Intervju sa Amnom Tuzović i Alemom Hamzićem: Uloženo vrijeme u osmišljavanje i unapređenje biznis plana je investiranje u uspješne poslovne poduhvate

U loncu su do sada predstavljeni razni biznisi, ideje od kojih su potekli, opisani su njihovi razvojni putevi, i na kraju krajeva, našoj zajednici su predstavljeni svi ti mladi i vrijedni ljudi koji stoje iza svojih djela. Međutim, ovaj put smo odlučili da prostor damo nešto drugačijim pričama. Želimo da serijom članaka predstavimo neobične biznis ideje, da pohvalimo mlade ljude koji su ne samo pokrenuli nešto svoje, već su smislili nešto originalno i unikatno. Zato vam donosimo seriju intervjua inspirisanih pionirima u svom poslu, mladim ljudima koji su otišli korak ispred i napravili ili pokrenuli nešto što do sada nije postojalo u njihovom okruženju. Oni su sa nama podijelili svoja iskustva, opisali kako je izgledao početak, sa kakvim preprekama su se susretali, ali i koje su lijepe strane pokretanja neobičnih i smjelih ideja.  

Prvi u nizu originalnih biznisa jeste Qlity.ba (KU-LI-TI od engl. riječi cool i quality) kojeg su osnovali Amna Tuzović i Alem Hamzić u Sarajevu. Ovo dvoje mladih preduzetnika su, kako kažu, pokrenuli Qlity sa željom da ponude novi pristup svakodnevnom organizovanju i funkcionisanju u poslovnim i privatnim ambijentima. 

Na osnovu istraživanja i analize osmislili su set usluga i proizvoda, kao što su organizacija događaja, raznovrsne edukacije, razvoj biznis ideja ili pomoć pri registraciji firme za fizička lica. Za pravna lica set usluga je širi, pa tako Qlity tim, između ostalog, nudi organizaciju obuka, seminara i treninga, planiranje i sprovođenje naučnih istraživanja, osmišljavanje i izradu web stranica, lektorisanje tekstova, pisanje i izradu personalizovanih čestitki… Vizija Qlity-ja jeste postati firma koja će život (u)činiti produktivnijim, a u nastavku možeš pročitati kako su Amna i Alem zamislili svoj posao iz snova uz pomoć kojeg će svakodnevicu drugima činiti organizovanijom i funkcionalnijom.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fqlity.ba%2Fposts%2F234952665174048&show_text=true&width=500

Nataša: Kako vam je pala na pamet ova neobična biznis ideja, šta vas je inspirisalo?

Amna i Alem: Želja da osnujemo našu firmu postojala je već dugo. Težili smo ka tome da imamo nešto svoje što ćemo graditi i razvijati, a sve je počelo od srednjoškolskih dana tokom kojih smo aktivno bili uključeni u nevladin sektor. To nam je bio ulaz u jedan potpuno novi i drugačiji svijet koji nam je dao vjeru da je gotovo sve moguće postići kada dovoljno želiš i trudiš se da to i ostvariš. Takvo viđenje, osim što nam je proširilo vidike, osnažilo nas je da razmišljamo o mogućnosti pokretanja vlastitog biznisa. Dok smo studirali, htjeli smo steći dodatno iskustvo i okušati se u poslovnoj sferi, za šta nam se pružila prilika. Iskusili smo kako je to raditi svaki dan i imati uobičajeno radno vrijeme, ali u takvom sistemu mi se nismo mogli pronaći. Željeli smo više – priliku da radimo na način koji nas inspiriše i vodi korak dalje. Uslijed pandemije COVID-19, odlučili smo da realiziramo našu želju i pokrenemo firmu. Sve naše kapacitete stavili smo na papir, uradili analizu tržišta i na osnovu toga odabrali poslovne djelatnosti. Tako je nastao Qlity 🙂

Nataša: Koji izazovi su vam bili prepreka na početku i kako ste ih prevazišli?

Amna i Alem: Prvi izazov sa “terena” sa kojim smo se suočili je postupak registracije firme, a ovo vjerovatno nije iznenađujući odgovor. Birokratija, kao birokratija, zahtjeva mnoštvo dokumentacije, ali veća prepreka ogleda se u nepostojanju adekvatnih i ažurnih informacija o tome šta je sve potrebno da biste pokrenuli vlastiti biznis. Na internetu se mogu pronaći određeni priručnici i članci u kojima su sumirani koraci, međutim neke informacije su izostavljenje ili netačne što može stvoriti konfuziju ali i problem prilikom registracije. To se upravo desilo nama, ali srećom, zahvaljujući ljubaznom osoblju u jednoj od institucija, izbjegli smo kaznu koju smo zamalo dobili zbog neadekvatnih informacija.

Nataša: Koja faza u razvijanju biznisa je do sada bila najzahtjevnija?

