Mersed Čamdžić, osnivač kompanije Mistral: Uspješan menadžer je onaj čiji se tim drži zajedno i kad je najteže!
Kao mnoga djeca koja su odrastala u devedesetim, i Mersed Čamdžić je svoje prve školske dane proveo van Bosne i Hercegovine, u Ljubljani. U rodne Malešiće, selo u blizini Gračanice, vratio se u petom razredu. Blizina Tuzle i medrese na dobrom glasu obilježili su njegove srednjoškolske dane, a kako je uvijek bio zainteresovan za računare i tehnologiju, dalje obrazovanje ga je odvelo u Mostar, na Fakultet informacijskih tehnologija. Ljubav prema informacijskim tehnologijama i želja da u svojoj državi kreira nešto što će omogućiti mladima da ostaju i razvijaju se u Bosni i Hercegovini doveli su do osnivanja IT kompanije Mistral, koja danas zapošljava preko 300 vrhunskih stručnjaka u Sarajevu, Mostaru, Banjoj Luci, Tuzli, ali i drugim bh. gradovima.
Da li nam možete opisati kako je tekao Vaš karijerni put?
Život me je naučio da ne propuštam prilike. Kao radoznala osoba sa poduzetničkim duhom, uvijek sam bio spreman na rizike, tačnije nisam previše ni razmišljao o eventualnim posljedicama. Počeo sam raditi, i nekoliko godina sam radio u drugim firmama sa mnogim interesantnim ljudima i stekao neophodno iskustvo. Nedugo nakon toga iskrsnula je prilika da zajedno sa prijateljem i poslovnim partnerom osnujem novu IT firmu na našem tržištu. Nije bila jednostavna odluka, ali odlučio sam ipak da prihvatim taj izazov.
Mistral nije moja prva firma, tako da sam imao priliku i vidjeti i isprobati kako je raditi na raznim mjestima i projektima, sa različitim ljudima i u drugačijim okolnostima. Preporučio bih svima koji se žele upustiti u poduzetničke vode da rade malo i “za druge”, jer jedino tako možete dobiti uvid u to kako je biti i na toj strani i cijelu situaciju razumjeti mnogo bolje. Samo tako možete kao lider primijeniti neke stvari koji biste kao radnik željeli da vidite kod poslodavaca.
Trenutno ste na čelu kompanije Mistral. Kompanija kontinuirano raste i voljeli bismo znati kako je tekao put razvoja Mistrala od samog početka do danas?
Osnovali smo Mistral u oktobru 2010. godine, i u ovih skoro 12 godina našeg poslovanja, uvijek smo stavljali veliki fokus na ljude. Igrom sreće i zahvaljujući nekim dobrim odlukama, naš razvoj, pogotovo u prvim danima, se može pripisati baš tome: dobrim ljudima koji su s nama od samog početka.
Već tada smo poslu pristupali stavljajući ljude na prvo mjesto, iako je to tek kasnije jasno definisano kao jedna od naših osnovnih vrijednosti. Naši klijenti su širili lijep glas o nama, vijesti o dobrom poslovanju su se daleko čule i imali smo reference za nove projekte gdje god bismo se pojavili.
Odluke smo donosili vodeći se time kako će one djelovati na sve uposlenike firme. Čak i kada bismo nekada napravili grešku u procjeni, ljudi su ostajali s nama jer su znali da je prilikom našeg odlučivanja srce bilo na pravom mjestu.
Nedavno ste kao izvršni direktor kompanije Mistral proglašeni najboljim menadžerom u regionu, a Mistral najboljom IT kompanijom u kategoriji “Najbolji iz BiH u Evropi”. Čestitamo na postignutom uspjehu i nagradi. Šta je po Vašem mišljenju najviše doprinijelo uspjehu kompanije?
