Životni tempo je sve brži a ostvarenje ciljeva i postizanje uspjeha uglavnom su na prvom mjestu. Takav tempo života nije ograničen samo na odrasle osobe, već se uveliko prenio i na mlade i djecu, koji sve češće svjedoče kako osjećaju pritisak sa raznih strana.
Upravo iz tog razloga, Aida Hasović, profesorica maternjeg jezika u JU Gimnazija Dobrinja i polaznica Uči, Misli i Djeluj! UMiD obuke za nastavno i stručno osoblje srednjih škola je odlučila da pokrene lokalnu građansku inicijativu koja će pomoći učenicima da se lakše suoče sa svojim problemima. Aida je, prepoznajući potrebe i probleme učenika sa kojima radi, u fokus inicijative stavila mentalno zdravlje ponudivši na taj način djeci i mladima različite radionice.
Tokom prvog polugodišta, Aida je kroz obuku koju organizira i provodi Institut za razvoj mladih KULT razvijala nove vještine, metode i tehnike uključivanja učenika, a drugo polugodište posvetila je realizaciji niza psihosocijalnih radionica koje su učenicima pomogle da uče o razumijevanju emocija, svojim pravima u učionici i mnogim drugim zanimljivim temama. Radeći na vizuelnom iskazivanju emocija i promišljajući o sebi, učenici su, pod vodstvom profesorice Aide i kolega profesora pripremili i fantastičnu izložbu likovnih i literarnih radova koji opisuju i oslikavaju iskustva koja su prošli u prethnodnih pet mjeseci.
„Voditi inicijativu „Mentalna snaga mladosti” za mene je bilo izuzetno iskustvo. Veoma sam zahvalna na tome što je ideja na kraju i postala stvarnost. Zajedno sa učenicima i profesorima otvorili smo prostor za otvorenu komunikaciju o mentalnom zdravlju. Učenici su stekli nova znanja i vještine u prepoznavanju emocija, a zajedno sa profesorima stvorili su sigurnu atmosferu za razgovor o mentalnom zdravlju. Ova prilika nam je svima pomogla da se osjećamo osnaženima i da se suočimo sa izazovima mentalnog zdravlja, te da naučimo kako možemo potražiti pomoć. Najveća nagrada za mene su izjave učenika nakon završenog projekta, kako bi voljeli da ovakve radionice imaju i u budućnosti“ – ponosno ističe Aida.
Petomjesečna priča o mentalnom zdravlju kroz lokalnu građansku inicijativu zaokružena je panel diskusijom „Izgradnja mostova: Partnerstvo NVO sektora i škola za bolje mentalno zdravlje učenika i nastavnika“ koja je jučer održana u amfiteatru Gimnazije Dobrinja. Prisutni profesori i učenici imali su priliku poslušati zanimljiva promišljanja Irme Hastor, profesorice Muzičke kulture u JU Gimnazija Dobrinja koja je također bila uključena u realizaciju ove inicijative, Azre Frlj, predsjednice Udruženja za psiho-socijalnu podršku i bolju budućnost „Progres“ koje je Aidi pružilo administrativnu i mentorsku podršku u realizaciji ideje, kao i Namira Ibrahimovića iz Centra za obrazovne inicijative Step by Step sa kojim je Institut provodio module obuke.
Koliko su inicijativa i diskusija bile važne i potrebne, potvrdili su i učenici koji su se aktivno uključivali u razgovor i iznosili svoja mišljenja i utiske. Po završetku panel diskusije, učenici su otvorili izložbu svojih likovnih i literarnih radova, koja će ostati u holu škole.
Priča koju je profesorica Aida kroz obuku i lokalnu građansku inicijativu ispisala sa svojim učenicima prva je u nizu sjajnih priča koje su nastavnici i profesori, kao pravi lideri u zajednici pokrenuli kako bi odgovorili na potrebe djece i mladih sa kojima rade istovremeno im stvarajući nove, zanimljive prilike za učenje.
Ova inicijativa se provodi u partnerstvu s Udruženjem za psiho-socijalnu podršku i bolju budućnost Progres uz mentorsku i finansijsku podršku Instituta za razvoj mladih KULT.
Izvor: mladi.org