Fond za razvoj poduzetništva usmjeren je na podršku realizaciji poduzetničkih inicijativa i inicijativa koje imaju za cilj poboljšanje poduzetničkih kompetencija građana/ki s ciljem povećanja zapošljivosti i samozapošljivosti građana/ki. Podrška iz ovog fonda namjenjena je pokretanju i unapređenju prihodovnih aktivnosti domaćinstva, te pokretanju i unapređenju rada malih start-up preduzeća na području Tuzlanskog kantona.
Cilj fonda je doprinijeti stvaranju uslova za zapošljavanje i samozapošljavanje nezaposlenih osoba kroz jačanje poduzetničkih kompetencija učesnika kako bi ih osposobili za pokretanje malih biznisa i razvoj prihodovnih aktivnosti domaćinstva.
Tuzla,02.08.2022.
Protokol br: 339/22
Br. Javnog poziva: 7 – FP – 2/2022
Fond za razvoj poduzetništva
Poziv start-up poduzetnicima
Fondacija tuzlanske zajednice (FTZ) poziva zainteresovane mlade do 30 godina, sa područja Tuzlanskog kantona, koji planiraju pokrenuti vlastiti biznis i koji žele unaprijediti svoje poduzetničke vještine i kompetencije da se prijave na javni poziv za podršku start-up poduzetnicima.
Fondacija tuzlanske zajednice (FTZ) u okviru projekta „Snaga lokalnog“ koji implementira uz partnersku saradnju sa USAIDom realizuje i aktivnosti usmjerene na poboljšanje poduzetničkih kompetencija mladih građana/ki s ciljem povećanja zapošljivosti i samozapošljivosti građana/ki kroz podršku pokretanju malih start-up preduzeća.
Podrška se realizuje kroz projekat “Naša zajednica je naša odgovornost” koji ima za cilj da osnaži mlade osobe i podstiču ih na samozapošljavanje, promicanje poduzetničkog duha u njihovim zajednicama i hvatanje u koštac sa problemom nezaposlenosti kako ne bi napustili zemlju.
Ukupna finansijska vrijednost izdvojena za podršku poduzetnicima u ovom pozivu iznosi 30.000,00 KM ili 6 poduzetničkih inicijativa od po 5.000 KM bez PDVa.
FTZ će organizirati i obuku u poduzetništvu za 20 mladih osoba koja je posebno važna za uspostavljanje kontakata s poslovnim sektorom jer se kroz projekat planira organiziranje poslovnih susreta „Biznis kafa“ i mentorstvo s predstavnicima lokalnih biznis lidera.
Cilj programa:
Doprinijeti stvaranju uslova za zapošljavanje i samozapošljavanje nezaposlenih mladih osoba kroz jačanje poduzetničkih kompetencija kako bi ih osposobili za pokretanje malih biznisa.
Prijavom na poziv, zainteresovani kandidati/kinje stiču pravo na:
- dvomjesečnu obuku iz oblasti poduzetništva, u trajanju od 64 sata, koja će se održavati kroz 8 cjelodnevnih predavanja u periodu septembar-oktobar 2022. godine (ovisno od situacije eventualno uslovljenom pandemijom COVID 19 i mjerama Kriznog štaba FBiH edukacija će se realizovati ili online ili u uslovima propisanim mjerama o čemu će odabrani kandidati biti blagovremeno obavješteni).
- mentorsku podršku; FTZ će u suradnji sa poslovnim sektorom, osigurati i stručnu mentorsku podršku svim polaznicama obuke, a kandidati i kandidatkinje koje dobiju finansijsku podršku će imati na raspolaganju i mentorsku podršku u prvim mjesecima razvoja svog biznisa.
- finansijsku podršku za realizaciju svog poduzetničkog poduhvata, do 5.000,00 KM (bez PDV-a) za pokretanje registrovane poslovne aktivnosti.
Ko se može prijaviti:
EDUKACIJA:
- Punoljetni mladi građani/ke dobi do 30 godina, sa područja svih gradova/općina Tuzlanskog kantona;
- Punoljetni građani/ke koji koji nemaju formalno registriran biznis i koji planiraju pokrenuti vlastiti biznis i koji žele unaprijediti svoje poduzetničke vještine i kompetencije.
Napomena:
- Prednost u pozivu imaju nezaposlena lica sa evidencije Zavoda za zapošljavanje TK.
- Broj polaznika/ica edukacije je ograničen na maksimalno 20 osoba.
Očekivani rezultati
Učesnici/e će unaprijediti svoja znanja i vještine o fazama poslovnog planiranja, marketingu i ostalim poduzetničkim oblastima. Svih 20 polaznika/ica će biti osposobljeno da kreira poslovni plan i da isti kandiduje za finansijsku podršku kako bi pokrenuli vlastiti mali biznis. Kandidati/kinje koji dobiju finansijsku podršku dobit će i mentorsku podršku u prvim mjesecima pokretanja biznisa.
