Kako izgraditi lični brend u digitalnom dobu?

Lični brend se ne odnosi samo na velike kompanije, poznate ličnosti ili influensere. Svako od nas ima lični brend, jer naš digitalni trag je vidljiv svima, bilo da se radi o poslodavncima, saradnicima ili klijentima. Naravno da ću reći da je CV važan, ali lični brend je percepcija koju ljudi imaju o tebi na osnovu tvojih online ali isto tako i offline aktivnosti. U to se ubraja: tvoj vizuelni identitet, ton komunikacije, vrijednosti koje promovišeš, kao i na koji način se angažuješ sa drugima. Da ti pojednostavim, tvoj lični brend je sve ono što te razlikuje od drugih i što ti pomaže da se istakneš.

Pet koraka za izgradnju ličnog brenda

Pronašla sam 5 koraka koja ti mogu pomoći za izgradnju tvog ličnog brenda koje ću podijeliti sa tobom, a to su: preciziraj, izgradi, projektuj, povećaj i procijeni.

Preciziraj

Identifikuj šta je to po čemu želiš da te drugi prepoznaju, a šta je to po čemu te trenutno prepoznaju. Kako možeš to da unaprijediš? Razmisli o svojim vještinama, iskustvima, vrijednostima, interesima, definiši ono što je tvoja snaga i strast. Tvoj lični brend treba da se tiče stvari koje su ti važne i vrijedne. Nešto što će te pokrenuti da dijeliš svoj sadržaj sa publikom. Pri tome želim da ti savjetujem da ne moraš da se vežeš za samo jednu stvar, jer ljudi se mijenjaju isto kao i njihovi interesi i ciljevi. Možeš se prilagoditi u bilo kojem trenutku i obraćaj se različitoj publici dok ne pronađeš ono što ti odgovara.

Izgradi

Sistemi i procesi su ono što može pomoći u razvoju tvog ličnog brenda. U ovoj fazi već određuješ svoj lični brend i nešto što te izdvaja od drugih u digitalnom svijetu. Istakla bih da je važno da imaš stil komunikacije na svim platformama. Saznala sam da je prilagođavanje jedne ideje za više platformi (repurposing) odličan način da zadržiš dosljednost. Ni ne moram da ti naglašavam koliko je autentičnost važna za izgradnju povjerenja kod publike. Tvoja online ličnost treba da bude odraz onoga što si offline.

Projektuj

Sada dolazi faza da izgradiš svoju online prisutnost, što znači da kreiraš sadržaj i da se aktivno angažuješ na raznim digitalnim platformama. Možeš naprimjer pisati online. Napišeš članak, blog ili nešto slično, da provučeš svoje ime kroz pametno i promišljeno pisanje. Na taj način gradiš svoj kredibilitet i prepoznatljivost. Drugi način je da koristiš društvene mreže, povezuješ se sa publikom, dijeliš svoj sadržaj, na bilo kojoj platformi, što zavisi od tebe gdje ti je ciljana publika. Tamo gdje je publika najaktivnija, to je platforma koju trebaš koristiti! Isto tako, možeš iskoristiti webinare, podcaste ili neke slične događaje koji su popularni i na taj način da se predstaviš, kao i da ojačaš svoj lični brend.

Povećaj

Povećanje tvog brenda doprinosi njegovanju odnosa sa publikom. Ključna riječ je “umrežavanje” jer tako možeš stvoriti nove prilike i proširiti svoj lični brend. Možeš se umrežavati na više načina, ali kao najbolje navest ću ti upoznavanje na različitim događajima, možeš komentarisati zanimljiv sadržaj svojih kolega, dijeliti radove drugih na društvenim mrežama, odgovaraj na pitanja u svojoj zajednici i slično. Naravno, vodi računa o vrijednostima koje si definisao ili definisala u prvom koraku, jer na osnovu toga ćeš znati s kim treba da se umrežavaš.

Procijeni

Ono što ja često radim jeste da preispitujem svoje ciljeve, pa to ću savjetovati i tebi. Tako možeš znati da li si zaista zadovoljan ili zadovoljna tim što radiš ili ipak želiš promjenu. Savim je okej šta god da odlučiš, da li da nastaviš isto ili da se posvetiš nečemu drugom. Važno je da se neprestano usavršavaš i poboljšavaš svoj brend.

Ukoliko se odlučiš da isprobaš ove korake, želim ti svu sreću!

Izvor: rolify.com