“Čuvaj, pazi, ne bacaj!” – Akcije čišćenja izletišta od Tuzle do Mostara: Za prirodu u bojama jeseni, a ne otpada

Kraj septembra i početak oktobra volonteri i volonterke iz ekoloških organizacija realizovali su akcije čišćenja popularnih izletišta čiju je ljepotu kvario bačeni otpad. Čistili su na lokacijama širom zemlje, od Vršana i jezera Kop kod Tuzle, preko Spomenika prirode Tajan, Spomen parka Vraca u Sarajevu pa južnije do Brkanovog brda i Rujišta kod Mostara.

U okviru akcije “Čuvaj, pazi, ne bacaj!” na području Tuzle očišćeno je područje jezera Kop Šićki Brod, kao i pješačke staze koje vode do planinarske kuće “Djed Stjepan” na Vršanima. Iz Udruženja građana Ekosol, Planinarskog društva Konjuh i Centra za ekologiju i energiju poručili su da izlet u prirodu ne smije završiti neodgovornim bacanjem otpada i da svi trebamo razmišljati o procesu reciklaže.

Na području Spomenika prirode Tajan Udruženje građana Fojničani i Snik Atom Zavidovići uredili su obale jezera Mašica, dok su ronioci očistili otpad s dna jezera. Uz velike količine korova, šiblja i grana, prikupljeno je i šest vreća nerazgradivog otpada, a ponovno je u funkciju stavljen i toalet kojem se nije moglo prići.

Centar za promociju civilnog društva (CPCD) okupio je oko 20 osoba na akciji čišćenja Spomen parka Vraca u Sarajevu. Opremljeni alatom za čišćenje i uz mnogo dobre energije napunili su 15 vreća otpada, a potom uživali u hrani i osvježavajućem Ožujskom pivu.

Članovi HPD Prenj 1933. i PSD Prenj iz Mostara čistili su na dvjema lokacijama blizu grada – Brkanovom brdu i Rujištu, a potom nastavili druženje uz grah i pivo.

“To su lokacije bogate šumom u kojima se diše punim plućima, a nažalost i prostor koji neodgovorni građani koriste za odlaganje otpada”, istakli su i poručili da pozitivna priča dva mostarska planinarska društva i podrška Ožujskog piva kroz eko kampanju može biti primjer ostalima da ne zatvaraju oči pred onim čemu nije mjesto u prirodi te da se aktiviraju i naprave promjene u svom okruženju.

Kampanja “Čuvaj, pazi, ne bacaj!”, koja se provodila od maja 2021. godine nastavak je dugogodišnjih uspješnih društveno odgovornih projekata kojim kompanija Molson Coors BH i Ožujsko pivo podržavaju buđenje ekološke svijesti i ljubavi prema prirodi. Sveukupan cilj kampanje je podstaći što veći broj ljudi na zeleni način razmišljanja, doprinijeti poboljšanju stanja okoliša i ukloniti veliki broj divljih deponija na teritoriji Bosne i Hercegovine.