Doprinijeli su timovi, ta povezanost ljudi. Svi rade svoj posao najbolje što znaju i mogu. Ono što je također važno, osjećaju se slobodnim da otvoreno priznaju grešku i kažu da nešto ne razumiju ili ne znaju. Naposlijetku, uvijek postoje ljudi i platforme koji će svima nama pomoći da naučimo ono što je potrebno.
Na koji ste svoj projekt do sada najviše ponosni?
Pored Mistrala, koji je moj životni projekt, vrlo smo ponosni na našu povezanost sa Sarajevo Film Festivalom (SFF). Već nekoliko godina vrijedno sarađujemo kako bismo što više poboljšali usluge koje koriste svi posjetitelji ovog čuvenog festivala.
Imamo priliku raditi s velikim brojem različitih industrija. Svaka saradnja nosi nove izazove i nove prilike za unapređenje znanja. Čast nam je raditi sa svakim novim klijentom, a posebno nas inspirišu i raduju projekti koji doprinose zajednici.
Kako gledate na liderstvo i poslovne prilike u BiH iz ugla uspješnog lidera u našoj domovini?
U BiH postoji veliki broj izuzetno dobrih firmi i ljudi koji rade sjajne stvari te pronalaze načine kako da izvuku najbolje iz ove zajednice i države. Definitivno vidim veliki potencijal i skidam kapu svim ljudima koji se uspješno snalaze, probijaju i čine dobre stvari uprkos našem sistemu.
Koje su prepreke s kojima ste se do sada susreli u svom poslovanju, da li neke od njih možete spomenuti kako biste pomogli drugim mladim poduzetnicima?
Birokratija je jedna od najvećih prepreka za poduzetništvo u Bosni i Hercegovini. Sistemi koji nam trebaju biti vodiči nisu na nivou ovog, tehnološki veoma naprednog, stoljeća. Također, oni koji donose odluke to ne čine iz ugla ljudi koji žive život običnih državljana ove zemlje. To često vodi do nerealnih odluka, koje dodatno otežavaju tu birokratiju umjesto da olakšaju svima i podstaknu prijeko potrebni ekonomski razvoj.
Jedino što mogu savjetovati mladim poduzetnicima jeste da budu uporni. Ne smiju baciti svoje snove niz rijeku zbog jednog “Ne”. Ništa nije nemoguće.
Kako trenutne tržišne promjene i izazovi utječu na rad vaše kompanije?
Konkurencija je sve jača. Pandemija je imala dosta uticaja na to. Prije samo nekoliko godina, velike globalne firme su se više držale jednog mjesta, ili jedne države, a sada, sa pojavom “remote” opcije rada, više nije nužno da uposlenici budu fizički prisutni tamo gdje je sjedište kompanije. Drugim riječima, smanjuje se broj talentiranih ljudi na tržištu jer se povećava broj prilika globalno.
Na nama je da nastavljamo poboljšavati uslove rada, ne samo za nove ljude koje nam dolaze, nego i za naše trenutne uposlenike.
Gdje sebe vidite za 5 godina i da li nam možete otkriti neke od budućih noviteta u vašem poslovanju?
Na ličnom planu, nadam se da ću biti zreliji, vjerovatno ispunjeniji novim iskustvima i znanjima. Softverska industrija napreduje brzinom svjetlosti, tako da je teško reći šta nas očekuje u budućnosti. Svaka promjena je moguća, ali sigurno je da moramo učiti i biti spremni. Važno je nastaviti gledati prema naprijed i biti u korak sa vremenom i izazovima koji dolaze.
Koja je za vas definicija uspješnog menadžera?
Ogledalo uspješnog menadžera je njegovo okruženje, jer ljudi ne napuštaju firme nego menadžere. Stavljanje ljudi na prvo mjesto, osluškivanje njihovih želja i potreba, uvažavanje prijedloga za poboljšanje radnog okruženja i prilike da grade sebe kroz posao su izuzetno važni elementi upravljanja kompanijom. Ukoliko uposlenici nisu zadovoljni, ni firma nije zdrava.
/manager.ba/
Izvor: hocu.ba