Okus tradicije u srcu Baščaršije: sarajevski ćevap postaje zaštićeni brend

Sarajevski ćevap – sinonim za bogatu kulinarsku kulturu grada!

Sarajevski ćevap, kulinarsko blago s korijenima duboko u bogatoj tradiciji Sarajeva, zvanično je dobio status proizvoda zaštićenog oznakom geografskog porijekla (ZOGP).

Ova oznaka, koju dodjeljuje Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine, predstavlja najviši standard kvaliteta, naglašavajući autentičnost proizvoda i njegovu reputaciju na domaćoj i međunarodnoj sceni.

Ćevapi su voljeni sarajevski klasik, jednako privlačni domaćim stanovnicima i turistima koji uživaju u svojim omiljenim ćevabdžinicama na uvijek živahnoj Baščaršiji. Mnogi se vraćaju iz godine u godinu, privučeni jedinstvenim okusom koji je postao sinonim za bogatu kulinarsku kulturu grada.

Kako bi dodatno promovisali i zaštitili ovo poznato jelo, Udruženje sarajevskih ćevabdžija pokrenulo je postupak zaštite ćevapa kao autentičnog proizvoda sarajevske regije. Na centralnoj svečanosti u Gradskoj vijećnici, Džemil Hajrić, direktor Agencije za sigurnost hrane BiH, zvanično je uručio rješenje Mustafi Ogreševiću, potpredsjedniku Udruženja sarajevskih ćevabdžija, kojim se sarajevski ćevap proglašava proizvodom zaštićenim oznakom geografskog porijekla.

“Zaštita sarajevskog ćevapa kao proizvoda s geografskim porijeklom predstavlja krunu dugogodišnje posvećenosti i umijeća generacija sarajevskih ćevabdžija,” rekao je Ogrešević. “Ovo priznanje potvrđuje autentičnost našeg proizvoda i obavezuje nas da održavamo najviše standarde kvaliteta i tradicije. Sarajevski ćevap nije samo simbol našeg grada već  i brend koji možemo ponosno predstavljati širom svijeta.”

https://youtube.com/watch?v=ovGkrTKsEF4%3Ffeature%3Doembed

Degustacija sarajevskih ćevapa na Baščaršiji

Tim povodom, Udruženje, u saradnji s Gradom Sarajevom, organizovalo je besplatnu degustaciju na trgu ispred Baščaršijske džamije. Stotine građana i turistista čekali su u redovima kako bi uživali u porcijama koje su pripremale poznate sarajevske ćevabdžinice Željo, Željo 2, Petica, Specijal, Zmaj Stanica, Galatasaray, Hodžić, Mrkva i Nune.

“Zdravo svima, ja sam Azeem. Ovo mi je prvi put u Bosni. Upravo sam stigao u prelijepi grad zvan Sarajevo. Ovo je prvi put da probam ovaj autentični, tradicionalni ćevapi i oduševljen sam! Preporučio bih svakome ko dođe u Sarajevo da ih proba. Tekstura je fantastična, baš mi se sviđa! Mislim da trebate sami probati da biste znali o čemu pričam”, izjavio je turista Azeem u videu.

O značaju zaštićene oznake geografskog porijekla (ZOGP)

Tokom posljednje četiri godine, USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini usko je sarađivao s Agencijom za sigurnost hrane BiH na povećanju broja proizvoda zaštićenih oznakom geografskog porijekla. Ova inicijativa teži proširiti turističku ponudu Bosne i Hercegovine i privući turiste veće platežne moći, koji traže autentična kulinarska iskustva i dublju povezanost s lokalnim kulturnim
naslijeđem.

Courtney Chubb, direktorica Misije USAID-a u BiH kazala je: „USAID Turizam pomaže proizvođačima širom Bosne i Hercegovine da zaštite svoje proizvode kao kulturno naslijeđe i siguran prehrambeni proizvod. Naš cilj je održivi razvoj industrije turizma na način koji slavi i čuva bogatu kulturu, tradiciju i kuhinju ove zemlje. Radi se o oznaci koja sarajevski ćevap štiti kao jedinstven proizvod koji ne možete
dobiti nigdje drugdje, a to je faktor koji uvijek privlači ljubitelje dobre hrane i turiste iz cijelog svijeta u potrazi za autentičnim iskustvom. Članovi Udruženja sarajevskih ćevabdžija sada svoj proizvod mogu promovirati kao “pravu stvar” i ubirati plodove povećane prodaje i prihoda s porastom potražnje za njihovim autentičnim proizvodom.“

ZOGP je prestižna oznaka koja ističe čvrstu povezanost između određenog geografskog područja i jedinstvenih sastojaka, načina proizvodnje, recepata i drugih osobina proizvoda koje se ne smiju kopirati nigdje drugdje u svijetu. Potrošačima je jamstvo sigurnosti i kvaliteta, dok proizvođačima nudi prednosti poput dodatne tržišne vrijednosti, povećanja prihoda od turizma i boljih mogućnosti za izvoz na regionalno i šire tržište.

Privlačenjem većeg broja turista koji traže kvalitetna, autentična iskustva i otvaranjem prilika domaćim proizvođačima da promovišu svoj proizvod novim potrošačima, doprinosimo opštem razvoju ekonomije BiH i obogaćujemo njenu turističku ponudu.

„Oznaka zaštićenog geografskog porijekla (ZOGP) ne samo da potvrđuje autentičnost i kvalitet sarajevskih ćevapa, već i otvara vrata za njihov plasman na međunarodno tržište,“ rekao je Džemil Hajrić, direktor Agencije za sigurnost hrane BiH.

„Sarajevski ćevap sada je zvanični ambasadori naše kulture i tradicije širom svijeta. Ovo je značajan korak ka internacionalizaciji našeg gastronomskog bogatstva, čime se osigurava dodatna promocija tradicionalnih receptura i kulturne baštine Bosne i Hercegovine.“

turizambih.ba