Više od 120 učenika i učenica iz šest srednjih škola s područja Mostara, Konjica i Čapljine je aktivno sudjelovalo u aktivnostima prve godine projekta ”Let's Debate Change’’
Kroz ovaj projekt, financiran sredstvima Švicarske razvojne organizacije ,,Solidar Suisse’’, a kojeg provodi Agencija lokalne demokratije (LDA) Mostar, ovi mladi ljudi proveli su ukupno šest inicijativa koje su unaprijedile obrazovne resurse, a koje za cilj imaju poboljšanje kvalitete obrazovnih procesa, te jačanje vještina srednjoškolaca koje će ih osposobiti za izlazak na tržište rada. Ovim su inicijativama srednjoškolci pokazali i dokazali koliko je aktivni pristup i kritičko promišljanje bitno za rješavanje izazova s kojima se susreću oni i njihovi vršnjaci.
Inicijative u Mostaru – tehnologija u službi obrazovanja
U Mostaru su učenici Srednje ugostiteljsko-turističke škole i JU Srednja građevinska škola osmislili i proveli inicijative ,,Budućnost kroz tehnologiju’’ i ,,Digitalna praktična nastava’’. U sklopu ove dvije inicijative unaprijeđeni su obrazovni resursi kroz nabavku moderne informatičke opreme, s ciljem unaprjeđenja digitalnih vještina učenika i učenica. Važnost inicijativa prepoznao je i Grad Mostar, koji je osigurao dodatnu potporu kroz sufinanciranje u iznosu od 2.500 KM. ,,Projekt nas je naučio važnosti timskog rada, strpljenju i prilagodbi izazovima. Dok smo rješavali tehničke izazove i organizirali rad, postajalo je sve jasnije koliko je suradnja među učenicima, nastavnicima i stručnjacima ključna za postizanje uspjeha. Također, ovaj nas je projekt potaknuo da razmišljamo o dugoročnim ciljevima i utjecaju naših aktivnosti, što će nam biti korisno ne samo u školi, već i u našim budućim profesionalnim i privatnim životima.”, naglasila je Matea Milićević, koordinatorica inicijative ispred Srednje ugostiteljsko-turističke škole Mostar.
Čapljina – praksa i prostor za druženje
Učenici i učenice Srednje škole Čapljina, kroz inicijativu ,,Razgovarajmo o promjenama’’, odlučili su poboljšati praktičnu nastavu za smjerove nutricionist tehničar i elektroenergetičar. Kroz projekt nabavljena oprema omogućit će generacijama koje dolaze praktično usvajanje znanja, povezivanje teorije i prakse te osigurali suvremene uvjete obrazovanja. Istovremeno, njihovi kolege gimnazijalci radili su na inicijativi ,,Naš park’’, s ciljem stvaranja sigurnog i ugodnog prostora za druženje u školskom parku. Nabavkom opreme i mobilijara ovaj prostor će omogućiti razvoj kreativnosti, socijalizaciju i održivo nasljeđe za buduće generacije.
Konjic – sigurnost i inspiracija
Učenici i učenice tehničkih usmjerenja JU Srednja škola Konjic realizirali su inicijativu ,,Sigurnost i higijena’’, kroz koju je osigurana potrebna sanitarna oprema i higijenske potrepštine. Time su uspjeli stvoriti sigurnije i zdravije uvjete za svakodnevni boravak učenika u školi. S druge strane, njihove kolege i kolegice gimnazijalci posvetili su se stvaranju inspirativnog okruženja kroz inicijativu ,,Zona inspiracije’’. Opremljenjem školske kantine i kutka za druženje osigurali su prostor u kojem se učenici mogu opustiti, družiti i osjećati kao kod kuće. Nisu štedjeli svoje vrijeme, te su aktivno sudjelovali i u montiranju i postavljanju opreme. Tako su na svom primjeru pokazali da aktivan pojedinac može izravno utjecati na pozitivne promjene u svojoj lokalnoj zajednici. ,,Meni je rad na projektu bio potpuno osvježenje. Uključila bih projekte kao dio nastavnog procesa, jer djeca toliko toga imaju priliku naučiti. Kroz aktivnosti projekta uključili smo različite profile učenika i mogu tvrditi da su djeca puno novoga naučila, svladala i iskoristila. Nakon ovoga i mi kao profesori vidimo svoje učenike iz novog kuta, a i oni se međusobno vide u potpuno drugom svjetlu. Ovo je izuzetna priča koja se treba nastaviti i uvesti i u nastavne planove. Nakon ovoga sam mišljenja da treba uvesti obavezno volontiranje učenika kako bi izašli iz ,,digitalnih okvira’’. Biti spona između učenika je divna stvar.’’, izjavila je prof. Sanja Maksumić, koordinatorica projekta ispred iz JU Srednja škola Konjic.
Razvoj vještina i stvaranje debatnih klubova
Kako bi dobili alate za osmišljavanje i provođenje inicijativa, učenici i učenice svih šest škola, njih 120, kroz projekt su educirani o metodologiji istraživanja kroz participativno djelovanje (PAR). Putem analize potreba svojih zajednica, srednjoškolci su razvijali kritičko mišljenje, jačali kapacitete i osnovali debatne klubove koji su postali inkubatori novih ideja i platforma za mlade aktiviste. Kroz projekt su učenici i učenice jačali i svoje liderske i komunikacijske vještine u sklopu Ljetnog kampa, te kroz specijalizirane radionice prošli obuku za pisanje i provedbu svojih inicijativa. Najvažnije od svega je da su ovi mladi ljudi uspješno primijenili stečene vještine i znanja, te kroz aktivno i kritičko djelovanje pokrenuli stvarne promjene u svojim zajednicama. Važno je naglasiti da je projekt proveden uz kontinuiranu potporu lokalnih samouprava, Grada Mostara, Grada Konjica i Grada Čapljine, te Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i sporta HNŽ. Projekt Let's Debate Change financira Švicarska razvojna organizacija ,,Solidar Suisse’’, a implementira Agencija lokalne demokracije (LDA) Mostar. Ukupna vrijednost provedenih inicijativa iznosi više od 22.000 KM, od čega je Grad Mostar sufinancirao 2.500 KM. Ukupna vrijednost projekta ,,Let’s Debate Change’’ iznosi 91.924,00 KM.
Izvor: bljesak.info