Donosimo savjete kako organizacije mogu povećati svoju prisutnost u javnosti

Institut za razvoj mladih KULT održao je osmi NVO MeetUp o temi Promocija i marketing – izazovi i uspjesi. Preporuke koje slijede u nastavku teksta nastale su u razgovoru sa dr. Sanelom Tunović direktoricom PR agencije Via Media, Bernardom Pavlinovićem art direktorom agencije Triptih Sarajevo i Almirom Panjetom, freelancer novinarom. 

  • Strast, fokus i kontinuitet temelji su uspješne promocije 

Posvećenost i istrajnost u promociji određene problematike kojom se  nevladine organizacije bave, čak i kada imaju ograničene resurse, recept su za uspjeh. Stoga, strast i fokus izdvajaju se kao neizostavni elementi u promociji rada nevladinih organizacija. Uspješne kampanje kreiraju timovi koji dijele duboka uvjerenja u ono što rade i ne odustaju od svojih ciljeva. Čak i kada se projekat završi organizacija treba nastaviti promociju vrijednosti i uvjerenja za koja se zalaže. Za organizaciju je ključno njegovati kontinuitet u informiranju javnosti o određenom problemu kako bi zadržala fokus na svojim ciljevima, te kako bi postepeno mijenjala svijest javnosti i olakšala buduće uspjehe u radu na narednim projektima.  

  • Iskoristite inspiraciju iz različitih izvora kako biste napravili efikasnu promociju! 

Inspiraciju za promociju organizacije mogu pronaći u različitim izvorima kao što su analiza ciljne grupe, istraživanja, praćenje trendova i sl. Kroz pažljivo planiranje i fokus na ciljane strategije, organizacije mogu efikasno promovirati svoje ciljeve. Važno je da promocija odražava autentičnost i vrijednosti organizacije kako bi bila relevantna i privlačna ciljanoj publici. Čak i u situacijama kada su resursi ograničeni, organizacije imaju mogućnost iskoristiti kreativne strategije za promociju. To uključuje aktivnosti poput korištenja društvenih medija kao jeftinog, a učinkovitog alata, besplatnih marketinških platformi poput blogova, te stvaranje partnerstava s drugim organizacijama ili pojedincima kako bi se proširio utjecaj i dosegnula nova publika.  

  • Malo drugačiji dizajn 

U srcu promocije svakako je grafički dizajn kampanje. Grafike kampanja trebaju biti jednostavne, ali efektne u podržavanju glavnih poruka organizacije. U većini slučajeva dizajn je prva stvar koja će privući javnost da obrati pažnju na kampanju organizacije. Iako se inspiracija može tražiti u okolini i kroz praćenje postojećih trendova, važno je postići unikatnost i uraditi nešto što drugi nisu uradili. Kampanje koje izađu iz „standarda“ imaju veće šanse da budu primijećene u odnosu na one koje se kreću u granicama ustaljenih obrazaca promocije. Bombastični, zabavni, humoristični ili provokativno dizajnirani promotivni materijali mogu učiniti kampanju primijećenom, što će osigurati da poruka koju želimo poslati bude bolje plasirana i prihvaćena u javnosti.   

  • Da bi efektivno poslali poruku potrebno je paziti na harmoniju u dizajnu 

Kombiniranje boja, slova i grafike koja predstavlja poruku koja se šalje u javnost treba biti pažljivo izvedeno kako bi se postigla harmonija i efikasno prenijela poruka organizacije. Važno je obratiti pažnju na detalje poput fontova, proporcija i rasporeda elemenata kako bi se postigao željeni estetski i komunikacijski učinak. Komunikacija teme treba biti dosljedna i jasna kroz sve elemente dizajna kako bi se publika lakše identificirala s porukom organizacije. Dosljednost u dizajnu svih materijala koji komuniciraju određenu temu pomoći će u stvaranju bolje prepoznatljivosti i jasne poruke.  

  • Izbor alata može biti presudan za dobru vidljivost 

Organizacije koje imaju ograničene resurse ne bi trebale dizajnirati promotivne materijale u npr. Word-u. Ukoliko žele raditi kreiranje promotivnih materijala za digitalne medije, organizacije mogu koristiti aplikacije poput Canve, ali ukoliko je riječ o materijalima koji se trebaju štampati to nije preporučljivo jer je riječ o različitim grafičkim standardima. U tom slučaju se organizaciji savjetuje da pronađe stručnjaka koji će volonterski pomoći u kreiranju promotivnog materijala. Ukoliko to nije moguće, za organizaciju je preporučljivo da koristi druge metode za promociju, poput fotografija i ličnih, pozitivnih, priča korisnika. 

