Radovi na sanaciji oštećenja dijela željezničke pruge kod Komadinovog Vrela u blizini od Jablanice, koji su započeti 30. novembra 2024. godine, odvijaju se planiranom dinamikom. Na terenu su svakodnevno radnici turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi – Podružnica Zenica koja je na sebe preuzela sanaciju ove dionice i to potpuno besplatno. Pored svojih uposlenika, Cengiz Insaat je ustupio i tešku mehanizaciju koja je neophodna za realizaciju projekta obnove pruge, saopštile su Željeznice FBiH.
Nakon završetka pripremnih radova na raščišćavanju terena i izgradnji platoa za demontažu oštećene pruge i nesmetan dovoz mehanizacije, ostaci kolosječne rešetke u dužini od oko 80 metara, uspješno su otklonjeni. Poslije toga pristupilo se radnjama za izgradnju mosta preko kojeg će biti povezana pruga iz Sarajeva prema Mostaru. Most će biti izgrađen sa dva bočna stuba – Upornjaka U1 i U2, rasponske konstrukcije od 26 metara.
Uprkos vremenskim uslovima koji nisu idealni, na terenu je moguće vidjeti sve mašine neophodne za rad. Uposlenici kompanije Cengiz Insaat ulažu velike napore da radovi što prije budu gotovi i pruga učini funkcionalnom.
Sa 21.decembrom 2024. godine izvršeno je kompletno bušenje i betoniranje 11 šipova sa obe strane pruge, odnosno, za oba bočna stuba-Upornjaka U1 i U2, šest od strane Jablanice U1 i pet od strane Mostara U2. Također, izvršena je i izrada parapetne grede mosta od strane Jablanice, kao i zidova Upornjaka U1, dok je od strane Mostara ugrađen beton parapetne ploče i izvršena ugradnja armature za parapetnu gredu prema Mostaru, te njeno šalovanje i betoniranje. Na stacionaži 88+650 izvršeno je mašinsko nasipanje i kompaktaža materijala na postojećem propustu, te šalovnje i betoniranje podložne (temeljne) ploče kao i AB zidova propusta. U toku su radovi na ugradnji armature i postavljanju oplate propusta.
Kako navode, o tačnom datumu završetka radova još uvijek se ne može govoriti, ali optimizam ulijeva činjenica da se dosadašnji radovi odvijaju planiranom dinamikom, vrlo precizno i u skladu sa projektovanim parametrima.
Još jednom Željeznice FBiH se zahvaljuju kompaniji Cengiz Insaat na svemu što čini da bi željeznički saobraćaj prema južnoj pruzi što prije bio uspostavljen, kao i Građevinskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu koji je donirao usluge revizije projektne dokumentacije i Institutu IGH d.o.o. Mostar za donaciju usluga nadzora nad izvođenjem.
Izvor: ba.ekapija.com