Pozitivne promjene su nerijetko rezultat strpljenja, upornosti i predanog rada. Kampanja “Niko gladan, niko sam” je savršen primjer toga. Kroz godine upornog zagovaranja i rada, ova kampanja je postigla nešto što se mnogi nisu usudili ni sanjati.
Pozitivne promjene su nerijetko rezultat strpljenja, upornosti i predanog rada. Kampanja “Niko gladan, niko sam” je savršen primjer toga. Kroz godine upornog zagovaranja i rada, ova kampanja je postigla nešto što se mnogi nisu usudili ni sanjati. Naravno, da bi se kreirala velika stvar potrebno je mnogo ruku. Tako su partnerski stisak formirale fondacije: Mozaik, Hastor, Trag, Catalyst, te udruženja: Mreža za izgradnju mira i Pomozi.ba. Uz značajnu finansijsku pomoć USAID-a, 2019. godine napravljen je prvi korak na dugom putu kojim će se utabati staze za humanije bosanskohercegovačko društvo.
Početkom oktobra 2023. godine organizovana je prva koordinisana donacija hrane oslobođene PDV-a. To je najveći plod uspjeha ubran nakon četiri godine intenzivnog rada i zagovaranja izmjene zakona o PDV-u kako bi se ukinuo porez na doniranu hranu.
Kampanja ”Niko gladan. Niko sam” tako postaje dokaz da je pozitivna promjena moguća i da je moguće pravnim regulativama stvoriti društvo koje brine o svim svojim članovima. Tako se uspjeh ove kampanje ne mjeri samo u brojkama i statistikama već i u promjeni percepcije da se nepravda ne može prevladati. Kampanja ”Niko gladan. Niko sam” je ujedinila dobro u Bosni i Hercegovini koje je potvrdilo da su zajednički ciljevi i pozitivne vrijednosti važniji i veći od podjela duboko ukorijenjenih u bh. društvo.
Posebno je ohrabrujuće vidjeti da su mediji prepoznali značaj kampanje i razmjere njenog utjecaja. Javno izvještavanje nije samo prenosilo informacije, već je potaknulo i veći angažman građana te ih inspirisalo da podrže ovu vrijednu inicijativu. To potvrđuje veliki odaziv medija u nastojanju da prenesu pozitivnu priču koja je svoj epilog dobila trećeg oktobra u dvorištu Udruženja Pomozi.ba odakle je javnim kuhinjama isporučen prvi kamion donirane hrane oslobođene PDV-a. Tom prilikom je voditeljica programa, Emela Burdžović, prokomentarisala: ”Ne pamtim kada sam vidjela ovoliki broj kamera okupljenih oko jedne pozitivne priče.”
Direktor Fondacije Mozaik, Zoran Puljić, svjestan značaja medija nije propustio priliku pozvati medije da nastave pratiti procese primjene ovog plemenitog zakona i da skrenu pažnju ukoliko uoče njegovu zloupotrebu. Ovo pokazuje da društvena odgovornost i transparentnost igraju ključnu ulogu u postizanju pravde i jednakosti u društvu.
Fondacija Mozaik nije propustila priliku zahvaliti se građanima i građankama na njihovoj podršci i angažmanu koji su dodatno osnažili kapacitete kampanje “Niko gladan, niko sam” čime su dali značajan doprinos pri stvaranju pozitivnih promjena u zemlji. Tako su, nakon usvajanja izmjene zakona o PDV-u, širom Bosne i Hercegovine osvanuli jarko crveni bilbordi sa kratkom, ali snažnom porukom: ”Hvala vam!”.
Iz Fondacije Mozaik su naročito zahvalni mnogim javnim ličnostima koje su na svoj način bile ambasadori kampanje ”Niko gladan. Niko sam”, ali i partnerima: AS Holding, Bingo, Lactalis BH, Mi99, Nestle, Kovo Commerce, Džajić Commerce, Gadžo Comerc, Mik Company, Drogerie markt BiH. Bez njihovog rada, zalaganja i podrške, put bi bio znatno teži i sporiji. Neophodno je pohvaliti stručnost i profesionalnost pomoćnika direktora Sektora za poreze, gospodina Muharema Mašinovića i gospodina Sedina Mešinovića, šefa Odsjeka za reviziju i kontrolu. Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, gospodin Saša Magazinović, jedan je od predlagača dopune zakona o porezu na dodatnu vrijednost, kojim je ukinut PDV na doniranu hranu. On je istaknuo kako ovakvo jedinstvo odavno nije viđeno obzirom da je zakon jednoglasno podržan u oba doma Parlamenta Bosne i Hercegovine. Naveo je da postoji i mnogo drugih tema kojima se na ovakav način može pristupiti.
Iz tog razloga, uspjeh kampanje ”Niko gladan. Niko sam” treba biti poticaj za druge zajednice i društva da se aktivno angažuju u borbi za bolju budućnost. Ova kampanja je svjetionik nade i podsjetnik da svako društvo ima potencijal za rast i razvoj, a da solidarnost i saradnja mogu dovesti do pozitivnih promjena koje će utabati staze kakvima možemo koračati u humaniju budućnost. Neka kampanja ”Niko gladan. Niko sam” služi kao dokaz da je promjena moguća i da svako od nas može biti dio te promjene. Svi zajedno, možemo graditi bolju budućnost za Bosnu i Hercegovinu.
Više informacija možeš pronaći na ovom linku.
Izvor: lonac.pro