Danas ti donosim blog u duhu praznika. To je zlatno doba za marketing. Brendovi širom svijeta koriste priliku da privuku pažnju potrošača, podstaknu prodaju i ostave emotivan utisak. U moru oglasa i kampanja, najbolji brendovi se ističu kreativnošću, autentičnošću i sposobnošću da povežu svoju poruku s prazničnom atmosferom.
Razumijevanje ponašanja potrošača za vrijeme praznika
Ponašanje potrošača tokom praznika može značajno uticati na poboljšanje godišnjeg prihoda. Za vrijeme praznika kupci su u raspoloženju za kupovinu, ali na njihove odluke utiču različiti faktori, od osjetljivosti na cijene do emocionalne povezanosti. U nastavku ću ti detaljnije predstaviti te faktore.
Promjena trendova kupovine: Od fizičkih trgovina ka e-trgovini
Svjedoci smo da danas sve više kupujemo online. Pogodnosti e-trgovine i online popusti privlače zauzete kupce koji traže najlakši i najbrži način za kupovinu poklona. Tako da je najbolja opcija za preduzeća da svoje poslovanje usmjere na prisustvo na internetu. Moraju osigurati da njihovi web sajtovi budu prilagođeni mobilnim uređajima i optimizovani za nesmetanu kupovinu. Ono što će privuči i zadržati kupce jesu jasna navigacija, brzo učitavanje stranice i jednostavan proces naplate.
Osjetljivost na cijene i kupovina na popustima
Tokom praznične sezone, osjetljivost potrošača na cijene je istaknutija nego inače. Sezonske rasprodaje, promocije i kupovina na popustima imaju veliki utjecaj u ovom periodu. Najbolje se pokazala promocija “kupi jedan, drugi besplatno”, koja podstiče kupce na kupovinu. Za e-trgovinu to bi bilo pružanje ekskluzivnih online ponuda sa besplatnom dostavom.
Uloga društvenih mreža
Društvene mreže su zaista moćan alat za otkrivanje proizvoda i utjecaj na potrošače. Sve više potrošača se okreće društvenim mrežama za planiranje praznika, prate influensere i šta je to što oni promovišu na svojim profilima. Na trgovcima je da iskoriste tu priliku i svoju promociju vrše na društvenim mrežama. Trebaju smisliti ciljne oglase, angažovati influensere za promociju i slično.
Preferencije poklona i emocionalna povezanost u prazničnoj kupovini
Darivanje poklona je glavna tema tokom praznika. Zbog toga je razumijevanje preferencija potrošača za poklonima ključno za trgovce. Mnogi potrošači biraju poklone na osnovu emocionalne povezanosti i da proizvodi koje izaberu imaju značenje. Na primjer, personalizovani pokloni i ručno izrađeni proizvodi će privući pažnju kod kupaca jer to čini njihove poklone posebnim. Isto tako, isticanje priče iza proizvoda ili njegove izrade može izazvati emocionalnu reakciju, što može uticati na kupca da kupi baš taj proizvod.
Porast last-minute kupovine
Znamo već da mnoga preduzeća rano krenu sa prazničnim promocijama, ali ipak last-minute kupovina ostaje izražena pojava. Mnogi potrošači odlažu kupovinu, čekajući posljednje sedmice ili čak dane prije praznika da obave svoje kupovine. To je vjerovatno zbog toga što očekuju niže cijene pred same praznike. Trgovci mogu odgovoriti na ovu grupu potrošača nudeći last-minute popuste, opcije ubrzane dostave i preuzimanje narudžbi u prodavnici nakon online kupovine.
Promocije i marketinške strategije
Brendovi koji strateški planiraju svoje praznične kampanje usklađene s trendovima u ponašanju potrošača ostvaruju bolji angažman i veću prodaju. Na primjer, korištenje prazničnih tema u oglasima i uključivanje svečanih vizuala može privući pažnju potrošača i stvoriti osjećaj hitnosti i uzbuđenja. E-mail marketing je još jedna efikasna strategija. Personalizirane e-mail kampanje koje ističu ekskluzivne popuste, rani pristup rasprodajama ili proizvode s ograničenom serijom mogu privući kupce i potaknuti ih na kupovinu. Slično tome, korištenje push obavijesti putem mobilnih aplikacija za kupovinu može podsjetiti potrošače na trenutne rasprodaje ili ponovo dostupne proizvode, prilagođavajući se potrebama praktičnih kupaca.
Ukoliko imaš mali biznis, predlažem ti da posjetiš ovaj članak i pogledaš 7 marketing ideja za male biznise. A ja ću istaći samo nekoliko najuspješnijih prazničnih kampanja:
- Coca-Cola: “Holidays are Coming” – Klasična kampanja s crvenim kamionima i prepoznatljivom muzikom postala je sinonim za početak praznične sezone.
- John Lewis: Emotivni kratki filmovi – Svake godine, ovaj britanski lanac trgovina objavljuje reklamne spotove fokusirane na teme ljubavi, dobrote i zajedništva.
- Starbucks: Zimske šolje i limitirane ponude – Dizajn prazničnih šolja i specijalna ponuda toplih napitaka postali su tradicija među ljubiteljima Starbucksa.
- Spotify Wrapped – Spotify koristi personalizirane podatke kako bi korisnicima pružio jedinstven uvid u njihove navike slušanja tokom protekle godine.
Interesanta stvar je to što je Coca-Cola ove godine odlučila rizikovati. Za ovogodišnju reklamu koristili su AI, te su mišljenja publike podijeljena. Mnogi su to nazvali “jezivom i ružnom” reklamom, rekli su da nedostaje emocionalne topline. Složila bih se sa tim, ali ne mislim da će to ugroziti njihove praznične kampanje i da će imati priliku iskupiti se za to.
Kako ti gledaš na korištenje AI u prazničnim reklamama? Misliš li da je ovo korak naprijed ili da Coca-Cola treba ostati vjerna tradicionalnoj toplini koju smo navikli vidjeti?
Izvor: rolify.com