Rolify internship program sprovodimo već više od 4 godine i kroz njega je prošlo preko 30 mladih. To je preko 10 ciklusa prakse i više stotina prijava. Kako se onda izdvojiti u moru kvalitetnih kandidata i kandidatkinja? Potrudiću se da ti pružim ključne smernice kako da unaprediš svoju prijavu i možda baš ti postaneš deo našeg tima, kao deo nove generacije Rolify interna i internica.
P.S. U ovom blogu pišem iz svoje perspektive, zato je i naslov kako dobiti praksu u Rolifyu, ali verujem da ćeš neke od saveta moći da primeniš i ako se prijavljuješ negde drugo.
Istraži gde se prijavljuješ
Kada su prakse u pitanju, jedna od glavnih stavki koje su nam bitne kod selekcije prijava je da li i koliko su aplikant ili aplikantica upoznali Rolify. Pre nego što se prijaviš, izdvoji vreme da upoznaš našu zajednicu.
Ako već nisi deo Rolifya, registruj se, istraži šta radimo, kojim temama se bavimo i kako sve to funkcioniše (iz tvog ugla). Ovo će ti pomoći da bolje razumeš našu misiju i vrednosti, kao i da vidiš gde se ti uklapaš i da li je ova praksa uopšte za tebe.
Fokus na veštine
Posle urađenog prvog koraka, odnosno upoznavanja sa Rolify zajednicom, znaćeš da nam je jedan od glavnih fokusa upravo na razvijanju veština kod mladih. Kroz sve naše aktivnosti, a naročito kroz praksu, radimo na veštinama budućnosti koje će ti dati prednost na tržištu rada i pripremiti te za (prve) poslovne poduhvate.
Rolify vrednuje tvoje veštine, ali ne očekujemo da već imaš profesionalno iskustvo. Umesto toga, tražimo od tebe da pokažeš znanje i interesovanje za digitalni marketing. Važno je da si upoznat ili upoznata sa osnovama, a još važnije da želiš da učiš i razvijaš se kroz praksu.
Proaktivnost & kreativnost
Proaktivnost i kreativnost su neke od najvažnijih veština koje su ti potrebne na početku, dok još ne skupiš dovoljno iskustva i razviješ nove.
Proaktivnost nije samo puko obavljanje zadataka, to je sposobnost da prepoznaš potrebe tima ili kampanje na kojoj radimo i preuzmeš inicijativu da ih ispuniš. Na praksi u Rolifyu, proaktivnost znači da nećeš čekati da ti neko dodeli zadatak, već ćeš istraživati načine kako još možeš doprineti, mimo redovnih zadataka koje dobijaš od svog mentora ili mentorke. Bilo da je to predlaganje novih ideja za kampanje, identifikovanje novih trendova u digitalnom marketingu ili nuđenje pomoći kolegama i koleginicama kada imaš višak vremena – sve to će doprineti i tebi i kolektivu u kom radiš.
Veruj mi, radno vreme je sasvim dovoljno za sve te aktivnosti, a upravo tako razvijaš i organizacione veštine i time management. Win-Win!
Uz to, u svetu digitalnog marketinga trendovi se brzo menjaju, pa zato stavljamo kreativnost uz proaktivnost kao savršen tandem! Kreativnost nije samo u osmišljavanju novih ideja, već i u sposobnosti da postojeće pristupe unaprediš i prilagodiš specifičnim potrebama. Ona ti omogućava da zadržiš relevantnost i privučeš pažnju ciljne grupe, da problemima pristupaš iz drugačijeg ugla, donosiš inovativna rešenja i unosiš svežinu u svakodnevne zadatke.
Definiši svoju ulogu na praksi
Iako se prijavljuješ na praksu u oblasti digitalnog marketinga i logično je da ćeš se time baviti, tu ipak postoji dosta prostora da se profilišeš i usmeriš. Uvek je dobro da u svojoj prijavi jasno definišeš kako vidiš svoju ulogu na praksi. Razmisli o tome šta želiš da radiš, u kojim kampanjama želiš da učestvuješ i kako bi ti te aktivosti doprinele da unaprediš svoje veštine, dok uporedo doprinosiš zajednici.
Važno je da pokažeš ne samo da razumeš šta se očekuje od tebe, već i da razmišljaš o tome kako možeš aktivno doprineti timu. Definisanje uloge nije samo pitanje odgovornosti, već i prilika da predstaviš svoje ideje, ambicije i viziju.
Autentičnost & motivacija
Na kraju, jako je važno da u svojoj prijavi prikažeš i svoju autentičnost i motivisanost. Pokaži ko si, šta te motiviše i zašto baš želiš praksu u Rolifyu. U okruženju kao što je Rolify, gde se ceni timski rad i iskrena komunikacija, biti svoj je ključno za izgradnju poverenja i uspešnu saradnju. Nismo u potrazi za savršenstvom, već za ljudima koji žele da rastu i razvijaju se zajedno sa nama, tako da nema potrebe da ulepšavaš ili preuveličavaš svoje kvalitete.
Sa druge strane, motivisanost je jasan znak da si ozbiljan ili ozbiljna u vezi sa praksom i da vidiš dugoročnu vrednost u iskustvu koje možeš steći u Rolifyu. Motivisani kandidati i kandidatkinje su oni koji se ne zadovoljavaju samo izvršavanjem zadataka, već stalno traže nove prilike za rast i usavršavanje.
Kao što možeš da stekneš utisak iz svega ovoga, prijava za praksu u Rolifyu nije samo prilika da dobiješ iskustvo, već i da postaneš deo zajednice koja oblikuje mlade i priprema ih za buduće poslovne prilike. Namerno kažem prijava za praksu, jer čak iako ne prođeš, ne znači da su ti vrata zatvorena.
Osim prilika za praksu u našem timu, redovno objavljujemo brojne prilike za mlade, organizujemo meetupe i druge evente koji ti mogu pomoći da se umrežiš i napreduješ. Upravo tome služe i ove smernice, bez obzira da li želiš ovu ili neku drugu praksu – mi želimo da ti pomognemo da je dobiješ.
Blog koji ti takođe može biti koristan: Značaj prakse za profesionalni razvoj mladih.
Izvor: rolify.com