ProCredit Bank i TANA 21 predstavili su prvi bosanskohercegovački ESG Vodič za mikro, mala i srednja preduzeća (MMSP). Radi se o sveobuhvatnom priručniku čija je osnovna namjena da pomogne kompanijama, ali i široj javnosti, da ispravno koriste termine i uključuju ESG smjernice u poslovanje i izvještavanje.
ESG je akronim od riječi “Enviromental, Social and Governance” (engl. okolišno, društveno i korporativno upravljanje) te označava tri ključna faktora koja bi se trebala uzeti u obzir prilikom mjerenja održivosti, etičnosti i društveno odgovornog poslovanja kompanija, organizacija i institucija.
– S obzirom na to da smo neposredno uključeni u poslovanje naših klijenata kroz česte razgovore i finasijska savjetovanja, shvatili smo da je postojanje jednog ovakvog vodiča izuzetno važno za razumijevanje ekosistema ESG smjernica u svim sektorima – rekla je na predstavljanju Vodiča Ines Amitović, direktorica Odjela za održivi razvoj i komunikacije u ProCredit banci.
– Razlog zbog kojeg smo se odlučili ESG vodič predstaviti prvo medijima je to što znamo koliko je važno znati raspoznati razliku između PR trendova i toga da li organizacija zaista svoju filozofiju i reputaciju gradi na ovim, za društvo važnim, stubovima – pojasnila je Amitović, dodavši da ProCredit Bank njeguje ove principe još od 2011., kada je formiran Odjel za održivost.
– Ovaj dokument suštinski sadrži informacije o integralnom dijelu našeg identiteta i proces produkcije Vodiča je i za nas bio koristan proces, da još jednom provjerimo koliko se zaista pridržavamo svih ESG načela.
Aida Trožić, direktorica konsultantske kuće Tana 21, koja je učestvovala u pisanju ESG vodiča, rekla je da je ESG sveprisutna tema i da je zanimljivo pratiti razvoj koji ukazuje na to da se svijest kupaca i potrošača razvija u pravcu izbora usluga i proizvoda koji su proizvedeni na okolišno savjestan, društveno odgovoran i zakonit način.
– Poslovanje u današnjici, pored finansijskih, mora uzimati i ESG faktore u obzir, te će predstavljeni ESG vodič mikro, malim i srednjim preduzećima u BiH biti dobra početna tačka za razvoj poslovanja u tom pravcu – izjavila je Aida Trožić, direktorica TANA 21.
Tokom predstavljanja ESG Vodiča za novinare i novinarke je organizovana radionica na temu “Greenwashing u medijskom izvještavanju – Kako ga prepoznati i zašto reagovati?” Greenwashing je praksa u kojoj kompanije ili organizacije tvrde da su ekološki odgovorne i održive, ali te tvrdnje nisu istinite ili su preuveličane. Najčešće, ovo se radi kako bi se privukli ekološki svjesni potrošači i poboljšala reputacija kompanije, ali bez stvarne posvećenosti zaštiti životne sredine. Jedan od razloga zbog kojeg je ProCredit Bank, kao potvrđeno odgovorna finansijska institucija, sačinila i predstavila ovaj Vodič medijima je davanje svog doprinosa odgovornijem izvještavanju o ovoj važnoj temi.
Vodič će biti distribuiran besplatno klijentima ProCredit Bank iz MMSP sektora, ali će biti stavljen i na raspolaganje svim zainteresovanima u BiH.
Izvor: ba.ekapija.com