Gotovo svaki grad u Bosni i Hercegovini ima svoj brend, a u Livnu je to bez sumnje nadaleko poznati Livanjski sir. Premda se ta delicija nalazi na mnogim svjetskim trpezama, struka kaže da je njegov potencijal nedovoljno iskorišten, osobito na turističkom planu. O tome su u Livnu razgovarali eminentni stručnjaci i turistički djelatnici.
Da povijest proizvodnje sira u Livnu seže sve do Mezopotamije doznali smo na tematskoj izložbi u Franjevačkom muzeju i galeriji Gorica, kao i da se danas proizvodi po jedinstvenoj recepturi koja datira iz 19. stoljeća, točnije od 1888. godine. Struka kaže da potencijala ima, ali ne i dostatne vidljivosti, te su turistički djelatnici odlučili napraviti iskorak i na tom planu, prenosi federalna.
“Livno je trenutno prepoznatljivije po divljim konjima. Tu su specijalni efekti fotografija, Instagram, Tik-Tok, Facebook. Međutim, imamo puno veći potencijal u livanjskom siru. Napravimo nekoliko kušaona da ljudima pružimo gastronomsko iskustvo doživljaja kušanja livanjskog sira”, poručuje Mirko Brdar, direktor hotela Novitas, organizator manifestacije Livno Cheese Trail.
“Nije dovoljno cijenjen u ovom području koliko je autohton, kvalitetan, aromatičan, pikantan i poseban. Livanjski sir se treba podići na razinu poput, npr., paškoga sira”, navodi dr. sc. Marija Vrdoljak profesorica na veleučilištu u Kninu.
“Vrlo je fina osnova za kreiranje livanjske ceste sira. Već imamo kvalitetan sir, koji je izuzetno dobro poznat i na europskoj razini. Sad samo treba dovesti goste upravo na osnovu glasa o toj kvaliteti i tradiciji i pokazati je”, ističe Mirna Jelčić, specijalistica za razvoj turističke destinacije.
Očigledno je da treba osmisliti dobru turističku priču, priču koja bi nadogradila godišnje agro-turističke sajmove, priču koja bi povezala povijest, sadašnjost i budućnost. A na tragu te budućnosti možda bi se trebalo ugledati na livanjske strukovnjake koji su ovu deliciju prije šest godina poslali u svemir.
Izvor: bljesak.info