Suzi Mikulić: Unapređenje načina poslovanja u Zapadnoj Hercegovini stvorit će nove prigode za rast

Njena kompanija pruža savjetodavne usluge iz područja financija, kontrolinga, poslovnog upravljanja te upravljanja ljudskim resursima a sve s ciljem unapređenja poslovanja kompanija s kojima radimo.

Suzi Mikulić je jedna od žena-liderica u savjetovanju o razvoju malih i srednjih biznisa u Bosni i Hercegovini ali i šire. Sa svojom tvrtkom „Profin Consulting“ gradi mrežu kontakata i surađuje s uspješnim investitorima na području Zapadne Hercegovine. Sa Suzi smo razgovarali o tome što je potrebno za dodatno motiviranje poduzetnika, za pokretanje biznisa u našoj zemlji te perspektivama razvoja.

”Za odvažiti se u taj pothvat bilo je potrebno prikupiti dovoljno znanja i iskustva u različitim industrijama. Mogu govoriti na svom primjeru. Trenutno je to iskustvo 20 godina rada na različitim projektima i rukovoditeljskim pozicijama u različitim industrijama od uslužnih (telekomunikacije i reklamna industrija) do proizvodnih (proizvodnja cementa, teških metala i hrane). Iskustvo je stečeno najvećim dijelom u velikim međunarodnim kompanijama koje posluju na globalnim tržištima”, kaže Mikulić.

Savjetodavne usluge

Ideja je, kaže, prenijeti njihove pozitivne poslovne prakse na naše kompanije koje posluju ovdje lokalno i regionalno jer iste mogu pridonijeti u održavanju stabilnosti i održivosti poslovanja.

”Osobno me je uvijek motivirao rad na sebi, stjecanju novih znanja i vještina jer zaista vjerujem da je ulaganje u znanje i vještine najisplativija investicija. Nadalje, posebnu satisfakciju mi predstavlja kada riješimo određeni problem u kompaniji i kada je to vidljivo i mjerljivo u financijskim indikatorima. Uspješno poslovanje određene kompanije nikada ne treba promatrati individualno jer ono nema samo benefite za pojedinu kompaniju već i za okolinu u kojoj posluje a to je upravo i cilj Profin-a, biti pouzdan partner kompanijama u stvaranju dugoročne vrijednosti za njihovo poslovanje a onda time i za okolinu u kojoj posluju”, prepričava Suzi.

Njena kompanija pruža savjetodavne usluge iz područja financija, kontrolinga, poslovnog upravljanja te upravljanja ljudskim resursima a sve s ciljem unapređenja poslovanja kompanija s kojima radimo. Usluge su namijenjene svim kompanijama koje posluju na lokalnoj, regionalnoj ili međunarodnoj razini, posebno malim i srednjima koje prerastaju te parametre i koje se najčešće suočavaju s procesnim izazovima.

Kompanije bez plana i monitoringa

Prerastanje male kompanije u srednju i srednje u veliku neminovno donosi sa sobom potrebu reorganizacije procesa. To se najčešće odnosi na implementaciju procesa povezanosti funkcija unutar kompanije, protoka informacija i izvještavanja te delegiranja i raspodjele obveza i odgovornosti na niže razine, što je preduvjet uspješnog poslovanja u dugom roku.

”Ne biste vjerovali koliko lokalnih kompanija posluje bez plana i definiranih kvantificiranih ciljeva poslovanja a time i monitoringa ostvarenja istih. Implementacija plana poslovanja u kratkom i dugom roku je proces čija puna implementacija donosi mnogobrojne benefite za poslovanje. Također, kompanijama treba savjetovanje u financijama. Jednostavan primjer, kod jednog klijenta smo samo jednom malom procesnom promjenom skratili naplatu potraživanja s prosječnih 45 na 17 dana. Posljedica je ne samo poboljšanje likvidnosti već općenito financijske stabilnosti što je širi pojam od same likvidnosti”, dodaje.

U kompleksnom sistemu kakva je Bosna i Hercegovina, direktorica „Profina“ smatra da je investitorima potrebna pomoć za ubrzanu registraciju kompanije, ali i potpora u vođenju poslovanja.

Diaspora Invest

”U mikroregiji Hercegovina, mi smo prva kompanija koja je prepoznala potrebu usluge financijskog i HR konzaltinga temeljenog na dugogodišnjem iskustvu u velikim međunarodnim kompanijama i različitim industrijama. Mislim da smo po tome posebni ne samo lokalno. Vrlo važan aspekt svake uspješne kompanije je učinkovito upravljanje ljudskim resursima. Primjerice, kako ćete ostvariti zacrtane ciljeve poslovanja definirane kroz plan poslovanja ako nemate kompetentne i motivirane kadrove na odgovarajućim pozicijama? U HR dijelu usluge se provode uz angažman psihologa specijaliziranog za organizacijsku psihologiju. Poznavanje organizacijske psihologije je važno zbog njenog utjecaja na produktivnost zaposlenika, a time posljedično i na profitabilnost poslovanja”, dodaje Mikulić.

Zahvaljujući ovom iskustvu, Profin Consulting je postala dijelom mreže razmjene znanja i mentorstva u okviru USAID projekta „Diaspora Invest“ koji i u regiji Zapadne Hercegovine povezuje uspješne poduzetnike iz iseljeništva s lokalnim zajednicama.

”Prije svega se zahvaljujem što smo uključeni u program USAID-a i osobno snažno podržavam ideju networkinga dijaspore i lokalnih ljudskih potencijala i kompanija jer može donijeti benefite svima a najviše razvoju lokalnog gospodarstva. S jedne strane, ulaganje dijaspore u poslovanje na ovim prostorima, što ne uključuje samo financijska ulaganja već i prijenos znanja i iskustava stečenih na uređenim međunarodnim tržištima i okruženjima što kronično nedostaje ne samo lokalno već i na razini regije, te s druge strane izlazak lokalnih ljudskih potencijala i poduzetnika preko naše dijaspore na međunarodna tržišta. Dakle, učinci mogu biti samo sinergijski i pozitivni za lokalno državno i regionalno gospodarstvo i tu ideju treba definitivno podržati sa svih razina. Ako unaprijedimo poslovanje stvorit ćemo i nove prigode za rast”, zaključuje Mikulić.

Izvor: diasporainvest.ba