Inovativnim metodama podučavanja do unapređenja rada s učenicima

Drugi modul obuke Uči, Misli i Djeluj! za nastavno i stručno osoblje srednjih škola obilježila je odlična atmosfera, a svi polaznici su pokazali izuzetnu motivaciju da unaprijede svoje znanje, nauče nove metode i tehnike podučavanja.

Program obuke UMiD za nastavno i stručno osoblje srednjih škola razvijen je kao odgovor na potrebu za podrškom nastavnicima i stručnom osoblju, a pomaže u razvijanju ključnih vještina za efikasno planiranje i provođenje procesa učenja temeljenog na iskustvenim metodama. Cilj ove obuke je omogućiti učesnicima usvajanje inovativnih metoda rada i novih tehnika koje će unaprijediti interakciju s učenicima i podići kvalitet obrazovnog procesa.

Jedna od učesnica, Biljana Rokvić, pedagog u Srednjoj školi unutrašnjih poslova u Banjoj Luci podijelila je svoje utiske sa drugog modula: „Drugi modul obuke prošao je u opuštenoj i vrlo prijatnoj atmosferi, kojoj je doprinijelo i bolje međusobno poznavanje učesnika obuke. Strategije učenja i podučavanja te metode i tehnike koje smo zajedno obradili sa trenerima, primjenjive su u nastavnim i vannastavnim aktivnostima i biće od velikog značaja za rad sa učenicima. Ono što je, po mom mišljenju, od neprocjenjivog značaja na oba modula, je razmjena iskustava sa nastavnicima i stručnim saradnicima iz drugih škola.“

Tokom trodnevnog modula, učesnici su istraživali nove strategije za unapređenje svog rada s učenicima te kako primijeniti inovativne i kreativne metode podučavanja koje su učinkovite i relevantne. Glavni fokus bio je na kreiranju poticajnog okruženja koje će motivirati učenike i pripremiti ih za kontinuirano učenje tokom njihovog života.

Mirza Bušatlić, bibliotekar u Mješovitoj srednjoj školi “Gimnazija” iz Bugojna izjavio je: „Ovaj modul se više bavio praktičnim radom u odnosu na prethodni što mi se dosta svidjelo. Bavili smo se raznim metodama u učionici i kako ih najbolje primjeniti u radu sa djecom. Ono što je obilježilo ovaj modul obuke jeste aktivnost u srcu Sarajeva i takmičarski i istraživački duh grupe koji je ponekad potreban i nama nastavnicima.“

Polaznici obuke su također imali priliku da razgovaraju sa Lamijom Lapo, predstavnicom Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini. Lamija je predstavila rad ASuBiH-a, a sa polaznicima je pričala i o izazovima sa kojima se učenici srednjih škola svakodnevno susreću.

Amra Bilajac Aucar, nastavnica islamske vjeronauke u Mješovitoj srednjoj školi „Hasan Kikić“ iz Gradačca navela je: „Bila mi je čast i zadovoljstvo učestvovati u drugom modulu UMiD obuke za nastavno i stručno osoblje srednjih škola sa profesionalcima u oblasti odgoja i obrazovanja. U ovoj plemenitoj profesiji kojoj nedostaje više većih ulaganja, divno je biti okružen ljudima koji brinu o svojim kompetencijama kako bi na najbolji način obavljali svoj posao. Mnoge tehnike koje smo praktično primjenili i iskusili u ovom dijelu edukacije mnogo će mi pomoći u radu. Osjećam se inspirirano. Sve je bilo olakšano jer je bilo izuzetno zabavno. Saznali smo dosta o sebi i našim stilovima učenja, kao i stilovima učenja naših učenika. Vjerujem da će one vještine koje nose naši profesori u prosvjeti, ukoliko ih budu dalje razvijali, mnogo pomoći u podizanju kvalitete obrazovanja u Bosni i Hercegovini.“

Nastavnici i stručno osoblje srednjih škola otišli su sa ovog modula opremljeni novim praktičnim i primjenjivim znanjima i inspirirani da ih primijene i provedu u školskim klupama. Institut za razvoj mladih KULT kroz promoviranje razmjene iskustava, kreativnost i lični razvoj osoblja srednjih škola ima za cilj da unaprijedi obrazovanje i društvo u cjelosti.

Izvor: mladi.org