezin je plan bio ponuditi da fotografira zaruke moje rodice, a ako joj se svide fotografije, fotografirala bi i vjenčanje. Jedini uslov je bio da i ja fotografišem sa njom i da sva sredstva koja će dati moja rodica idu direktno za pokrivanje troškova mog putovanja u Bosnu. Bila sam u totalnom šoku. Prvo, jer nisam imala kameru i nisam imala iskustva sa fotografisanjem vjenčanja. Drugo, jer bi sva sredstva išla direktno za pokrivanje troškova mog putovanja. Moja rodica je pristala i na kraju nas je angažirala za dan svog vjenčanja. Fotografiranje njenog vjenčanja bilo je zabavno i zastrašujuće, ali moj prijatelj mi je dao nekoliko osnovnih fotografskih savjeta prije samog događaja. Ne zavaravam te, mislila sam da su moje slike nevjerovatne! Gledajući unazad, ne mogu prepoznati svoj rad. Volim se vraćati tamo gdje je sve počelo jer samo pokazuje da nas praksa i ustrajnost čine boljima.
2) Nemam osjećaj za detalje, pa možeš li nam objasnili šta se događa u tebi kada želiš napraviti savršenu fotografiju? Je li to neka vrsta magije koja hvata specifični trenutak života? Gdje pronalaziš inspiraciju za svoje fotografije?
Ponekad ono što izgleda kao nesavršeni scenarij zapravo može biti savršeno. Fotografišem vjenčanja i portrete otprilike 8 godina, a fotografisanje ljudi je potpuno drugačije iskustvo od fotografisanje pejzaža ili predmeta. Dakle, objasnit ću malo više o tome što mi se događa u glavi kad fotografišem ljude. Iskreno vjerujem da fotografija može ispričati priču i to je ono što pokušavam učiniti. Dakle, pokušavam odgovoriti na pitanja: “O kome je priča?” i “Kakva je situacija na svakoj fotografiji koju napravim?”
Moj stil fotografije više se naginje pripovijedanju priča, nekako je poput iskrenosti. Rijetko pravim fotografije gdje lice gleda ravno u kameru. Moj cilj je da osoba bude više u trenutku svega što se događa i buumm! Napravim fotografiju. Volim da moj predmet fotografije bude u trenutku, a ne da je u “savršenoj” pozi, jer tako dolazi do fotografisanja emocija. Lično vjerujem da su emocije na fotografijama najvažnije. Želim da ljudi osjećaju ili se povežu sa fotografijom kako bi vidjeli ili se povezali s pričom koju pokušavam ispričati. Modeli sjajno poziraju i prikazuju emocije, ali većina mojih klijenata su obični ljudi koji su stidljivi pred kamerama i ne znaju šta da rade sa svojim tijelima. Dakle, moj posao fotografkinje je da prvo stvorim siguran i udoban prostor za osobu koju fotografišem koja će spustiti sve svoje zidove i biti samo ona sama. A drugo je polako nestati u njihovom svijetu i zabilježiti priču.
Izvini što sam se malo izgubila u objašnjavanju. Samo shvatam da mi puno toga pada na pamet dok pokušavam da napravim fotografiju. Ali fotografisanje pejzaža i osoba je potpuno drugačije. Više je riječ o usmjeravanju ruke pod pravim uglom, a ne usmjeravanju osobe ili prekrasnog zalaska sunca. Pravilo trećine uvijek je najsigurniji put, a na internetu ima mnogo primjera. Ali bez obzira na scenarij koji pokušavam uhvatiti, moj je cilj ispričati priču ili povezati ljude kroz emocije.
3) Pratite Tania: Fb: https://www.facebook.com/TaniaG4vr IG: @tania.gee @half_orange_ @vivredamour_weddings