  • Društvene mreže su snažan alat za veću vidljivost organizacije 

Društvene mreže su moćan alat za širenje informacija i povećanje vidljivosti. Trendovi poput video sadržaja, interaktivnih priča i influencer marketinga mogu povećati vidljivost organizacije na društvenim mrežama. Korištenje relevantnih hashtagova, redovno objavljivanje i angažiranje publike ključni su faktori za postizanje bolje vidljivosti. S obzirom da su same po sebi interaktivne, društvene mreže su odličan prostor i za dvosmjernu komunikaciju s javnosti. Kada organizacija postane prepoznatljiva mediji počinju da prate njene objave i sami dijele informacije koje pronađu na profilima društvenih mreža organizacija. 

  • Gradite emocionalnu vezu s publikom 

Kroz životne priče korisnika kojima su projekti pomogli, organizacije mogu prenijeti svoju misiju, vrijednosti i utjecaj na zajednicu na način koji će duboko dirnuti ljude što će graditi emocionalnu povezanost između organizacije i publike. Korištenje autentičnih priča koje ilustriraju uspjehe, izazove i utjecaj projekata, a ne samo uspjehe aktivnosti,  može rezultirati snažnom vezom s publikom. 

  • Povezivanje s poznatima jača vidljivost organizacije 

Saradnja s javnosti poznatim osobama može imati značajan utjecaj na promociju organizacije. Međutim, važno je zadržati autentičnost i integritet u procesu. Povezivanje s poznatim osobama može donijeti veću vidljivost i podršku, ali je bitno da ta saradnja odražava vrijednosti i ciljeve organizacije. Dugoročna saradnja s poznatim osobama može rezultirati jačanjem brenda organizacije i povećanjem podrške zajednice. Prilikom odabira poznate osobe za saradnju, važno je istražiti njen historijat, stavove i uvjerenja kako bi se izbjegle negativne posljedice. Potrebno je pronaći osobu koja je dijeli ista uvjerenja kao i organizacija i koja će autentično predstavljati njezine vrijednosti jer će to povećati razumijevanje i podršku publike. Važno je imati na umu da saradnja s poznatim osobama nosi određene rizike, poput potencijalnih suprotnih stavova ili negativnih reakcija javnosti.  

  • Jasnoća i pristupačnost su „na cijeni“ 

Funkcionalan dizajn ne samo da treba efikasno komunicirati poruku organizacije, već i osigurati da informacije budu lako razumljive i pristupačne publici. Kako bi se postigla maksimalna učinkovitost i vidljivost, ključno je osigurati da dizajn bude prilagođen ciljnoj publici i kanalu komunikacije

Prilikom kreiranja dizajna, važno je izbjegavati preopterećenost tekstom kako bi se izbjeglo zasićenje publike informacijama. Trikovi poput korištenja jasnih i kratkih poruka te uključivanje vizualnih elemenata koji ističu ključne informacije, pomažu u stvaranju preglednog i atraktivnog dizajna. Upotreba grafike umjesto teksta može dodatno olakšati razumijevanje poruke, posebno kada je riječ o složenim konceptima ili statističkim podacima. 

  • Prilagoditi dizajn ciljnoj publici  

Prilagođavanje dizajna ciljnoj publici igra ključnu ulogu u njegovoj učinkovitosti. Različite demografske grupe mogu imati različite preferencije i navike u korištenju informacija, stoga je važno razumjeti svoju publiku i prilagoditi dizajn kako bi se privukla njihova pažnja i interes. Na primjer, mlađa publika može preferirati dinamične i interaktivne elemente, dok starija publika može više cijeniti jednostavnost i preglednost.  

  • Medijima slati „žive priče“ 

Ključna tajna uspješne komunikacije s medijima leži u kontinuiranom i jasnom informiranju, ali i u ponudi zanimljivog i relevantnog sadržaja. Proaktivno povezivanje s medijima te pružanje dodatnih informacija može biti presudno za osiguranje veće medijske pokrivenosti. Organizacija treba biti spremna odgovoriti na njihove upite, pružiti dodatne informacije i komentare kako bi se osigurala što bolja medijska prisutnost i pozitivno predstavljanje organizacije.  

Izvor: mladi.org