Danijela Tomičić, profesorica historije i uposlenica Zavoda za školstvo, zajedno sa učenicima Srednje likovne škole „Gabrijel Jurkić“, pokrenula je inspirativnu lokalnu građansku inicijativu pod nazivom “Stazama predaka”. Ova inicijativa, podržana kroz program obuke Uči, Misli i Djeluj! za nastavno i stručno osoblje srednjih škola, čija je polaznica i Danijela, okupila je mlade ljude kako bi istražili bogatu kulturnu i prirodnu baštinu Mostara i okoline.
Glavni fokus inicijative bilo je unapređenje mentalnog zdravlja učenika kroz fizičku aktivnost, art terapiju i radionice sa psihologom. Uz podršku Hrvatskog planinarskog društva Prenj 1933, Danijelina ideja je kombinirala istraživanje, učenje i snažnu povezanost s prirodom. U središtu aktivnosti bilo je stvaranje opipljivog djela: drvenog panoramskog okvira ukrašenog izrezbarenim simbolima koji predstavljaju kulturnu i prirodnu baštinu Mostara. Učenici su se upoznali s okolnim postojećim stazama i putevima oko grada Mostara, brdom Hum i Planinicom, markacijama, pravilima planinarenja i sigurnosti. Kroz radionice su obrađivane teme važnosti mentalnog zdravlja i boravka u prirodi.
Od koncepcije do realizacije, projekat se razvijao uz različite aktivnosti koje su omogućile kreativnu saradnju. Učenici su pažljivo izrađivali skice panoramskog okvira i edukacijskih ploča. Radionice u Srednjoj likovnoj školi „Gabrijel Jurkić“ koje je vodio profesor Željko Koren, omogućile su učenicima da se upoznaju sa različitim tehnikama rada sa drvetom, pretvarajući svoje umjetničke vizije u opipljivu stvarnost.
Inicijativa je kulminirala vođenim planinarskim izletima duž markiranih staza, oko slikovitih lokacija gdje su učenici imali zadatak pronaći savršeno mjesto za panoramski okvir. Izleti su pored zabavnog i avanturističkog aspekta bili i prilika za dublje razmišljanje o važnosti kretanja za mentalno zdravlje.
U junu, uz volontersku podršku članova HPD Prenj, učenici su postavili panoramski okvir, edukacijske ploče i solarnu rasvjetu na pažljivo odabrana mjesta. Proces je uključivao logističke izazove poput kopanja rupa, sigurnog postavljanja okvira i osiguravanja da svaki detalj odražava kulturnu i prirodnu baštinu Mostara.
„Kroz projekat, učenici su sudjelovali u planinarenju po brdima oko Mostara, Humu i Planinici, koje su organizirali planinarski vodiči HPD Prenj 1933. Tijekom izleta realiziranih u travnju i svibnju, imali su priliku sudjelovati na radionicama psihologa te biti aktivni sugovornici na temu višestruke koristi za mentalno i psihičko zdravlje boravkom u prirodi i tjelesnoj aktivnosti, ali i upoznati su sa određenim vježbama i tehnikama opuštanja. Kroz istraživački i praktični rad, primjenom različitih tehnika rada od skiciranja, oslikavanja, graviranja, modeliranja, usvojili su, ali i primijenili određena znanja tijekom projekta. Na koncu, izradili su panoramski okvir, izdvojili određene posebnosti prirodne i kulturne baštine okolice Mostara i ugravirali ih na edukativnim pločama. Ovaj produkt učenika likovne škole, ostaje kao svojevrsni trag gradu Mostaru, njegovim građanima, ali i svim posjetiteljima grada na Neretvi“, istaknula je Danijela Tomičić, koja s ponosom gleda na postignuća ove inicijative.
Inicijativa je provedena u partnerstvu s Hrvatskim planinarskim društvom Prenj 1933, uz mentorsku i finansijsku podršku Instituta za razvoj mladih KULT.
Izvor: mladi.org