10 Crowdfunding platformi za NVO

  1. Prva crowdfunding platforma koju predstavljamo je GlobalGiving. GlobalGiving je jedna od najvećih Crowdfunding platformi s obzirom da spaja NVO, donatore i kompanije u skoro svim državama na svijetu. Ova platforma pruža pristup različitim alatima, treninzima i podršci organizacijama kako bi im pomogla da postanu efektivniji i počnu pomagati u svojim zajednicama. GlobalGiving je 2002. godine prikupio preko $396 miliona novčanih sredstava od 916.289 donora za 23.000 projekata u 170 zemalja.

Prilikom prijave za donacije za prvi projekat, NVO mora da skupi barem $5.000 od 40 različitih donatora. Nakon ispunjenja ovog uslova, projekat ima šansu da dobije svoje mjesto na GlobalGiving platformi. Organizacije čiji projekat dobije mjesto na GlobalGiving platformi postaje izložen različitim online donatorima koji su zainteresovani da podrže ciljeve tog projekta.

  1. Causes je platforma osnovna 2007 u San Franciscu, SAD. Ova kompanija predstavlja crowdfunding platformu i društvenu mrežu za NVO koje žele da unaprijede svoje zajednice. Organizacijama daju alate da kreiraju stranice koje će sadržavati sve relevantne informacije za prikupljanje sredstava (fundrising) kao i detalje o kompaniji koje donatori moraju znati. Platforma se mora integrisati sa društvenim mrežama poput Twittera i Facebook-a .
  2. Chuffed je online crowdfunding platforma koja je kreirana isključivo za NVO da prikupljaju sredstva za društvene probleme. Chuffed ne naplaćuje organizacijama korištenje njihovih usluga kao ni postavljanje projekta. Od donora se zahtjeva da se registruju i plate određenu naknadu.

Na ovoj platformi, NVO-i imaju priliku da postavljaju slike i videa sa YouTube i Vimeo platforme. Još jedna olakšavajuća okolnost je što organizacije mogu voditi i kratkoročne kao i drugoročne kampanje. Chuffed podržava i može se integrisati sa platformama poput Google Analytics, Facebook Pixel, Salesforce and MailChimp. Organizacije mogu kontrolisati kakve će se vrste e-mailova slati donatorima te dodati svoj logo i boje u poruku. Chuffed također daje pristup podacima o tome koliko ljudi posjećuje vašu stranicu te iz koje države.

  1. Fundly je online platforma za prikupljanje sredstava za NVO, te nudi prostor gdje NVO mogu postavljati najnovije vijesti o svojim projektima. Na ovoj platformi, organizacije mogu koristiti slike i video materijale kako bi napravili prezentaciju i bolje prikazali šta je to za što se bore. Fundly je kreirao i aplikaciju koja je besplatna i dostupna na svim mobilnim uređajima što dosta olakšava pristup novim donatorima, slanje emailova kao i postavljanje najnovijih vijesti i projektu.

Platforma nudi upute i onima koji prvi put kreiraju kampanju za prikupljanje sredstava, a te upute uključuju stranicu, korištenje društvenih mreža te pristup specijalno prilagođenim template-ima emailova. Svaka kampanja ističe ljude koji su podržali projekat, a imaju Facebook profil s obzirom da njihov doprinos daje projektu društvenu vidljivost kao i mogućnost da se donacije sprovedu što sigurnije preko WePay-a.

  1. Rally.org je jednostavno platforma za crowdfunding koja u prvi plan stavlja vizualne pomoći kao što su poziv za donacije, dijeljenje projekta ili klik na tracker za donacije. NVO imaju mogućnost da integrišu svoju crowdfunding stranicu sa svojim website-om koristeći takozvane widgete. Kreiranje stranice je besplatno, međutim nakon što kampanje počne postoji 5% naknade za platformu i naknada za kreditnu karticu po donaciji. Na Rally.org kampanje koje imaju jako puno slika i videa imaju najveći efekt na donatore. Donatore možete pozvati da vas podrže preko email-a, Facebook-a, Twittera ili neke  druge društvene mreže.
  2. Start Some Good je crowdfunding platforma koja koristi crowdfunding model koji se zove sve za ništa. Ovo znači da donacije neće biti procesirane sve dok projekat ne dostigne cilj prikupljanja sredstava. Razlog zbog kojeg je ovaj model integrisan sa Start Some Good platformom je da bi osigurao donatorima manji rizik. Organizacije koje prikupljaju sredstva zadržavaju pravo da kreiranju drugi cilj za prikupljanje sredstava koji se zove „razvučeni cilj“ te može biti i do 4 puta veći od glavnog cilja. Sva sredstava koja prevazilaze glavni cilj, idu direktno onome ko je pokrenuo kampanju. Start Some Good koristi Stripe za uplate, koje idu direktno od donora na otvoreni Stripe račun i  budu procesirane u roku od pet dana. Start Some Good ima naknadu od 5% za svoju platformu, a naknada za Stripe je 2.9%.
  3. Crowdrise je crowdfunding platforma za lične interese i za NVO interese. Ovu platformu je 2017 preuzeo GoFundMe i otada je fokusirana samo na prikupljanje sredstava za NVO. Kako bi koristili ovu platformu NVO organizacije moraju biti registrovane u Kanadi. Naplaćuje 6% naknade za korištenje platforme.
  4. FundRazr je nagrađivana online platforma za prikupljanje novčanih sredstava koja je pomogla hiljadama pojedinaca i organizacija da ostvare svoje ciljeve. Ova platforma  je pomogla da se skupi preko $140 miliona u zadnjih deset godina za ostvarenje različitih ciljeva.  FundRazr naplaćuje naknadu od 5% za korištenje platforme i naknadu od 2.9% za uplate. Kampanje se mogu dijeliti na više društvenih mreža kako bi prikupile što više pristalica i pojačale donacije. Organizator može direktno pristupiti donacijama preko kreditne i debitne kartice kao i PayPal računa.
  5. Classy je online platforma za skupljanje sredstava koja pomaže organizacijama da prikupe novac za različite vrste ciljeva. Classy dozvoljava kampanje koje mogu trajati cijelu godinu, peer-to-peer prikupljane sredstava kao i organizovanje događaja. Ova platforma također nudi savjete o tome kako pokrenuti uspješnu crowdfunding kampanju i svako ko je zainteresovan može preuzeti priručnik sa uputama ili popuniti kratku formu i dobiti savjet od nekog iz Classy tima.
  6. Catapult je crowdfunding web stranica koja specijalno namijenjena NVO organizacijama koje se bore za ženska prava. Ova platforma je bazirana na partnerstvu i spaja ljude i kompanije sa efektivnim NVO partnerima kako bi napravili konkretan uticaj i ostvarili ciljeve. NVO može da kreira kampanje oko tema kao što su obrazovanje za žena, jačanje liderstva, rodna diskriminacija, LGBT, krijumčarenje i rodno zasnovano nasilje. Catapult time bira različite projekte na godišnjem nivou i postavlja ih na svoju web stranicu.

(CPCD)