Amna i Alem: Najzahtjevnija faza nam bila nam je priprema i razvoj našeg biznis plana. Imali smo ideje i viziju koje smo trebali konkretizovati i postaviti u okvire firme. Osmišljavanje imena, vizualnog identiteta, sadržaja i izgleda web stranice su također značajni dio ove faze, jer smo bili svjesni da su to ključni segmenti naše prezentacije. Dosta vremena smo razmišljali i o našem pristupu poslu. S jedne strane hoćemo da uvedemo inovaciju i da imamo kreativan i moderan pristup, a sa druge da budemo profesionalni i da ulijevamo povjerenje našim potencijalnim partnerima i klijentima. Ovo nam je poprilično izazovno izbalansirati, pa se i dan danas susrećemo sa ovom dilemom i vagamo oko našeg predstavljanja i rada uopće. Iz našeg iskustva savjetujemo svim budućim poduzetnicima da ne preskaču pripremnu fazu, jer uloženo vrijeme u osmišljavanje i unapređenje biznis plana je investiranje za uspješnije poslovne poduhvate.

Nataša: Šta je najljepše što vam je donio ovaj posao?

Amna i Alem: Mnogo lijepih stvari nam donosi prilika da smo sami svoji šefovi. Na prvom mjestu to je mogućnost da radimo posao koji volimo, budući da smatramo da je to istinska sreća. Općenito, dosta vremena se provodi na poslu i šteta je to vrijeme ne ulagati u poslovne ciljeve i obaveze prema kojima imamo afinitete. Svaki dan vidimo kao novi izazov za pomjeranje ličnih granica i izlazak iz zone komfora, jer u ovom poduhvatu jedina granica smo mi sami sebi. Dopada nam se i to što imamo potpunu slobodu da vodimo Qlity u pravcu za koji smatramo da je najbolji, te da gradimo ambijent koji će biti ugodan našem timu, partnerima i korisnicima naših usluga. Sve to naravno ima svoju cijenu, pa navedene i druge pogodnosti koje imamo nose ogromnu količinu obaveza i odgovornosti u smislu vođenja firme, a pogotovo na samom početku gdje smo mi trenutno. Ipak, mnogo lakše nam se iznijeti sa njima kada radimo za sebe i to iz ljubavi!

Nataša: Da li je prednost ili mana što je vaš biznis unikatan, odnosno što vam je konkurencija mala (ili je uopšte nema)?

Amna i Alem: I prednost i mana ujedno. Prednost se ogleda u tome što se ne moramo mnogo nametati sa drugim firmama, već se takmičimo sami sa sobom u nastojanju da ponudimo što bolje i kvalitetnije usluge. Mana, ili bolje rečeno veći izazov, prilikom plasiranja inovacija je kako će tržište – naši potencijalni korisnici, reagovati na nešto novo i unikatno. Mi konkurenciju ne doživljavano negativno, smatramo da je ona i poželjna jer je vidimo kao dodatni izvor motivacije za unapređenje našeg rada.

Nataša: Kome je namijenjen vaš proizvod ili usluga, ko je ciljna grupa?

Amna i Alem: Qlity nudi usluge za pravna i fizička lica, a u pripremi su i naši proizvodi za širu javnost koje ćemo ubrzo plasirati na tržište. Ukratko, naša ciljna skupina su svi oni koji su, zajedno sa nama, spremni otvoriti vrata inovacijama.

Nataša: Ko je vama inspiracija u preduzetništvu?

Amna i Alem: Inspiraciju pronalazimo u uspješnim firmama koje postavljaju standarde na tržištu rada. Među njima posebno ističemo IT sektor, budući da je on jedan od najrazvijenijih koji kontinuirano uvodi novine u poslovanje. Rado pratimo njihov razvoj i napredak, a naročito segment koji se tiče ljudskih resursa. Oduševljava nas njihov pristup uposlenicima koji podrazumijeva podršku i ulaganje za njihov dalji napredak, te općenita težnja za izgradnju ugodne poslovne zajednice. Konkretan primjer u BiH su firme Softhouse Balkans i Symphony jer pratimo njihove inovacije. I mi nastojimo da u Qlity-u stvaramo takvu radnu atmosferu u kojoj će naši (budući) uposlenici rado dolaziti na posao, uspješno obavljati svoje obaveze i istovremeno imati dovoljno prostora da maksimalno (is)koriste svoje kapacitete. Subjektivna dobrobit nam je jedna od najvažnijih aspekta jer vjerujemo da sretni uposlenici učinkovitije obavljaju svoj posao, što dovodi do kvalitetnijeg rada firme i naravno zadovoljnijih klijenata.

Nataša: Imate li vi neko pitanje za lonac.pro zajednicu? Pitajte nešto što bi vam moglo pomoći u daljem razvoju biznisa, a mi ćemo se potruditi da dobijete odgovor eksperta ili ekspertice iz lonca u toj oblasti.

Amna i Alem: Gdje i kako možemo dobiti poticaje za nove ideje koje bismo proveli u našoj firmi?

Amna i Alem: Hvala vam što pratite i podržavate male biznise. Drago nam je da ste prepoznali Qlity i pružili nam šansu da se na ovaj način predstavimo. Nadamo se da će biti prilike za našu saradnju na obostrano zadovoljstvo.

Mi se zahvaljujemo Qlity-ju što su sa nama podijelili svoju inspirativnu priču, a u narednom periodu u loncu te očekuje još originalnih, kreativnih, hrabrih, unikatnih i jedinstvenih biznis ideja! Stay tuned!

Ako ti je bilo zanimljivo da čitaš o Amninom i Alemovom iskustvu pokretanja biznisa, predloži nam i ti neke neobične biznis ideje o kojima bismo mogli pisati!

lonac.pro