DepilConcept: Precizna saradnja je ključ uspeha u franšiznom poslovanju

DepilConcept je internacionalni franšizni brend Beauty industrije, koji ima preko 150 centara i 300.000 zadovoljnih klijenata i klijentkinja širom sveta. Primaoci Master licence franšize ovog brenda u Srbiji su Irma Kasavica i Nemanja Nikodijević, a njihov prvi DepilConcept centar u Srbiji je nedavno proslavio svoj 2. rođendan. Tim povodom, uradila sam intervju sa Nemanjom, koji je članovima i članicama zajednice lonac.pro predstavio svoj brend, ali i podelio iskustva o franšiznom poslovanju.

Danica: Ćao, Nemanja! Hvala što si pristao da uradimo intervju za zajednicu lonac.pro. Za početak, možeš li nam ukratko predstaviti sebe i svoj biznis? 

Nemanja: Pozdrav! Pre svega, hvala na saradnji i interesovanju za brend DepilConcept.

Supruga Irma i ja smo primaoci Master franšize brenda DepilConcept za tržište Republike Srbije. U ovoj delatnosti smo punih 5 godina, a saradnju sa brendom DepilConcept smo otpočeli 2018. godine. U pitanju je internacionalni franšizni brend u oblasti estetskih centara koji je osnovan u Portugalu 2007. godine. Pored matične države Portugala brend posluje u Brazilu, Poljskoj, Srbiji, a od ove godine i u Republici Irskoj, Češkoj i Slovačkoj. U Srbiji trenutno radimo na 4 lokacije. Prvi centar je otvoren u aprilu 2019. godine u Beogradu, a sada posluje i u Mladenovcu, Zemunu i Čačku. Prva naša sledeća lokacija je Novi Sad, gde na jesen planiramo otvaranje centra.

Danica: Kao što znaš, lonac.pro je zajednica za aktivizam i preduzetništvo koja ima preko 60.000 članica i članova, a skoro 50.000 njih čine mladi ljudi. Veliki broj njih pravi prve preduzetničke korake ili razmišljaju o unapređenju svog biznisa. S tim u vezi, kako bi objasnio koncept franšiznog poslovanja onima koji ne znaju o čemu je reč? Kakvi sve biznisi se uopšte mogu franšizirati, s obzirom na to da postoje preduslovi koji moraju biti ispunjeni? 

Nemanja: Franšizni koncept poslovanja je odličan izbor za pokretanje privatnog posla. Velika prednost ulaska u franšizni sistem je ta što ne morate nužno da imate znanja i iskustva iz te delatnosti ili iz preduzetništva uopšte, baš zbog toga što kupovinom franšize preuzimate gotov i već razrađen model poslovanja, protokole rada, tehnologiju, znanje i veštine iz određene delatnosti, tj. know-how sistem brenda. To je dodatna sigurnost za sve primaoce franšize i startna pozicija je neuporedivo bolja i stabilnija, a samim tim i rezultati i isplativost posla, već od prvog dana.

Danica: Kada želiš da pokreneš franšizu, da li ti je potrebna neka vrsta predznanja u preduzetništvu i toj konkretnoj oblasti? Koliko tebi pomaže tvoj davalac franšize i koliko ti znači njegovo ili njeno mentorstvo?

Nemanja: Podrška davaoca master licence je od ogromne važnosti za nas, kao što je i našim primaocima franšize od velike važnosti naša podrška. U tome se pre svega ogleda snaga i kvalitet brenda. Svakodnevna saradnja i mentorstvo pomažu da se prepreke lakše i brže prevazilaze i da se postižu najbolji rezultati. Saradnja koju imamo sa kolegama i koleginicama iz Portugala je zaista izvanredna i ponosni smo na to! 

Danica: Kada govorimo o franšiznom poslovanju u Srbiji, ono je uglavnom rezervisano za neke poznate, visokobudžetne franšize koje mladim ljudima izgledaju nedodirljivo. Šta zapravo znači otpočeti sa franšiznim biznisom u našoj državi? Kako izgleda taj proces? Da li su propisi prihvatljivi i koliko ih je teško ispuniti? 

Nemanja: U Srbiji je više franšiznih brendova iz različitih delatnosti. Svakako da treba biti oprezan pri izboru brenda i partnera, jer franšizno poslovanje uglavnom predviđa dugoročnu saradnju pod precizno predviđenim uslovima. Naš je savet, naročito za mlade ljude, kao i za manje iskusne ljude u svetu privatnog biznisa, da je uvek poželjno pre započinjanja saradnje dobro se informisati o osnovama preduzetništva. Mi u franšiznom sistemu brenda DepilConcept svim primaocima franšize nudimo čitav spektar potrebnih informacija o propisima i uslovima pokretanja posla. Smatramo da su uslovi prihvatljivi, a dobra je stvar da su potrebne informacije i u Srbiji sve dostupnije. 

Danica: Sa kakvim si se sve preprekama susretao prilikom pokretanja biznisa, a sa kakvim tokom poslovanja? Da li je teško uskladiti svetske standarde sa onim na koje smo navikli kod nas? 

