Mlada uspješna preduzetnica, inspirirana Italijom, donijela je i prilagodila unikatnu biznis ideju u Bosnu i Hercegovinu. Godinu i po dana trajala je administrativna borba, a danas je Tamara suvlasnica prvog Pizza drive in-a u BiH, ali i na Balkanu.
Kako je Italija došla u Banjaluku?
Uporna i vrijedna, diplomirana socijalna radnica, zaposlena u svojoj struci, odlučila je uploviti u preduzetničke vode i realizirati ideju koju je dobila još prije dvije godine na putovanju u Italiju. Ove godine u osmom mjesecu, Tamara Vujičić, postala je preduzetnica i suvlasnica prvog Pizza drive in biznisa u Banjaluci i tako donijela italijansku tradiciju, recepte i sastojke koje pretvara u svježe pizze, spremne za samo tri minute:
„Ideja za Pizza drive in je nastala tako što smo na putovanju suprug i ja vidjeli mašinu na trgu Italije. Htjeli smo nešto novo da napravimo u našem gradu i pala nam je ideja da to bude mašina postavljena tako da je dostupna dvadeset i četiri sata i da je uvijek pristupačna, jer vrijeme je novac. Svježu pizzu spremamo za samo tri minute“, ispričala mi je tridesettrogodišnja Tamara i napomenula da je njen suprug bio najveća podrška, kao i da partnerski vode biznis.
Unikatne i nove ideje na tržištu često nailaze na dobre reakcije, a baš tako je i kod Tamare, ona kaže da „zastupljenost kupaca svaki dan raste, a kupci su raznovrsni – od studenata do penzionera, ali pizzama se najviše obraduju djeca“. Budućnost u ovoj priči nije neizvjesna, a Tamara i njen suprug profit ulažu u širenje firme i njihova nova ideja je nabavka mašine za sladoled.
Pizza drive in postao je i zastupnik u Bosni i Hercegovini za nabavku ovakvih mašina za pizzu, pa ukoliko ti se sviđa ovakva preduzetnička ideja, i želiš u svom gradu da otvoriš nešto novo, svoju mašinu možeš nabaviti kod Tamare i njenog supruga. Tamara kaže da su im se već javljali budući preduzetnici iz Sarajeva i Mostara koji bi voljeli nešto slično otvoriti u svom gradu, ali i najavljuje da i Pizza drive in planira da se širi i u druge gradove.
S kojim izazovima se susrela Tamara?
Administracija i papirologija – veliki poznati neprijatelji u Bosni i Hercegovini, otežali su i Tamari samo otvaranje biznisa. Ispričala mi je da je administrativno uređenje firme trajalo oko godinu i po dana i da su je sekunde dijelile od odustajanja budući da još nisu bili krenuli sa prodajom i ostvarivanjem profita:
„Papirologija je bila ta koja je bila najveći problem jer je to nešto novo, trajalo je čak godinu i po dana dok nismo postavili aparat. Administracija i fali ti jedan papir su nas doveli do toga da odustanemo ali smo izdržali do kraja. Bilo je teško i psihički i financijski da izguramo tih godinu i po“, rekla je iskreno Tamara i dodala da su ona i njen suprug u toj borbi imali saveznika: „Startup studio nam je pomogao u svim oblastima i jako smo zahvalni. I drugi preduzetnici i preduzetnice bi trebali da se priključe njihovom programu jer su velika podrška.“
Partnerski odnos sa Startup studiom igrao je veliku ulogu u razvoju biznisa, a o tome je Tamara govorila u svom gostovanju u emisiji Stil u kojoj je ispričala i da je izazov s kojim se susrela bio i pronalazak pizza majstora. Tamara je napomenula da su Startup studio Fondacije Mozaik podržali ovu ideju jer je bila nova, a nakon što su ušli u partnerski odnos, igrali su veliku savjetovanu ulogu u oblasti marketinga
„Jako smo zadovoljni sa Fondacijom Mozaik i svima bih preporučila, ko god želi da iznese svoj biznis ili biznis plan, ili nešto novo, da slobodno mogu da ih potraže i da im se obrate“, rekla je Tamara.
Preduzetničke poruke i razvoj biznisa
Tamara razvija svoj biznis i na društvenim mrežama, pa je Pizza drive in aktivan na Facebook-u, Instagram-u i TikTok-u, a kaže da je za dobar razvoj biznisa potrebno imati dobru ideju, ali i dobro razraditi biznis plan. Iz njenog iskustva, potrebno je dobro promisliti i ne žuriti pri pisanju plana i budžeta.
Tamara kaže da, iako voli svoju karijeru socijalne radnice, prednosti preduzetničkog života su samostalno planiranje i nemanje fiksnog radnog vremena, kao i mogućnost da se napreduje i nadograđuje u više, a ne samo u jednoj oblasti. Zato Tamara kaže da bi, ako bi se njen posao dovoljno razvio, napustila svoj posao u struci, a mladim i budućim preduzetnicima i preduzetnicama poručuje:
„Važno je da prvo dobro razradite svoj biznis plan, pa tek onda uđete u cjelokupan biznis i krenete sa prvim koracima“.
📍Zaprati Pizza drive in na Facebook-u, Instagram-u i Tik Tok-u.
📍Ako i ti želiš pokenuti društveni biznis pogledaj priliku za zajedničko ulaganje i kapital do 40.000 KM.
Izvor: lonac.pro