Startup studio & Basic educirali preduzetnike i preduzetnice o apliciranju za bespovratna sredstva

Startup studio organizira segmentirane i tematske edukacije za svoje biznise i mikrobiznise.

Danas je u organizaciji Startup studija, za više od četrdeset preduzetnika i preduzetnica, održana hibridna edukacija na temu: “Kako da uspješno pripremim prijavu za grant (bespovratna) sredstva na javne pozive za biznise?”. Edukaciju su održale preduzetnice Alma Bašić i Rialda Jašarević, vlasnice mikrobiznisa Basic (Business Advanced Start-up Initiative Center) iz Zenice koje je podržala Fondacija Mozaik. 

Basic je konsultantska agencija koja se bavi izradom projektnih aplikacija, biznis planova i generalno poslovnim savjetovanjem za mala, srednja i startup preduzeća, pa su u toku edukacije prisutni imali priliku saznati primjere slučaja (case study) javnih poziva i upoznati se sa nedostacima i prednostima istih. Na primjerima apliciranja prema banci, međunarodnog poziva i primjerima iz FBiH i RS, prisutni su upoznati sa mogućim izvorima finansiranja.

Mlada preduzetnica, Rialda Jašarević, objasnila je na šta je potrebno obratiti pažnju prilikom pripreme za javne pozive državnih/entiteskih ili međunarodnih/domaćih organizacija: 

„Najbitnije je dobro iščitati javni poziv, da ustvari osoba, odnosno firma koja se prijavljuje na javni poziv zna da li ispunjava uslove. Nama se dosta klijenata javi sa time da apsolutno ne pročitaju smjernice javnog poziva a žele da učestvuju. Bitno je shvatiti da sve onako kako je navedeno u smjernicama mora biti ispunjeno“, istaknula je Rialda Jašarević.

Dvadesetsedmogodišnja Alma Bašić, prisutnim preduzetnicama i preduzetnicima je ispričala da su najčešće greške koje se prave prilikom prijave, ali i ukoliko plaćamo uslugu da neko za potrebe biznisa pripremi aplikaciju, na šta moramo obratiti pažnju: 

„Svaki poziv je različit, ali tu neke stvari su iste za sve pozive, naprimjer, šifra djelatnosti samog preduzeća – osnovna djelatnost po kojoj preduzeće posluje, tu se često dešava da su registrovani prema određenoj šifri djelatnosti dok oni oni u svom poslovanju rade različite vrste stvari, od proizvodnje do prodaje i onda misle da iako to sve rade mogu aplicirati na projekat, a ne mogu. Šifra djelatnosti, bitno je da bude ona po Obavijesti o razvrstavanju, to je jedna od najčešćih grešaka. Pored toga, aplikanti ne prikupe dokumentaciju na pravi način, popunjavaju aplikaciju ručno ili aplikaciju popune sa jednom ili dvije rečenice, što nije dovoljno; zatim, ne prate osnovne uslove koji su navedeni, ne prate metodologiju javnih poziva“, naglasila je Bašić i istaknula da ukoliko neko za potrebe biznisa priprema aplikaciju mora obratiti pažnju na to da li je preduzeće registrovano, ali i da je važno upoznati osobu s kojom radimo. Bašić je napomenula da je važno i napraviti ugovor, naročito ako se radi o većim sredstvima. 

Na edukaciji je bila prisutna i Iman Della Luna Glušac, mlada preduzetnica i vlasnica biznisa Studio 55 koja je također dobila finansijsku i mentorsku podršku Fondacije Mozaik. Studio 55 se bavi proizvodnjom namještaja i umjetničkih djela od drveta i metala, i istaknula je da je za nju kao umjetnicu bilo naročito važno da čuje kako popuniti aplikaciju. Željela je naučiti nešto da bi mogla svoje znanje prenijeti drugima: 

„Mislim da je za mene najvažnije da sam čula malo više o administraciji. Saznala sam kako popuniti aplikaciju, na šta obratiti pažnju i kako pratiti upute“, istaknula je Glušac. 

Edukacija je bila hibridnog karaktera i neki od učesnika pratili su je online, jedan od njih je i Osman Mekić, vlasnik biznisa i stomatološke ordinacije Moj osmijeh, koju je također podržala Fondacija Mozaik. Osman je istaknuo zašto je njemu bila važna ova edukacija: 

“Edukaciju sam pratio online, tako da sam mogao pobliže posmatrati slajdove a i slušati predavačice. Već sam se susretao sa pisanjem projekata za grantove, i baš ono što je meni falilo kad sam se prvi put susreo s tim, juče je objašnjeno i približeno korisnicima. Naime kao vrlo važnu stavku izdvojio bih da ne budemo lijeni i da pročitamo poziv jer ako nemamo mogućnost da se prijavimo, nećemo gubiti vrijeme na taj poziv, što mnogi izbjegavaju i kad budu odbijeni nije im jasno kako je onaj tamo dobio a ja nisam. Druga stvar kad već imamo pravo na prijavu, treba jasno čitati i shvatiti šta se traži a ne da mi dodamo nešto svoje pa nek se nađe, od viška glava ne boli, pa često se promaši tema. Treća stvar da se prikupe svi potrebni dokumenti jer ako je uslov deset dokumenata mora ih biti deset, a ne sedam ili osam, pa ono možda i ne treba, znači treba. Onda, također, pametno i mudro tražiti u prijavi da bi to izgledalo realno i moguće odraditi, jer i sami ne bismo odobrili nerealne želje”, isprčao je Mekić za kraj.

Startup studio će nastaviti organizirati segmentirane i tematske edukacije za svoje biznise i mikrobiznise, ali i pružati podršku mladim preduzetnicama i preduzetnicima, kako onu finansijsku kroz bespovratna sredstva za pokretanje biznisa, tako i onu mentorsku koja osigurava uspješnost biznis plana i biznis ideje.

Hibridni događaj realizira marketinška agencija Mašta.

📍 Zaprati Basic na Facebook-u.
📍 Ako i ti želiš pokrenuti svoj biznis pogledaj priliku za zajedničko ulaganje i kapital do 40.000 KM.

👇 Pogledajte galeriju sa današnjeg događaja:  

lonac
lonac
lonac
lonac
lonac
lonac

Izvor: lonac.pro