Struktura obuke
Predviđeno je da se obuka sastoji od 4 modula, a svaki modul bi se sastojao od 2 cjelodnevna predavanja sa po 8 školskih časova od 45 minuta. Ukupan predviđeni broj časova je 64. U okviru obuke zainteresovani kandidati će izraditi poslovni plan koji je osnov za dalju finansijsku i mentorsku podršku.
Moduli planirani obukom
- Poduzetništvo i poslovna ideja
- Proizvod i istraživanje tržišta
- Poslovno planiranje, marketing, operativni i plan upravljanja
- Operativni, finansijski i biznis plan
FINANSIJSKA PODRŠKA:
Pravo podnošenja zahtjeva za finansijsku podršku imaju učesnici/e edukacije koji su prisustvovali/e na minimum 75% edukativnih radionica i koji/e žele pokrenuti registrovanu poslovnu aktivnost.
Detaljne kriterije za finansijsku podršku možete pogledati na web stranici Fondacije (link).
Mentorska podrška:
Učesnici/e edukacije će imati priliku svoju ideju razvijati direktno na edukativnim radionicama pri čemu će pored savjetodavne podrške predavača imati i podršku stručnog mentora/ice.
Učesnici/ce edukacije, u procesu razvijanja svog biznis plana, imaju pravo na:
– 1 zajedničko savjetovanje sa mentorom (sastanak 2 h)
– 2 individualna savjetovanja sa mentorom (sastanak 1h)
– 3 uvida u biznis plan (sugestije putem e-maila)
– po potrebi savjetovanja putem telefona ili uvid u biznis plan (sugestije putem e-maila)
Termine savjetovanja aplikanti će dogovoriti direktno sa odabranim mentorima. Oni kandidati koji dobiju finansijsku podršku, dobit će i mentorsku podršku u oblasti marketinga, finansija, plasmana proizvoda i sl. u prvim mjesecim pokretanja preduzeća.
ŠTA NE PODRŽAVAMO?
Biznis ideja ne može biti podržana ako se radi o sljedećim slučajevima:
- ukoliko je biznis već registrovan ili je pokrenut proces registracije,
- ukoliko se želi registrovati biznis van Tuzlanskog kantona,
- ukoliko se potražuju sredstva za registraciju biznisa,
- ukoliko se potražuju sredstava za troškove koji nisu prihvatljivi (više o istim u Kriterijima javnog poziva).
NAPOMENA: Sredstva iz ovog Javnog poziva ne uključuju troškove poreza na dodanu vrijednost, PDV. Svi subjekti uspostavljeni po osnovu ovog projekta kao što su registrovana pravna lica (primjer doo – Društva sa ograničenom odgovornošću) ili fizička lica na primjer obrti (Djelatnosti srodne obrtničkoj, Ugostiteljske radnje i slično), koja dobiju ova sredstva mogu ostvariti pravo na povrat PDV-a za sve troškove koji budu finansirani dodjeljenim grantom. Shodno prethodno navedenom, aplikanti su obavezni prilikom popunjavanja budžeta projekta ili biznis plana da unose isključivo cijene i vrijednosti robe bez PDV-a u kolonu tražena donacija od FTZ, dok vlastito učešće i druge troškove iskazuju sa PDV-om.
Dodijela grantova
Nakon edukacije, stručna komisija će izvršiti procjenu dostavljenih biznis planova, te na osnovu kvalitete ideje i poslovnog plana, kao i spremnosti i odgovornosti kandidata odabrati najboljih 6 biznis ideja te im dodijeliti grantove do maksimalno 5.000 KM. Komisija će procjenjivati sljedeće kriterije: sposobnost aplikanta da iznese poslovnu ideju, kvalitet biznis plana, inovativnost biznis ideje, utrživost proizvoda/usluge, održivost biznisa i mogućnost zapošljavanja dodatnih osoba.
Vremenski okvir
Edukacija će biti organizovana od septembra do oktobra 2022. godine. Odabrani kandidati/kinje bit će blagovremeno obavješteni o tačnom rasporedu edukacija. Prijem finaliziranih poslovnih planova će se realizirati najkasnije do 10. novembra 2022. godine, a dodjela sredstava za najbolje poslovne planove i potpisivanje ugovora sa dobitnicima će se realizirati najkasnije do novembra 2022.godine, a nakon registracije biznisa.
Prijave i kontakt
Zainteresovani kandidati obavezni su dostaviti popunjen prijavni obrazac na e-mail adresu inicijative@fondacijatz.org najkasnije do 05.09.2022. godine.
Obzirom da je broj mjesta ograničen Fondacija tuzlanske zajednice zadržava pravo izbora zainteresovanih kandidata na osnovu dostavljenih informacija iz prijave. Svi aplikanti će biti obavješteni o ishodu procesa selekcije učesnika projekta najkasnije do 12.09.2022. Sva dodatna pitanja možete postaviti na gore pomenuti mail ili na broj 035/362-830 (kontakt osoba je Tarik Baraković).
Izvor: fondacijatz.org