Možda ne znaš, ali boje donose promjene u tvom životu – saznaj kako!

Boje igraju ključnu ulogu u tome kako doživljavamo svijet. Zbog toga, danas ću ti u svom blogu predstaviti psihologiju boja. Boja može uticati na tvoje raspoloženje, promijeniti tvoj raspored spavanja, pa čak i izmijeniti način na koji doživljavaš ukus hrane. Psihologija boja je proučavanje ovih i mnogih drugih veza između tebe i boja.

Terapija bojama

Terapija bojama, poznata kao hromoterapija, zasniva se na tome da svaka boja u vidljivom spektru svjetlosti ima jedinstvenu talasnu dužinu i vibraciju. Ove talasne dužine stvaraju električne impulse ili energetska polja koja utiču na ljudsko tijelo.

Različite boje pružaju različite zdravstvene koristi:

  • Crvena: stimulira i povećava apetit.
  • Narandžasta: poboljšava raspoloženje i potencijalno funkciju štitne žlijezde.
  • Žuta: povećava koncentraciju i potencijalno pomaže kod artritisa.
  • Zelena: smirujuća boja koja može pospješiti zdrav metabolizam.
  • Plava: smanjuje apetit i ublažava migrene.
  • Indigo: navodno pospješuje mentalno zdravlje.
  • Ljubičasta: pomaže u meditaciji i potencijalno kod problema s endokrinim sistemom.

Hromoterapija se praktikuje u alternativnim zdravstvenim klinikama, ponekad koristeći LED svjetla za stvaranje terapijske boje. Ona se koristi za liječenje anksioznosti, depresije, visokog krvnog pritiska i poremećaja sna. Svi smo već puno puta čuli kako ne treba koristiti telefon prije spavanja. To je upravo zbog toga što ekrani mogu otežati san jer elektronski uređaji emituju plavu svjetlost.

Boja i potrošačke odluke

Psihologija boja sugeriše da različite nijanse mogu imati različite efekte, od podizanja raspoloženja do izazivanja anksioznosti. Znaš li da boja proizvoda kojeg kupuješ može otkriti nešto o tvojoj ličnosti? Izbor boja, od odjeće koju nosiš do automobila koji voziš, ponekad može pokazati kako želiš da te drugi doživljavaju.

  • Bijela: Bijela boja može djelovati svježe i čisto. Često se koristi za evociranje osjećaja mladosti i modernosti.
  • Crna: Crna se često opisuje kao “moćna” boja, što može biti razlog zašto je najpopularnija boja luksuznih automobila. Ljudi crnu boju opisuju kao moćnu i misterioznu.
  • Srebrna: Treća najpopularnija boja vozila povezuje se s inovacijama i modernizmom. Srebrna boja je česta kod visokotehnoloških proizvoda, pa se često doživljava kao nova i vrhunska.
  • Crvena: Smjela i upečatljiva, crvena boja automobila može značiti da želiš projektirati imidž moći, akcije i samopouzdanja.
  • Plava: Plava se često opisuje kao boja stabilnosti i sigurnosti. Vožnja plavog automobila ili SUV-a može ukazivati na to da si pouzdana i vjerodostojna osoba.
  • Žuta: Prema stručnjacima, vožnja žutog automobila može značiti da si generalno sretna osoba i možda sklonija riziku nego prosječan pojedinac.
  • Siva: Stručnjaci sugeriraju da osobe koje voze sive automobile ne žele privlačiti pažnju i radije biraju nešto suptilnije.

Naravno, naš izbor boja često zavisi od cijene, ponude i drugih praktičnih faktora. Također, preferencije prema bojama mogu se mijenjati s vremenom. Dok smo mlađi volimo svjetlije, upečatljivije boje, a kasnije neke tradicionalnije boje, sve zavisi od osobe do osobe.

Teorija boja u marketingu

Dokazano je da određene boje mogu promijeniti način na koji razmišljamo, kako se ponašamo, a svakako i kako se osjećamo. Jedan od najboljih primjera kako boje utiču na emocije i ponašanje može se vidjeti u tome kako reklamne i marketinške kampanje s određenim bojama utiču na kupca. Svi odmah možemo prepoznati crveni brend Coca-Cole, plavi Facebooka i žute lukove McDonald’sa.

Boja je tihi komunikator koji može izraziti kako se osjećamo, bez riječi. Za primjer ću uzeti semafor kada prelazimo ulicu, crvena se koristi za stop znakove jer je poznato da izaziva poruku opasnosti ili signal za oprez. S druge strane, zeleno svjetlo daje nam znak za kretanje i osjećaj sigurnosti. Zelena, kao boja prirode, također se smatra umirujućom i često se koristi za predstavljanje života.

Plava je jedna od najpopularnijih boja u marketingu jer kod ljudi izaziva osjećaj smirenosti i opuštenosti. Nakon što se odabere savršena boja za reklamnu kampanju, sve što je potrebno jeste lako pamtljiva fraza ili upečatljiv grafički simbol kako bi se ostavio trajan utisak u svijesti potrošača.

Većina grafičkih dizajnera uči teoriju boja kao osnovu za kreiranje poruka brenda. Prave boje usklađene s pravim proizvodom ili uslugom stvaraju trajnu asocijaciju u mozgu. I upravo to je ono što oglašivači žele od potrošača – da se sjete tog brenda kad odluče kupiti određeni proizvod. Određene boje, koje se povezuju s određenim ponašanjem, poput crvene za aktivnostsmeđe za robusnost ili srebrne za eleganciju, pokazale su se uspješnim u povezivanju brenda s ciljanom osobnošću potrošača.

Istraživajući o ovoj temi, naišla sam na članak o psihologiji boja. Tu sam saznala da Mark Zuckerberg nije izabrao plavu boju Facebooka posebno zbog psiholoških efekata koje ima na korisnike Facebooka. Zapravo, Zuckerberg je daltonist na crveno-zelene nijanse i odabrao je srednje svijetloplavu boju jer je to boja koju najbolje vidi. Preporučujem ti da detaljno pročitaš taj članak jer je zanimljiv i možeš više saznati o ovoj temi!

Koja je tvoja omiljena boja i šta ona govori o tebi? Sljedeći put kad se okružiš bojama, zastani i razmisli da li odabrana boja odražava tvoje trenutne emocije, ličnost ili čak ciljeve?

Izvor: rolify.com