Usamljenost se povezuje s povećanim rizikom od brojnih fizičkih i mentalnih zdravstvenih problema, a za poduzetnike i preduzetnice je ključno da proaktivno traže načine za njihovo ublažavanje. S druge strane, budući da je rad na daljinu sve češće zajedničko iskustvo u društvu, dostupno je više mogućnosti i alata nego ikad za pomoć u borbi protiv osjećaja usamljenosti.
Invision Consulting je agencija ispred koje stoje Ajla i Amir Mulalić. Oni su izuzetna rijetkost u regionu obzirom da se profesionalno bave business coachingom i od toga žive. Kroz seriju godišnjih evenata za lični i profesionalni razvoj okupljaju veliki broj ljudi kako bi stvorili konekcije i pronašli način da ostvare svoje ciljeve kako novim saznanjima tako i umrežavanjem.
Danas razgovaramo sa Amirom Mulalićem o poduzetničkoj izolaciji koja postaje sve veći problem sa porastom broja malih poduzeća.
Amire, po iskustvu tvojih klijenta kao i po tvom iskustvu, kad se javlja ovaj fenomen poduzetničke usamljenosti i zašto?
Počinje sa onim dobro poznatim pitanjem “Ima li od toga kruha?”, već tada počinjemo sumnjati u to da u našoj okolini ima prostora da nas naši bližnji razumiju. Kad otvorimo biznis, okruženi smo ljudima koji nemaju biznis, ali imaju sve savjete ovog svijeta. Usamljenost u biznisu dolazi tako što kad pokrenemo biznis, iskočimo iz okruženja u kojem smo, a ne mijenjamo ga. To ne znači da treba napustiti prijatelje i porodicu, nego se okružiti sa više ljudi koji mogu razumjeti naše izazove koje imamo kao poduzetnici.
Kako onda balansirati lični i profesionalni život kako ne bismo zapali u poduzetničku izolaciju?
Ljudi se ne rađaju sami, već su u okolini sa drugim ljudima i nije prirodno da se osjećamo usamljenima. Ljudi imaju neopisivu potrebu da traže konekciju sa drugima i ključna je za njihovo psihičko i fizičko zdravlje. Pošto moramo imati nekoga s kim ćemo slaviti pobjede ili dobiti podršku kad je teško, ekstremno je važno da uz sebe imamo ljude koji nas mogu razumjeti. Moj savjet je da dobro upoznaš s tim koje su tvoje potrebe i ko ih može ispuniti. Izazov je u tome da se često moramo pomiriti s tim da naše profesionalne potrebe ne mogu ispunjavati ljudi iz privatnog života.
Zašto je tako teško održavati prijateljstva sa ljudima koji nisu poduzetnici u tvom životu?
Kao vlasnik biznisa, posebno ako imaš neko dobro auto ili obezbijeđen stan, gubiš pravo da ti bude teško. Tvoj problem oko toga da moraš nabavljati mašinu od više desetina ili stotina hiljada maraka, što je nečija godišnja plata, su mnogima nezamislivi. Jedan naš klijent nam je jednom rekao kako je napravio odličnu prodaju i ponosan to podijelio sa suprugom, a dobio je komentar da ona za isti taj novac radi mjesecima. Ako se bilo čime pohvališ, ljudi oko tebe tvoj uspjeh doživljavaju kao vlastiti neuspjeh i zbog toga se i ti i oni osjećate loše, a ti sebi zabraniš da slaviš uspjehe sa drugima kako ih ne bi povrijedio.
Da li se usamljenost u biznisu postaje intenzivnija ili se smanjuje s vremenom?
Što više napreduješ veća je usmljenost. Postoji sve manje ljudi u tvom okruženju koji te mogu razumjeti. To ne zavisi samo od para, neko može imati i više para od tebe, ali ne dolazi do njih ulažući istu vrstu energije kao ti i zbog toga te ne razumije. Naprimjer, ako je neko naslijedio firmu ili firma već posluje dugo vremena. U suštini, stvar je bliskosti u ambiciji, potencijalu i želji za napretkom.
Da li je zarada ono što što poduzetnike razdvaja od okoline i čini da se osjećaju izolovano?
Ne. Više je stvar promjene mindseta. Biznis je samo jedan način postizanja rezultata, kao što je i pisanje knjige ili igranje tenisa. To su sve načini izlaska iz prosjeka i bilo ko se uhvati toga imat će sve iste ove probleme s kojima se susreću poduzetnici bez obzira na količinu novca koji zarađuju. Da bi se bavio sa bilo kojom od ovih stvari, ne možeš biti prosjek. Ili pišeš sjajne knjige, ili si kao drugi.
Na koji način Invision Consulting pomaže poduzetnicima i preduzetnicama koji se susreću sa ovim izazovom?
Jedna karakteristika Invision događaja je da okupljamo ljude sa istim ili sličnim problemima i tako dobivaju to razumijevanje. Posjećivanje evenata gdje se sastaju ljudi slični tebi je način da nađeš istomišljenike i gdje možeš govoriti o svojim iskustvima bez da ispadaš čudak. Isto tako, dosta stvari u biznisu su poslovna tajna i ne možeš uvijek pričati tome sa drugim poduzetnicima. Naprimjer, ne može Đoković pričati o nekim svojim strategijama sa drugim igračima, jer će sutra igrati jedan protiv drugog i to može iskoristiti protiv njega. Đoković o tome može pričati sa trenerom, a poduzetnici sa svojim business coachem.
Na kraju te moramo pitati, šta bi voljeo da si znali, a da se tiče ove teme, prije nego si pokrenuo biznis?
Volio bih da sam ozbiljnije doživljavao onu općepoznatu izjavu da si ti u prosjeku 5 ljudi s kojima provodiš najviše vremena. Danas kad pomislim da negdje želim biti, počinjem od toga da se okružim takvim ljudima. Čitam njihove knjige, pratim njihove podcaste i onda idem ka tome. Sve sam to znao i prije, ali nisam dovoljno jako u to vjerovao da napravim konkretne akcije.
Akta.ba
Izvor: rolify.com