Moraš biti malo delusional da nešto postigneš – priča o Rumejsi Ribo i Đulbegu

U maloj šupi, smještenoj u dvorištu očeve kuće, Rumejsa Ribo stvara svijet koji prevazilazi sve što je ikad zamišljala da će biti. Na prvi pogled radionica izgleda sasvim obično, doduše sa simpatičnim tragovima djetinjstva: na zidu plavom farbom  piše “Real Madrid”, a Rumjesa objašnjava da je sestra Suhejla bila vatrena navijačica kao djevojčica. Ipak, ispod tog krova kriju se priče o hrabrosti, kreativnosti i upornosti – osobine koje su Rumejsu dovele do toga da iz hobija razvije brend Gulšah. Kako mi je Rumejsa rekla: „Morate biti malo delusional, ako hoćete da nešto postignete. I kad nekad ne ide, da kažete, ma meni super ide, ali ono, ja rasturam.“ I dok Rumejsa provodi posljednje dane u svojoj maloj radioni, čekajući selidbu u novi općinski prostor, razmišljam da je vjerovatno u pravu.

Biznis tri žene

Iza Gulšaha ne stoji samo Rumejsa, nego joj pomaže njena sestra Suhejla i snaha Aiša. Ova mala ekipa ne samo da kreira proizvode, već zajedno grade viziju koja povezuje generacije. „Sa sestrama je lakše,“ kaže Rumejsa, s osmijehom koji oslikava snagu porodice. Njihov rad je manifestacija podrške, ljubavi i zajedničke strasti prema stvaranju i građenju nečeg svog.

Nakon završetka studija engleskog jezika i književnosti, Rumejsa je nekoliko godina radila na fakultetu, ali je ubrzo shvatila da taj put nije za nju.

„Radila sam na fakultetu neke tri do četiri godine. I budući da to nikad nije bilo stalno zaposlenje, ja sam nekako odlučila da pronađem nešto što će za mene biti siguran izvor prihoda i nešto što će meni predstavljati u životu pravo zadovoljstvo.”

Od hobija do prepoznatljivog brenda

Prvo su to bili proizvodi za prijatelje,“ prisjeća se Rumejsa. Nakon dvije godine neformalnog rada, zahvaljujući grantu Omladinske banke Zenica, registrovala je svoj obrt. Ono što je počelo skromno, izraslo je u prepoznatljiv brend uz podršku online zajednica i društvenih mreža. „U dubini duše sam vjerovala da je to nešto vrijedno pažnje,“ priznaje Rumejsa, dok njene iskričave oči otkrivaju njenu strast prema stvaranju. Gulšah nije samo ime. „Gulšah na turskom znači sretna ruža,“ objašnjava Rumejsa. Za nju, ovaj brend nije samo posao, već kako kaže, prilika za sreću na nekoj drugoj strani.

Nakon godinu dana poslovanja, dobila je dodatni grant od Omladinske banke Zenica u iznosu od 3.000 KM, što je omogućilo daljnji rast i razvoj njenog biznisa.

Spoj tradicije i inovacije

Inspiraciju je pronašla u prošlosti, u pričama svoje rahmetli nene, koja je bila poznata tkalja u selu. „Moja nena je uvijala stare majice i pravila ponjave,“ kaže Rumejsa, objašnjavajući kako je reciklaža bila dio njenog naslijeđa i mnogo prije nego što je postala moderna. Spoj tradicije i inovacije čini srž Gulšaha – brenda koji kroz reciklirane materijale daje novi život stvarima koje bi inače završile u otpadu. „Kad se malo zakopamo u prošlost, vidimo da mnoga rješenja već imamo kod nas,“ kaže Rumejsa, ukazujući na bogatstvo koje se krije u našim korijenima.

Nena Đula i preduzetnice koje to nisu znale da jesu

Prisjećajući se žene koja je insprisala njen životni put, Rumejsa ponosno priča o svojoj neni: „Ona je konstantno nešto pravila, tkala, plela, i onda išla na pijacu da to prodaje. Nije morala da radi, imali smo dovoljno, ali to je  bio njen dinar, baš njen dinar koji je gledala da dadne nama unučadima.“ Njen duh i rad oblikovali su Rumejsino razumijevanje poduzetništva. „Iz ove perspektive, kad se vratim, ona je u pravom smislu bila preduzetnica,“ kaže Rumejsa i zaključuje: „Mislim da danas ima puno preduzetnica koje nisu ni svjesne da su to.

Kako balansirati poduzetništvo i majčinstvo?

Osim što sam poduzetnica, ja sam i majka, i sretna udata žena i kćerka, i svašta nešto,“ kaže Rumejsa s toplinom u glasu. Njeno lice zrači ljubavlju prema porodici, a njen posao je samo jedan od aspekata njenog života. „Nekako koliko god neki kažu da je majčinstvo prepreka, s druge strane je motivacija. Jer ja iskreno želim da moje dijete u meni vidi nekog ko je vrijedan, ko radi.“ Ova duboka želja da bude pozitivan uzor svom djetetu vodi Rumejsu kroz izazove poduzetništva, dajući joj snagu da balansira između porodičnih obaveza i poslovnih ciljeva.

Đulbeg i Balkan Green Ideas

Rumejsa sada ima priliku da svoj novi projekat koji je nazvala Đulbeg, predstavi na takmičenju Balkan Green Ideas, gdje planira razviti nove proizvode od recikliranih materijala. „Plan je da pravimo torbe od recikliranih majica i drugih materijala,“ kaže, s nadom da će doprinijeti smanjenju otpada i očuvanju okoliša. Njena vizija nadilazi lokalne okvire – ona sanja o tome da Gulšah postane simbol održivosti i inovacije, ne samo u BiH, već i širom svijeta.

 Kako Rumejsina priča izgleda u video formatu, pogledaj na našim društvenim mrežama:

Šta je sljedeće za Gulšah?

Za Rumejsu, Gulšah je poruka svijetu o vrijednosti tradicije i održivosti. „Želim da ljudi prepoznaju naše torbe i bez etikete i da kažu: ovo je Gulšah torba,“ kaže ona s osmijehom. U polumraku male radionice, Rumejsine oči blistaju dok s istinskom posvećenošću radi na svakom detalju. Na kraju dana, njen cilj je jednostavan – da usreći svoje kupce, kako bi oni, usrećili nekoga svog. I dok se s toplinom i osmjehom na licu sjećam razgovora s  Rumejsom, pada mi na um njena nešto što je mislim njena nena Đula davno znala: usrećiti nekoga – zar nije nešto najljepše što možemo napraviti za sebe?

Ako te Rumejsina priča inspirisala, pridruži nam se u podršci na regionalnom takmičenju Balkan Green Ideas, koje će se održati od 1. do 4. oktobra 2024. godine u SarajevuRezultate takmičenja ćemo objaviti u Rolifyu. Prati nas za novosti i podrži Rumejsu, a u komentaru piši ako te zanima još nešto o Gulšahu ili Rumejsi.

Ako te inspirisala Rumejsina priča, ne propusti Muhamedovu priču, koja govori o mladom inovatoru Muhammedu Jusufagiću i njegovom projektu PrintYourFix.

Izvor: rolify.com