Druga faza kampanje poticanja kupovine domaćih proizvoda pod sloganom “Ja BiH naše” kreće uskoro, najavio je predsjednik Privredne komore Federacije BiH Mirko Šantić.
Komora već nekoliko godina radi na projektima “Kupujmo domaće”, a sada kreću u novu kampanju. U sklopu kampanje zaštićena su dva znaka bh.kvalitete, postoje komsije za sve grane privrede, kao i veliko vijeće za označavanje tih proizvoda. Ocijenjuje se da će se kampanjom podići svijest građana o benefitima kupovanja domaćeg proizvoda.
Najavljeno je to prošle sedmice u sklopu 17. po redu Tešanjskog sajma na panelu “Potrošački etnocentrizam u BiH”, na kojem je Šantić opisao prethodne aktivnosti PKFBIH vezanih uz komunikacijske kampanje i razvoj sustava obilježavanja u cilju poticanja prepoznatljivosti i kupovine domaćih proizvoda.
Potrošački etnocentrizam kao opća sklonost potrošača domaćim proizvodima predmetom je interesa istraživača i praktičara još od 60-ih godina prošlog stoljeća. Danas je na svim visoko konkurentnim i tržištima na kojima opada broj tarifnih ograničenja potrošački etnocentrizam poznat kao jedna od najznačajnijih netarifnih barijera trgovinskoj razmijeni. Pored poslovnog sektora potrošačkim etnocentrizmom bavi se i javni sektor, kazali su organizatori.
Mnoge su vlade u svijetu provodile različite forme programa i kampanja vezanih uz potrošački etnocentrizam i poticanje kupovine domaćih proizvoda.
Cilj panela bio je je otvoriti prostor za raspravu na temu potrošačkog etnocentrizma sa stajališta relevantnih stakeholdera kako bi se stekao uvid u različita iskustva poslovnog, akademskog sektora kao i institucija koje čine okvir domaćeg tržišta a sve u cilju kreiranja najbolje prakse poticanja kupovine domaćih proizvoda u BiH.
Na panelu su govorili vrhunski menadžeri iz prakse Jadranka Penava, predsjednica uprave kompanije Meggle BH i Ethem Numić potpredsjednik za strateški marketing i razvoj AS grupacije koji su naglasili kako se danas visoka kvaliteta smatra pretpostavkom za uspjeh bilo kojih, pa tako i domaćih proizvoda.
Uz kvalitetu tu je i izgradnja branda u kojeg će potrošači imati povjerenje. Jadranka Penava je posebno naglasila lokalnu zajednicu i važnost poštovanja principa fairtrade-a jer povjerenje u brandove dolazi iz lokalne zajednice u kojoj se gradi pošten odnos sa svima od farmera do različitih kompanija s kojima se surađuje.
Prof.dr.sc. Beriz Čivić sa Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Tuzli smatra kako akademska zajednica treba surađivati sa poslovnom zajednicom na diseminaciji rezultata svojih istraživanja kako bi se postigao sinergijski efekti.
Izvor: akta.ba