Nemanja: Kao i u svakom poslu, očekivane i neočekivane prepreke su sastavni deo posla. Iako se tržišta uglavnom razlikiju, modeli i protokoli rada su isti gde god brend posluje, tako da se prepreke mnogo lakše rešavaju. Podrška koju imamo od davaoca Master licence nam je od ogromne važnosti i u tom delu posla, i to je još jedna od odlika kvalitetnog franšiznog lanca.

Kada govorimo o neočekivanim preprekama, najbolji mogući test je bila kriza izazvana pandemijom virusa kovid 19. Još nismo ni proslavili prvi rođendan brenda u Srbiji, a morali smo privremeno da zatvorimo centre zbog uvođenja vanrednog stanja. Ne samo da nas to nije zaustavilo, nego smo u 2020. godini otvorili još 2 franšizna centra i proširili broj zaposlenih, uveli nove radne pozicije i dobili veliki broj zadovoljnih klijenata i klijentkinja. Položili smo test i pokazali pravu snagu franšiznog lanca. S obzirom da je kriza koja je zadesila gotov čitav svet polako iza nas, možemo reći da je sada možda i najbolji momenat za ulazak u preduzetničke vode. Periodi nakon ranijih velikih kriza su uvek bili najplodonosniji za preduzetništvo.

Danica: Možeš li nam reći više o DepilConceptu? Jedini ste salon na tržištu koji nudi pisanu garanciju uspeha svojim klijentima i klijentkinjama. Koliko vam je u poslovanju važno održavanje dobrih odnosa s javnošću i kako ih sprovodite? 

Nemanja: DepilConcept je usko specijalizovan brend koji se pre svega bavi tretmanima koji su vezani za dlaku na ljudskom telu. U ponudi imamo najkvalitetnije tretmane laserske i IPL/SHR epilacije, depilacije toplim i hladnim voskom, fototerapije lica i tela, nudimo i tretmane LashLift trepavica i korigovanja i farbanja obrva kanom. U svim našim centrima posedujemo tehnologiju poslednje generacije i najinovativnije svetske protokole rada. U DepilConcept centrima radi isključivo stručno i kvalifikovano osoblje. Ovo su razlozi zbog čega smo jedini brend u našoj delatnosti koji nudi pisani Sertifikat garancije rezultata za sve tretmane epilacije! Pored usluga, imamo i našu Concept+ liniju proizvoda, specijalizovanu za tretmane koji se pružaju kod nas. Svi naši proizvodi se proizvode po visokim stadnardima EU i mogu se kupiti isključivo u DepilConcept centrima.

Profesionalni pristup svakom klijentu ili klijenktinji ponaosob, kroz besplatne konsultacije, kao i vrhunski rezultati koje postižemo, dovode to toga da klijenti i klijentkinje imaju ogromno poverenje u naš brend. Zadovoljni klijenti i klijentkinje su naša misija! 

Danica: Hajde da posmatramo sada iz drugog ugla. Šta znači biti davalac franšize i kakve prepreke, a kakve prednosti, to nosi sa sobom? 

Nemanja: Biti davalac franšize na određenom tržištu je veliki i odgovoran posao. Zadatak davaoca franšize je da svim primaocima na adekvatan način prenese sve potrebno znanje i veštine koje nudi franšizni sistem. Takođe, gotovo svakodnevna podrška i pomoć pri pokretanju i vođenju posla je od velike važnosti za sve primaoce franšize na tržištu. Precizna saradnja je ključ uspeha, a dobri rezultati su jedino pravo merilo. 

Danica: Da li bi preporučio mladima da uplove u franšizni sistem? Kako bi im preporučio koji brend (i koju oblast) da odaberu? Kako uopšte u Srbiji oni mogu doći do brendova koji nude franšize?

Nemanja: Pre početka saradnje sa brendom DepilConcept mi smo već bili deo franšiznog sistema i onda smo se opet odlučili za franšizno poslovanje. To je najbolji pokazatelj koliko verujemo ovom vidu poslovanja. Uvek bismo se odlučili za takav vid ulaska u privatan posao, zbog mnogobrojnih pogodnosti i sigurnosti koju dobijate kupovinom franšize. Istraživanja kažu da 97% franšiznih privatnih biznisa nastavi sa radom posle prve godine poslovanja, a da 93% franšiznih privatnih biznisa nastavi sa radom posle pete godine! Mladim ljudima pre svega savetujemo da odaberu delatnost kojom bi se bavili. Beauty industrija je u top 5 najbrže rastućih industrija u svetu i kod nas. Ako se odluče za delatnost nege i održavanja tela, preporučujem franšizu brenda DepilConcept. Budite najbolji sa najboljima! 🙂 

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FDepilConceptSrbija%2Fposts%2F754775255242379&show_text=true&width=500

Danica: Imaš li neki savet za mlade (buduće) preduzetnike i preduzetnice?

Nemanja: Mi smo se takođe kao mladi upustili u preduzetničke vode i toplo to preporučujemo svim mladima koji razmišljaju u tom pravcu. Ne treba se plašiti rizika i potencijalnih grešaka. Mladost to dobro podnosi 🙂. Potrebno je malo hrabrosti i dosta rada i truda, ali je najvažnije da se iznova i iznova dodatno edukujemo i usavršavamo. U znanju je moć! 🙂  

lonac.pro